Stageplek op Curacao

28-06-2011 12:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen op het reisforum!

Ik studeer HTRO (Hoger Toeristisch en Recreatief onderwijs) Toerisme dus op HBO niveau.

Ik wil graag stage lopen op Curacao vanaf februari 2012. Ik heb al veel bedrijven in deze branche aangeschreven wat nog tot weinig reacties heeft geleidt.

Kan iemand die bekend is op het eiland mij verder helpen? Ik zoek een stage bij toeristische organisaties/hotels/communicatie bureaus met betrekking op de reisbranche.

Alvast bedankt!
Er bestaan volgens mij verschillende stagebureaus en bemiddelingsorganisaties voor stages op Curacao, heb je daar al eens geinformeerd?
wereldstage zou ik eens kijken als ik jou was. Die regelen ook accomodaties!
wereldstage en stagedesk regelen geloof ik veel!

of je nou meteen in hun huizen moet gaan wonen, moet je zelf weten ;) dat zou ik persoonlijk niet doen, maar dat is van latere zorg.

Het is in elk geval een heerlijk eiland om stage te lopen!
Heb zelf een half jaar stage gelopen in Curacao via Wereldstage! Prima geregeld en had een goede begeleiding ook vooraf. Heb via Wereldstage ook een kamer gehuurd alleen dan bij een oud studente die daar woont en ook nog kamers verhuurt. Ik heb stage gelopen bij Yellow Tours en was echt een toptijd!
Ik heb 2x 5 maanden op Curacao stage gelopen. Bijna alles gaat nu via wereldstage, jammer van het geld, maar soms is het de enige optie. Ik zou niet in 1 van de wereldstage huizen gaan wonen, die zijn te smerig voor woorden. Tip voor een leuk studentenhuis: stagehuis.com en dan het huis aan de Seru Loraweg (schoon en een Nederlandse eigenaar). Mocht je meer willen weten, let me know.
Hey,

ik heb vorig jaar stage gelopen op Curacao, heb ik via een vriend van mij geregeld die woont daar dus super handig.

hij heeft als het goed is nu een eigen site waarbij hij eigenaren daar en studenten hier met elkaar linkt ideaal en goedkoper dan wereld stage denk ik.

ik zal even vragen voor die site.