Stoel wel of niet naar achteren in het vliegtuig?

15-02-2020 14:28 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs zag ik een filmpje op twitter voorbij komen waarbij een man een vrouw aan het pesten was omdat zij de stoel naar achteren deed...

Wat vinden jullie hiervan?

https://twitter.com/i/status/1227709791172206593
Alle reacties Link kopieren
Meer ruimte innemen ten koste van de persoon achter je terwijl er toch al zo ontzettend weinig ruimte is, vind ik asociaal.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
als ge opeengepakt zit als sardinnen in een blik vind ik dat egoistisch van die vrouw! dan had ze maar eersteklas moeten boeken als ze meer ruimte wou!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die in zo'n klein vliegtuig met amper ruimte hun stoel onmiddellijk naar achter zetten ook echt heel asociaal. Sowieso zijn mensen asociaal. Maar in een vliegtuig valt dat ineens enorm op. Die ligstand zou wat mij betreft gewoon verboden mogen worden. Zeker op korte vluchten. Voegt niks toe en roept alleen maar irritatie op. Maar ja, mensen denken al gauw: ik heb er voor betaald dus: boeien! En die stoel kan naar achteren dus dan gaat ie naar achteren. Mensen in zijn algemeen zijn asociaal en egoistisch.
Alle reacties Link kopieren
Maar haar stoel kan toch naar achteren? Waarom mag ze het niet doen als de mogelijheid er wel is? Die stoelen zijn speciaal zo gemaakt....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje niet bekeken maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zomaar naar achter gooien van een stoel in het vliegtuig niet kan waarderen. Ik heb heel lange benen. Ik pas nauwelijks ertussen, zo kort op elkaar staan die stoelen. Dus om dan meteen na het opstijgen je stoel naar achter te gooien voor een korte dagvlucht ... echt zo vervelend en pijnlijk voor mijn knieën.
Op een (dag)vlucht van een paar uur is het niet nodig je stoel naar achter te doen.
Op een nachtvlucht vind ik het wat anders. En dan tijdens de maaltijden weer naar voren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens gehad dat ik nog aan mijn maaltijd zat met drinken en degene voor mij zo haar stoel achter over klapte. Toen ik er wat van zei kwam er alleen uit: ik wil slapen...heel aso inderdaad. Ik vraag mij ook af waarom men de stoelen zo maakt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
tja Als de stoel naar achter kan , dan mag het. Ik vind het zelf altijd lastig. Maar als het lange vlucht is en ik wil slapen gaat die stoel echt wel naar achter. Op korte vluchtjes vind ik het onzin.
Alle reacties Link kopieren
Niet je stoel naar achteren doen, tenzij de persoon achter je niet lang is en aangeeft het geen probleem te vinden.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 14:33
Maar haar stoel kan toch naar achteren? Waarom mag ze het niet doen als de mogelijheid er wel is? Die stoelen zijn speciaal zo gemaakt....
Dat stoelen zo zijn gemaakt, neemt de beleefdheidsvorm nog niet weg om even je achterbuurman te vragen of het mag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het egoïstisch van die vrouw. De persoon erachter zit hartstikke klem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vloog laatst met Ryan air en wizz air en beiden kon stoel niet bewegen.
Mijn stoel gaat naar achter, behalve als dat niet mag bij stijgen, landen en eten. Niets asociaals aan, daar zijn ze voor gemaakt. Ik deel mijn beenruimte ook niet met langere vreemden die wijdbeens naast me zitten (wel met mijn partner).
Alle reacties Link kopieren
De vrouw heeft “gelijk”, ze heeft een stoel die deze mogelijkheid heeft en deze gebruikt ze. En misschien zit degene voor haar ook weer achterover, waardoor zij ook klem zat.
Maar erg sociaal vind ik het niet.
caro_22 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:43
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 14:33
Maar haar stoel kan toch naar achteren? Waarom mag ze het niet doen als de mogelijheid er wel is? Die stoelen zijn speciaal zo gemaakt....
Oh jij bent er ook zo een dus?
En als iemand bij jou op schoot gaat liggen, vind je het dan nog steeds prima want 'de mogelijkheid is er' ?
Het is echt bloedverzengend irritant als je je kont al amper kan keren dat er dan ook nog mensen echt bij je op schoot gaan liggen.
Wat ik eerder al zei: die hele optie van je stoel naar achter zetten mag er op korte vluchten wel helemaal af. Wat een nonsens!!
gregie schreef:
15-02-2020 14:33
Maar haar stoel kan toch naar achteren? Waarom mag ze het niet doen als de mogelijheid er wel is? Die stoelen zijn speciaal zo gemaakt....
In principe ben ik het met je eens hoor. Want als zij het niet mag omdat hij het niet kan, zou niemand in het vliegtuig zijn stoel naar achteren kunnen doen. Maar aangezien we de situatie van het filmpje niet precies kennen, is het lastig een mening te vormen.

Wat mij betreft zou het op korte vluchten onmogelijk moeten zijn de stoelen naar achteren te zetten. Zoals het geval bij verschillende low-cost maatschappijen.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 14:33
Maar haar stoel kan toch naar achteren? Waarom mag ze het niet doen als de mogelijheid er wel is? Die stoelen zijn speciaal zo gemaakt....
Er zijn wel meer dingen die kunnen maar niet mogen, of in dit geval, asociaal zijn. Als je geluk hebt, zit er niemand achter je in het vliegtuig, en dan kun je deze stoel gebruiken. Waarom voel je de behoefte om iemand anders zo ontzettend lastig te vallen, alleen maar om dat je vindt dat je stoel naar achter mag, omdat het kan?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-02-2020 14:35
Mijn stoel gaat naar achter, behalve als dat niet mag bij stijgen, landen en eten. Niets asociaals aan, daar zijn ze voor gemaakt. Ik deel mijn beenruimte ook niet met langere vreemden die wijdbeens naast me zitten (wel met mijn partner).
Dus je neemt wel de ruimte van iemand achter je in, wat je niet a-sociaal vind, maar de lange benen van een ander mogen niet in jouw ruimte komen want dat is a-sociaal?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-02-2020 14:35
Mijn stoel gaat naar achter, behalve als dat niet mag bij stijgen, landen en eten. Niets asociaals aan, daar zijn ze voor gemaakt. Ik deel mijn beenruimte ook niet met langere vreemden die wijdbeens naast me zitten (wel met mijn partner).
Jou zou ik dus ook niet naast, voor of achter me hoeven hebben.
Echt wat zijn mensen egocentrische wezens toch. Ik verbaas me er dagelijks over. Het is: ikkuh, ikkuh, ikkuh.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het beiden aso’s. Zij omdat ze echt wel ziet dat anderen compleet in de verdrukking komen en hij met dat kinderachtige gebonk. Zou hij waarschijnlijk niet hebben gedurfd bij een vent, die had hem bij zijn hipsterbaardje uit die stoel getrokken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
15-02-2020 14:36
De vrouw heeft “gelijk”, ze heeft een stoel die deze mogelijkheid heeft en deze gebruikt ze. En misschien zit degene achter haar ook weer achterover, waardoor zij ook klem zat.
Maar erg sociaal vind ik het niet.
De man die achter haar zit, zit tegen een wand aan. Die stoelen kunnen niet naar achteren.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:50
1.58% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zeggen: vraag het eerst even.

Dat vind ik onzin want je kunt wel aanvoelen dat het antwoord altijd NEE zal zijn.

Je betaald voor je stoel en hebt daarbij ook het recht om deze naar achteren te doen, net zoals de gene voor jou dat ook mag.
gregie wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:42
8.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-02-2020 14:35
Mijn stoel gaat naar achter, behalve als dat niet mag bij stijgen, landen en eten. Niets asociaals aan, daar zijn ze voor gemaakt. Ik deel mijn beenruimte ook niet met langere vreemden die wijdbeens naast me zitten (wel met mijn partner).
Wat moet die persoon achter je met zijn benen doen dan?
Maar volgens jouw logica mag ik dan vervolgens in jouw oor gaan lopen hijgen als je je stoel naar achter klapt? Dat is dan namelijk precies waar jouw hoofd zich dan bevindt, onder mijn neus.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
15-02-2020 14:33
Ik heb heel lange benen. Ik pas nauwelijks ertussen, zo kort op elkaar staan die stoelen. Dus om dan meteen na het opstijgen je stoel naar achter te gooien voor een korte dagvlucht ... echt zo vervelend en pijnlijk voor mijn knieën.
Eens, zeker als die stoel ineens onaangekondigd naar achter wordt gedaan, dat doet echt pijn...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven