Sint-Petersburg
dinsdag 19 oktober 2010 om 15:37
Ik zit er aan te denken ik mijn vriend voor zijn verjaardag te verrassen met een paar dagen Sint-Petersburg. Ik zag namelijk een leuke aanbieding voor 5 dagen.
Is iemand hier al eens geweest. Is het leuk? Is eind maart een goede tijd om te gaan?
Is iemand hier al eens geweest. Is het leuk? Is eind maart een goede tijd om te gaan?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 19 oktober 2010 om 18:38
Ik heb ook verhalen gehoord over zakkenrollers e.d. maar zelf nooit iets mee gemaakt en ik ben er een keer of 6 geweest. Voor werk, dat dan weer wel.
Church on Spilled Blook moet je zeker gaan bekijken.
En buiten de stad is Peterhof ontzettend mooi.
Een bezoek aan de Hermitage mag ook niet ontbreken.
Ballet voorstelling.
Stroganov eten.
O, ik wil mee, z'on ontzettend mooie stad.
Mensen zijn wel wat stug, maar verder wel vriendelijk hoor.
Neem een woordenboek mee, engels is soms nog erg moeilijk. Ik bestelde ooit eens patat en kreeg aardappen purree.
Church on Spilled Blook moet je zeker gaan bekijken.
En buiten de stad is Peterhof ontzettend mooi.
Een bezoek aan de Hermitage mag ook niet ontbreken.
Ballet voorstelling.
Stroganov eten.
O, ik wil mee, z'on ontzettend mooie stad.
Mensen zijn wel wat stug, maar verder wel vriendelijk hoor.
Neem een woordenboek mee, engels is soms nog erg moeilijk. Ik bestelde ooit eens patat en kreeg aardappen purree.
maandag 5 december 2011 om 20:58
Sint Petersburg, die mooie stad,
Daar wil ik naar toe. Hoe vind je dat?
Ik ben dol op het Cyrillische schrift,
Ja mijn reislust is weer op drift.
In de zomer ben ik dat van plan,
En het klopt: ik ben een reislustige man!
А Б В Г Д Е Ё (a be ve ge de je jo)
Sint Petersburg is gaaf, joh!
Daar wil ik naar toe. Hoe vind je dat?
Ik ben dol op het Cyrillische schrift,
Ja mijn reislust is weer op drift.
In de zomer ben ik dat van plan,
En het klopt: ik ben een reislustige man!
А Б В Г Д Е Ё (a be ve ge de je jo)
Sint Petersburg is gaaf, joh!
World of Warcraft: Legion
dinsdag 6 december 2011 om 14:51
Nee. Het is gedeeltelijk met de ferry, gedeeltelijk een busreis. Voor details, zie
http://www.bolderman.nl/t ... 8/10-dagen-St.-Petersburg
Tussen Travemünde en Trelleborg is een ferry-verbinding. En tussen Stockholm en Turku ook.
Tussen de wisselplaats (vermoedelijk Grave of Zeeland, een dorp in Noord-Brabant) en tussen Travemünde is er een busreis. Tussen Trelleborg en Stockholm ook. En tussen Turku en Sint Petersburg (Санкт Петербург) ook. Ik verblijf ongeveer 4 dagen daar.
(Overigens, alle berichten van 5 december (behalve in serieuze topics) heb ik geschreven in dichtvorm.)
Het is dus een georganiseerde reis.
http://www.bolderman.nl/t ... 8/10-dagen-St.-Petersburg
Tussen Travemünde en Trelleborg is een ferry-verbinding. En tussen Stockholm en Turku ook.
Tussen de wisselplaats (vermoedelijk Grave of Zeeland, een dorp in Noord-Brabant) en tussen Travemünde is er een busreis. Tussen Trelleborg en Stockholm ook. En tussen Turku en Sint Petersburg (Санкт Петербург) ook. Ik verblijf ongeveer 4 dagen daar.
(Overigens, alle berichten van 5 december (behalve in serieuze topics) heb ik geschreven in dichtvorm.)
Het is dus een georganiseerde reis.
dinsdag 6 december 2011 om 14:58
donderdag 8 december 2011 om 22:53
Ik had trouwens een vraag, want intussen heb ik het visumaanvraagformulier thuisgekregen. De vraag "Bent u in het bezit van een document over ziektekostenverzekering geldig in de Russische Federatie?" is mij onduidelijk. Ik weet niet of daarmee de zorgverzekering bedoeld is (in mijn geval Menzis) of dat Bolderman, de reisorganisatie, daarvoor zorgt?
Moet ik voor dat document zorgen, en de vraag met ja beantwoorden, of moet ik die vraag gewoon met nee beantwoorden?
Moet ik voor dat document zorgen, en de vraag met ja beantwoorden, of moet ik die vraag gewoon met nee beantwoorden?
zaterdag 10 december 2011 om 19:26
Beantwoord die vraag niet met nee, want dan wordt je visumaanvraag afgewezen.
Het gaat om je eigen ziektekostenverzekering (waar je in 2012 verzekerd zult zijn dus). Die moet werelddekking bieden, zie je polisvoorwaarden. Je verzekeringsmaatschappij kan jou op aanvraag een document sturen waarin dit officieel verklaard wordt, of een zg. wereldpas.
Je bent overigens mooi op tijd met het regelen van alles!
Heel veel plezier, het klinkt als een geweldige reis. Ik hou van Petersburg!
Het gaat om je eigen ziektekostenverzekering (waar je in 2012 verzekerd zult zijn dus). Die moet werelddekking bieden, zie je polisvoorwaarden. Je verzekeringsmaatschappij kan jou op aanvraag een document sturen waarin dit officieel verklaard wordt, of een zg. wereldpas.
Je bent overigens mooi op tijd met het regelen van alles!
Heel veel plezier, het klinkt als een geweldige reis. Ik hou van Petersburg!
maandag 12 december 2011 om 07:54
maandag 12 december 2011 om 09:38
maandag 12 december 2011 om 09:45
Petersburg is echt een mooie stad! Ik ben er 2 jaar geleden in februari geweest en deze winter ga ik naar Moskou. Ik kijk er al helemaal naar uit!
En met die verzekering kan je ook een aparte verzekering voor bv. 5 dagen nemen waarmee je gedekt bent in Rusland, zo deden wij het toch.
Als je geen Russisch kent zeker zo'n boekje meenemen, en ik raad ook altijd iedereen aan om Cyrillisch te leren (is eenvoudig hoor!)
En met die verzekering kan je ook een aparte verzekering voor bv. 5 dagen nemen waarmee je gedekt bent in Rusland, zo deden wij het toch.
Als je geen Russisch kent zeker zo'n boekje meenemen, en ik raad ook altijd iedereen aan om Cyrillisch te leren (is eenvoudig hoor!)
maandag 12 december 2011 om 16:12
quote:vivagirl schreef op 12 december 2011 @ 14:23:
Grieks leren lezen is mij redelijk makkelijk afgegaan, het nieuwe Grieks dan. Nu bezig met Macedonisch, en ik vind het zo moeilijk!!!!!!!!!!!!!
De taal of het schrift?
quote:Het lijkt wel wat op het Russisch!
Ђђ (đ) Servisch
Ѓѓ (ǵ) Macedonisch
Љљ (lj) Servisch, Macedonisch
Њњ (nj) Servisch, Macedonisch
Ћћ (ć) Servisch
Јј (j) Servisch, Macedonisch
Ќќ (ḱ) Macedonisch
Џџ (d¸) Servisch, Macedonisch
Alleen hoewel het Macedonisch qua schrift nogal op het Servisch lijkt, heeft het grammaticaal meer trekken met het Bulgaars.
Ik weet ook hoe het Wit-Russische en het Oekraïense schrift van het Russisch afwijkt. Met de andere talen die het Cyrillisch gebruiken (vooral de niet-Slavische) ben ik minder goed thuis.
Verder ben ik een groot fan van het Cyrillische schrift.
Grieks leren lezen is mij redelijk makkelijk afgegaan, het nieuwe Grieks dan. Nu bezig met Macedonisch, en ik vind het zo moeilijk!!!!!!!!!!!!!
De taal of het schrift?
quote:Het lijkt wel wat op het Russisch!
Ђђ (đ) Servisch
Ѓѓ (ǵ) Macedonisch
Љљ (lj) Servisch, Macedonisch
Њњ (nj) Servisch, Macedonisch
Ћћ (ć) Servisch
Јј (j) Servisch, Macedonisch
Ќќ (ḱ) Macedonisch
Џџ (d¸) Servisch, Macedonisch
Alleen hoewel het Macedonisch qua schrift nogal op het Servisch lijkt, heeft het grammaticaal meer trekken met het Bulgaars.
Ik weet ook hoe het Wit-Russische en het Oekraïense schrift van het Russisch afwijkt. Met de andere talen die het Cyrillisch gebruiken (vooral de niet-Slavische) ben ik minder goed thuis.
Verder ben ik een groot fan van het Cyrillische schrift.
maandag 12 december 2011 om 16:22
Gewoon het Griekse alfabet, dat ging redelijk makkelijk.
De taal spreek ik een beetje, maar dan moet ik wel diep graven, is al weer even geleden.
Wat betreft het Macedonisch, er zijn nog veel meer 'letter' dan dat wat jij hier opschrijft. Ik heb het lezen allang opgegeven
Maar ik zou het graag redelijk willen spreken en begrijpen.
Ooit......
De taal spreek ik een beetje, maar dan moet ik wel diep graven, is al weer even geleden.
Wat betreft het Macedonisch, er zijn nog veel meer 'letter' dan dat wat jij hier opschrijft. Ik heb het lezen allang opgegeven
Maar ik zou het graag redelijk willen spreken en begrijpen.
Ooit......