Staking vliegvelden Spanje

10-03-2011 21:50 22 berichten
Er zijn weer stakingen gepland op de vliegvelden van Spanje.

20, 21, 24 25 30 april

2, 14, 15, 19 en 20 mei

13, 23 en 30 de juni

1, 2, 3, 4, 15 en 31 de juli

1, 15 en 31 de augustus

Dus houd er rekening mee.

Aanvullende info: het is nog niet zeker, maar als er geen akkoord wordt bereikt, dan wordt er op deze data gestaakt
Alle reacties Link kopieren
Hoezo?

Waar heb je deze informatie vandaan?
Oh, pfff....gelukkig niet morgen, want dan vlieg ik terug naar NL!
Nou das geen zuinige planning, 5 maand van te voren.
quote:Quinty schreef op 10 maart 2011 @ 21:59:

Hoezo?

Waar heb je deze informatie vandaan?Ik woon in Spanje. De info komt uit de krant van (eer)gisteren.
kut, wij vliegen op 15 mei.. hopen dat ze er nog uitkomen voor die tijd! anders maar de reisorganisatie bellen, die moeten een alternatief verzinnen toch?? Ik heb deze data trouwens al op vele plekken op internet zien staan.
Ja het is echt zuur. Het is precies op de dagen waarop veel mensen reizen (paasvakantie, meivakantie, zomervakantie...)

Er is vandaag een eerste overleg geweest, maar ze zijn er nog niet uit.

@playingtheangel: bel op tijd met je reisorganisatie. Zij zouden inmiddels ook het een en ander moeten weten.
Chantage en onschuldige mensen pesten, dat vind ik het.

Misschien gewoon massaal Spanje schrappen als vakantieland, hoeven ze straks helemaal niet meer te werken, want dan hoeven er geen vliegtuigen meer te landen daar.
@lucifer, zal ik zeker doen! Ze zijn nu in overleg, dus het kan nog meevallen. Verder leek het alsof niet al het personeel mee ging staken.. maar ja, als we erge pech hebben dan moeten we echt een andere dag vliegen. We trouwen de 12e en vonden fijn om dan pas de 15e weg te hoeven.. misschien toch de 13e proberen?
@Playingtheangel:

Persoonlijk zou ik kijken of het mogelijk is de 13e te vliegen. Er zullen op de stakingsdagen wel een minimum aantal vluchten zijn, maar fijn is het niet dat je moet wachten of je vlucht überhaupt gaat.
Klopt, ik ga morgen meteen even bellen.
Bedankt nog voor de vroege waarschuwing!!
quote:Lucifer1983 schreef op 10 maart 2011 @ 22:16:

Er is vandaag een eerste overleg geweest, maar ze zijn er nog niet uit. .En ze verwachten er ook niet heel snel wel uit te komen, zo aan het aantal geplande dagen te zien....
@quinty:

Nee, omdat er veel banen op het spel staan. Afgelopen december heeft de Spaanse regering akkoord gegeven voor de privatisering van AENA ( staatsbedrijf dat belast is met het beheer en de ontwikkeling van meerdere vliegvelden o,a.) De werknemers en vakbonden zijn bang dat veel mensen hun baan zullen verliezen.

@ika35: ben ik helemaal met je eens.

@Playingtheangel: geen dank.
Ik ga wel naar Spanje van de zomer maar de dagen dat we vliegen staan er niet bij vermeld gelukkig.
Daar ben je als reiziger dan mooi klaar mee als je op een van die dagen moet vliegen. Ik snap wel dat deze stakingen meer effect hebben dan op een andere manier staken maar dan nog vind ik het belachelijk dat iedere keer de reiziger, die er niks mee te maken heeft, de dupe is.
Ik snap dat hele staken niet.

Toen met de stakingen in Griekenland zijn een aantal mensen die ik ken gewoon helemaal maar niet gegaan. Zo verlies je toch geld?
quote:namita schreef op 10 maart 2011 @ 23:06:

Ik ga wel naar Spanje van de zomer maar de dagen dat we vliegen staan er niet bij vermeld gelukkig.Door het sneeuwbaleffect van de ontstane vertragingen, kan dit nog dagen doorduren... Dus als de exacte datum er niet bij staat wil dit nog niet zeggen dat je 1 of 2 en soms zelfs 3 dagen later er geen last van hebt... Van die vertragingen dus...
Ik ga 'ns een keer naar Spanje hoor!
Zoals het nu lijkt gaat de staking niet door.
Hopelijk heb je gelijk Lucifer, mijn vertrekdatum staat er namelijk ook tussen.....
Oei, wij vliegen op 23 april naar Valencia en 26 april terug.. Deze data staan er net niet bij in de OP, hopelijk vallen we er dan net tussendoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven