Surfvakantie voor tiener met ouders (die NIET willen surfen)

08-12-2019 22:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze tiener gaat dit jaar voor het eerst zonder siblings mee op vakantie. Hij vindt alles 'meh'.
Mingelen met anderen jongeren is meh, cultureel doen is meh, stadjes en marktjes zijn meh en chillen bij het zwembad is ook meh want hij wil vermaakt worden.
En omdat hij een skater is en dol is op sport dachten we: we plannen een vakantie waarbij hij de hele dag onder de pannen is, en wij lekker overdag marktjes kunnen bezoeken en musea in en uit hoppen. Nou, dat is nog behoorlijk lastig te vinden. Of het is voor kleine kinderen (zoon is 15 ) of het is 16/18+ of het zijn echte surfkampen (waarbij ze alleen heen en teruggaan) En dat is niet wat we willen want we willen ook nog gewoon family-time.
Nou, er is van alles te vinden maar niet wat we willen. Ik ben al weken, zo niet maanden aan het zoeken. Het is heel simpel:
-we willen zon en zee (dus zuid Europa minimaal) vliegen is prima
-geen Bali of aanverwanten want te lang vliegen
-overdag surfen voor de kids van 13-18 jaar ongeveer
-ouders die vrij zijn om te doen wat ze willen
-wel een soort 'samen' zijn dus geen kids op aparte camping en wij elders.
-enige luxe en comfort (dus minimaal eigen wc)
-budget is flexibel
-ongeveer 10 dagen weg
-vaste groep dus geen losse lessen
-een interessante omgeving voor ons als ouders

Ik vind het niet. Dus nu aan jullie de vraag: weten jullie iets? Ik heb vrijwel alles al gevonden en gegoogeld, gemaild en gebeld maar dat geen wij zoeken blijkt vrijwel onmogelijk.
Ik heb een paar opties in Marokko en Fuerteventura gevonden maar dat is vooral een surferswalhalla voor di-hards en wij willen zelf gewoon vrij zijn en ons ding doen en hoeven geen gezamenlijke surflessen of gedeelde kamers of samen eten of slapen in een tent zonder eigen sanitair.

Degene die de gouden tip heeft krijgt een virtueel standbeeld in de tuin.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 22:32
3.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vighanj in Kroatië is een surfdorp! Veel campings en allemaal strandtenten. Volgens mij was daar ook een wk afgelopen jaar.
Alle reacties Link kopieren
Is club med niet wat voor jullie?
Is wel vrij prijzig dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook Ericeira zeggen (tenminste, ik wilde zeggen 'plaatsje 60 kilometer van Lissabon' omdat ik vergeten was hoe het heet). Wij hebben verder niks met surfen, maar zaten daar in een huisje met uitzicht op zee. Op het strand ons ons raam waren elke dag service (en dat was aan het einde van het seizoen). Heel tof om te zien. Accommodatie en stadje waren ook heel leuk. Alles op loopafstand, gezellig pleintje.

Daar zou ik zeker opnieuw heen gaan (en weer dat huisje boeken) als ik een kind zou hebben dat de hele vakantie zou willen surfen. Dan zou ik lekker mijn eigen ding gaan doen en af en toe vanuit mijn plekje in het kozijn met een kopje koffie naar mijn kind kijken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb als tiener met mijn ouders een aantal zomers aan het meer van Savines le Lac gestaan. Op een surfcamping.

Daar moest je terplekke lid worden van die sportclub. Op die camping (die toen verder heel basic was) kun je vanaf elke dag om 11 uur als een malle surfen. Dan kwam d mistral wind tussen de bergen opzetten, zo in die berg- trechter waar die camping aan het water stond. En ze gaven er ook les. Aleen dus de leden = mensen op die camping. Die voornamelijk nederlands waren. Wat een toptijd!! Ik ben, nu 32 jaar later NOG bevriend met wat leeftijdsgenoten van toen.

ik heb die camping even gegoogled. het heet: "Club Nautique Alpin Serre Poncon". hij ligt ter hoogte van het midden van dit vrije lange meer. Let op, er zit er ook eentje aan het einde van het meer bij Embrun. Die moet je niet hebben. echt even zoeken naar diegene die vlak bij de brug van Savines zit, welke in het midden over het meer loopt. Het is van dezelfde eigenaar, maar die bij Savines is echt 'the bom'. :)

in de omgeving heb je leuke dorpjes, prachtige bergen om te lopen, marktjes, cultuur, hele fijne restaurantjes EN uitgaansplekken voor de jongeren.
Alle reacties Link kopieren
Marokko: https://www.globehopper.nl/activiteit/t ... n-marokko/
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
08-12-2019 22:59
Wat ik me inmiddels wel afvraag: bedoel je windsurfen of surfen met alleen een surfboard?
Dat is inderdaad een goede vraag, ik ging uit van golfsurfen, dus alleen meteen board. Daar is mijn suggestie op gestoeld!
Maar lees hier ook aantal windsurfsuggesties...
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad een goede vraag. Eerlijk gezegd denk ik dat onze zoon beide opties dikke prima vindt. Dus op zich maakt het voor de vraag denk ik niet zoveel uit.

Ik heb een paar offertes aangevraagd. Benieuwd. Mede dankzij jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik eens naar gekeken:

https://www.amfibietreks.nl/

All inclusive kamperen op Sardinie, leek me heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Tarifa. Heel veel leuke surfhotels en surfscholen. En genoeg mogelijkheden om de rest van Andalusië te bezoeken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
08-12-2019 22:33
Ik ben vorig jaar naar fuerteventura geweest maar inderdaad niet veel aan als je niet surft.
Hm hier gaan wij over een een weekje naar toe. Nou ja we zullen ons best vermaken en anders heb ik genoeg te lezen op mijn ereader :P
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
09-12-2019 17:52
Hm hier gaan wij over een een weekje naar toe. Nou ja we zullen ons best vermaken en anders heb ik genoeg te lezen op mijn ereader :P
Haha ik ga er zelf ook een weekje heen in januari zonder te surfen! Maar ik vermaak me met een beetje yoga en vooral genieten van niks doen en de zon. Weet niet waar je heen gaat? Zat zelf in Correlejo maar een aanrader om de zonsondergang in El cotillo te bekijken en vooral daar vis te gaan eten in het restaurantje in de haven!

Ze doen trouwens veel aan alle watersporten: windsurfen, duiken, suppen dus mocht je toch iets in het water willen proberen ;)
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
09-12-2019 16:46
Tarifa. Heel veel leuke surfhotels en surfscholen. En genoeg mogelijkheden om de rest van Andalusië te bezoeken.
Oh Tarifa, zó leuk!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Siblings, mingelen Ik als tweetalige snap dat verengelsen niet hoor. Mingelen????
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
09-12-2019 13:50
Ja inderdaad een goede vraag. Eerlijk gezegd denk ik dat onze zoon beide opties dikke prima vindt. Dus op zich maakt het voor de vraag denk ik niet zoveel uit.

Ik heb een paar offertes aangevraagd. Benieuwd. Mede dankzij jullie!!
Surfen heeft niets met skaten te maken dus waarom denk je dat hij daar aanleg voor heeft of het sowieso leuk vindt? Zou hem eerst hier een paar surflessen laten volgen. Straks vindt hij er niets aan.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
09-12-2019 18:27
Siblings, mingelen Ik als tweetalige snap dat verengelsen niet hoor. Mingelen????
Je gaat nogal off-topic...
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
09-12-2019 18:29
Surfen heeft niets met skaten te maken dus waarom denk je dat hij daar aanleg voor heeft of het sowieso leuk vindt? Zou hem eerst hier een paar surflessen laten volgen. Straks vindt hij er niets aan.
Ik kan niet goed surfen en nooit geskateboard maar het is wel zo mensen die kunnen skaten/snowboarden kunnen makkelijker surfen. Ze zijn bekend met hun houding en balans vinden. Niet dat je direct kan staan en het van een leien dakje gaat maar enige basis scheelt al zo een paar surflessen in het onder de knie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
09-12-2019 18:18
Haha ik ga er zelf ook een weekje heen in januari zonder te surfen! Maar ik vermaak me met een beetje yoga en vooral genieten van niks doen en de zon. Weet niet waar je heen gaat? Zat zelf in Correlejo maar een aanrader om de zonsondergang in El cotillo te bekijken en vooral daar vis te gaan eten in het restaurantje in de haven!

Ze doen trouwens veel aan alle watersporten: windsurfen, duiken, suppen dus mocht je toch iets in het water willen proberen ;)
Wij zitten in Corralejo inderdaad. Zonsondergang staat genoteerd , vis eten niet want dat lust ik niet :P
En als er gesurfd wordt vind ik dat altijd wel leuk om te zien.
Het is er allicht beter weer dan hier dan als we gaan dus een beetje zon pakken zou al fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Na alle mitsen en maren hebben we een keuze gemaakt. We gaan naar Biarritz. Daar hebben we een huisje op een camping met surfopties. Heenweg gaan we via Parijs alwaar we twee dagen zullen blijven. Biarritz ligt vlak bij Spanje waardoor we naar het Guggenheim kunnen of een dag naar Lourdes. We gaan met onze eigen auto waardoor we een stuk flexibeler/mobieler zijn. En geld overhouden om een keer extra uit eten te gaan ;-)
Dank voor het meedenken. Ik heb afgelopen dagen ALLES doorgekeken en een lijst gemaakt met voor- en nadelen en het totale kostenplaatje. Jullie zijn geweldig! Nu nog lekker een halfjaar voorpret ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goeie keus! Biarritz vond ik echt verrassend leuk, fijn strand ook. En een dagje naar Lourdes is zeker de moeite waard en als je dat gezien heb kun je mooi nog door de Pyreneeën, over de Tourmalet of naar de Pont d'Espagne, echt heeeel erg mooi.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Portugal schijnt vele surfplaatsjes te hebben en prachtige kust!
El Medano op Tenerife is een echt surfstadje. En Tenerife is heerlijk om met de auto te verkennen. Laat je kind lekker surfen terwijl jullie het eiland gaan rondtoeren.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook een goeie zijn geweest. We hebben echter voor nu al een beslissing genomen. Wellicht leuk voor volgend jaar?
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
15-12-2019 20:25
Na alle mitsen en maren hebben we een keuze gemaakt. We gaan naar Biarritz. Daar hebben we een huisje op een camping met surfopties. Heenweg gaan we via Parijs alwaar we twee dagen zullen blijven. Biarritz ligt vlak bij Spanje waardoor we naar het Guggenheim kunnen of een dag naar Lourdes. We gaan met onze eigen auto waardoor we een stuk flexibeler/mobieler zijn. En geld overhouden om een keer extra uit eten te gaan ;-)
Dank voor het meedenken. Ik heb afgelopen dagen ALLES doorgekeken en een lijst gemaakt met voor- en nadelen en het totale kostenplaatje. Jullie zijn geweldig! Nu nog lekker een halfjaar voorpret ;-)
Superleuk en goede keuze. Je kunt idd ook nog naar sam sebastian, om te surfen of te eten. Mijn buren deden overigens net zoiets (het zijn surfers met tieners die ook surfen, de meisjes gaan liefst elke dag en de ouders willen afwisselen) eerste stop parijs, toen bordeaux en biarritz en vandaar namen ze (ja lange vakantie) nog een weekje de nachttrein naar Lissabon en daar bij Peniche nog gesurft, een resort/eco camping die Bukubaki heet.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
09-12-2019 18:22
Oh Tarifa, zó leuk!!
Zeker! Ik ben er een paar jaar geleden geweest en zou er zeker weer naartoe willen.
Alle reacties Link kopieren
Je vieux port

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven