Samen geboekt maar nu uit elkaar

22-05-2017 11:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden hebben m'n ex (toentertijd m'n vriend) en ik samen geboekt om op vakantie te gaan. Hij heeft betaald maar ik had m'n account gebruikt dus ik heb alle gegevens.

Nu belt hij mij en vraagt om de reserveringsgegevens en ik ben bang dat ie dan m'n ticket annuleert, is dit mogelijk? En moeten we per se samen inchecken?

Groet,

Aardbei
Chocolotje schreef:
22-05-2017 12:20
Jammer als twee mensen niet meer als volwassenen met elkaar kunnen omgaan.
En dan zal je altijd zien straks, dat die twee naast elkaar geplaatst worden door de luchtvaartmaatschappij. Karmaaaaaa haha.
Vanwaar dat leedvermaak? Je hebt toch geen idee wat hieraan vooraf is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
22-05-2017 12:20
Jammer als twee mensen niet meer als volwassenen met elkaar kunnen omgaan.
En dan zal je altijd zien straks, dat die twee naast elkaar geplaatst worden door de luchtvaartmaatschappij. Karmaaaaaa haha.
Misschien timmerde hij haar dagelijks in elkaar. Ha Ha Ha leuk joh, die karma... :frusty:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dat is zo. Niet aardig van me.
Maar ik verbaas me vooral dat er zoveel achterdocht over en weer is bij die twee. Terwijl ze allebei recht hebben op hun ticket.
Chocolotje schreef:
22-05-2017 12:25
Dat is zo. Niet aardig van me.
Maar ik verbaas me vooral dat er zoveel achterdocht over en weer is bij die twee. Terwijl ze allebei recht hebben op hun ticket.
Dat ben ik met je eens.

Maar ik geef ook toe dat als ik een ticket met mijn ex had ik hem de meest waardeloze plek in het vliegtuig zou geven :proud:
Aardbeitje07 schreef:
22-05-2017 12:03
Ja sorry, had het snel getypt. Ik kan wel met hem praten maar ben dan bang dat ie wat achter m'n rug doet en daar sta ik dan op Schiphol met m'n koffers.

En hoe staat hij hier in dan? Het is gekoppeld aan jouw account, Jij hebt alle gegevens en de tickets .. zou hij niet bezorgd kunnen zijn dat hij op schiphol staat zonder ticket? En linksom of rechtsom, wat doen jullie dan bij de gate .. lacht de ene de ander dan uit? Lekker puh ik heb lekker je ticket geannuleerd?

In elk geval zijn tickets persoonsgebonden en zijn ze gekoppeld aan jouw account, dus ik zou niet weten hoe hij jouw ticket zou kunnen annuleren ook al beschikt bij over de gegevens. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon vragen waarvoor hij de gegevens nodig heeft en wat hij nodig heeft. Hij moet z'n ticket hebben en kunnen inchecken. Dat is logisch toch?
Relaties gaan negen van de tien keer, ondanks praatjes vooraf over het wel goed doen of anders doen, over zonder dat er innige vriendschap blijft bestaan in beginsel. Er hoeft van twee partijen slechts een partij wrok te voelen of de situatie niet te kunnen handelen......dan kan dat al behoorlijk roet in jet eten gooien voor wat betreft vriendschappelijke en volwassen afhandeling van zaken.

Dat kan TO toch nu niet vooraf verweten worden?
We kennen de situatie niet, we kennen de gang van zaken niet, we kennen de beide personen niet.
Dat is waar. Maar het is wel handig als TO wat meer info geeft.
-Kia-Ora- schreef:
22-05-2017 12:25
Misschien timmerde hij haar dagelijks in elkaar. Ha Ha Ha leuk joh, die karma... :frusty:
Overdrijven is ook een vak :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem toch beloven om zijn ticket aan hem door te mailen. Dan kan hij met zijn ticket doen wat hij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
22-05-2017 14:00
Je kan hem toch beloven om zijn ticket aan hem door te mailen. Dan kan hij met zijn ticket doen wat hij wil.
Je hebt niet teruggelezen?

Je kunt niet een ticket doormailen als je 1 boeking hebt. Dan log je in en staan beide tickets in die boeking.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan wel voor hem online inchecken en zijn instapkaart naar hem doormailen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-05-2017 14:30
Ze kan wel voor hem online inchecken en zijn instapkaart naar hem doormailen.
Zo zou ik het ook doen. Maar dan wel de stoelen ver uit elkaar boeken :biggrin:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-05-2017 14:30
Ze kan wel voor hem online inchecken en zijn instapkaart naar hem doormailen.
Dit dus.
En welke garantie heeft de ex dan? Hoe eerlijk is dat.
Helemaal niet eerlijk. Waarom zou zij mogen bepalen hoe en wanneer hij incheckt enzo. Ze zijn uit elkaar dus ze moet hem eerlijk alles terug geven wat van hem is. En wel meteen.
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
22-05-2017 19:23
Helemaal niet eerlijk. Waarom zou zij mogen bepalen hoe en wanneer hij incheckt enzo. Ze zijn uit elkaar dus ze moet hem eerlijk alles terug geven wat van hem is. En wel meteen.
Dat gaat helemaal niet. Er is maar één boekingsnummer waar alles onder valt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
22-05-2017 21:05
Dat gaat helemaal niet. Er is maar één boekingsnummer waar alles onder valt.
Maar hij heeft net zo veel recht op dat boekingsnummers als zij. Daar zit van beide een ticket onder.
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 21:26
Maar hij heeft net zo veel recht op dat boekingsnummers als zij. Daar zit van beide een ticket onder.
Zij kan wel vast haar stoel reserveren en dan de gegevens delen. Ik zou alleen het risico niet willen lopen dat hij dat ticket verkoopt of de naam laat wijzigen oid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
23-05-2017 05:04
Zij kan wel vast haar stoel reserveren en dan de gegevens delen. Ik zou alleen het risico niet willen lopen dat hij dat ticket verkoopt of de naam laat wijzigen oid.
Stoel reserveren en dan doorgeven is waarschijnlijk de beste optie voor beide.

Maar de ex voelt zich misschien nu net zo. Wat als de TO iets met zijn ticket flikt...

Maar ze heeft al even niet gereageerd dus het is vast opgelost :-D
Eén van de twee zal erop moeten vertrouwen dat de ander niets lulligs uithaalt.
TO is nu in het voordeel. Ik zou dat lekker zo laten en hem zijn boardingpas mailen als je bent ingecheckt. Bij sommige bestemmingen kan dat al een maand van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
23-05-2017 09:44
Eén van de twee zal erop moeten vertrouwen dat de ander niets lulligs uithaalt.
TO is nu in het voordeel. Ik zou dat lekker zo laten en hem zijn boardingpas mailen als je bent ingecheckt. Bij sommige bestemmingen kan dat al een maand van tevoren.
Stoel reserveren weet ik wel, online inchecken ken ik alleen van 30 uur voor vertrek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
23-05-2017 09:44
Eén van de twee zal erop moeten vertrouwen dat de ander niets lulligs uithaalt.
TO is nu in het voordeel. Ik zou dat lekker zo laten en hem zijn boardingpas mailen als je bent ingecheckt. Bij sommige bestemmingen kan dat al een maand van tevoren.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 21:26
Maar hij heeft net zo veel recht op dat boekingsnummers als zij. Daar zit van beide een ticket onder.
Contact de airline om de boeking te laten splitsen. KLM doet dat, weet ik uit ervaring.
Tickel schreef:
23-05-2017 11:52
Stoel reserveren weet ik wel, online inchecken ken ik alleen van 30 uur voor vertrek.
Ryanair 30 dagen.

Was fijn, ik kon voor de reis ook al de terugreis inchecken en printen. Aangezien ze daar nog erg ouderwets een printje MOETEN zien.
MollyHooper schreef:
23-05-2017 13:00
Contact de airline om de boeking te laten splitsen. KLM doet dat, weet ik uit ervaring.
En wat kost dat?

Bij lowbudgetmaatschappijen kun je vaak net zo goed een nieuw ticket kopen. Iets aanpassen is gruwelijk duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven