Suriname

29-12-2010 20:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand ga ik naar Suriname en heb er heel veel zin in.

Natuurlijk heb ik een reisgids, mensen om heen die er geweest zijn en/of er vandaan komen, en familie daar die ik nog niet ken maar wie weet is hier iemand die nog wat tips heeft.

Ik verblijf in Paramaribo en wil (weekend)tripjes naar het binnenland maken. (max 1 a 2 nachten weg want ik ben niet zo'n held wat betreft beesten enzo )

Iemand een aanrader?

(niet savonds in het donker naar huis lopen, check!)
gelijk je tas afgeven als ze erom vragen, check
En er niet achteraan rennen, check

(maak er wel geintjes over maar vind het wel heel erg. In andere landen (en hier) gebeurt het ook dus extra bang ben ik niet)
Moet je ook niet zijn hoor , dit gebeurt overal.

Vooral in landen met grote armoede. Niet teveel sieraden omdoen en niet teveel contant geld in je tas.

En wat betreft het binnenland veel after bite tegen muggenbeten en onder een klamboe slapen.

Verder gewoon genieten van al het lekker eten en drinken en de natuur.
Leuk! Ik ga over 2 maanden weer. Een trip naar de Brownsberg met of zonder overnachting is echt een aanrader. Als je wel overnacht word je de volgende ochtend gewekt door brulaapjes!

Je krijgt de eerste dag ook een rondleiding door het binnenland en ziet twee watervallen.
anoniem_107663 wijzigde dit bericht op 29-12-2010 20:41
Reden: spelling
% gewijzigd
Oja, wat ook waanzinnig was was een boottocht met de Sweet Merodia met schrijfster Cynthia McLeod!

Heel mooi en informatief over de geschiedenis van Suriname, je komt dan ook langs oude (en herstelde) plantages. Echt de moeite waard.
Monall: Inderdaad en ik ben in landen geweest die slechter aangeschreven staan, dus dat zit wel goed.

Afro: Ik neem je tips mee, en die boottocht wil ik zeker doen. De boeken heb ik verslonden, erg mooi en aangrijpend. Enig idee waar ik de boottocht kan boeken of is dat algemeen bekend in de stad? Leuk vooruitzicht heb je, over 2 maanden ben ik er ook nog!
JJ hoe lang blijf je?

Ik heb voor je gegoogled, ik had het namelijk allemaal ter plekke in Suriname geregeld, en vond de volgende link: http://www.reisgidssuriname.nl/commewijne.php

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Die link kende ik nog niet, thanx!

Ik blijf 3 maanden in principe dus ik regel ook alles daar.

Tijd zat... geen gedoe met schemas enzenz.

Wanneer ga jij?
Zooo lekker 3 maanden! Ik blijf maar 3 weken. Ik vertrek eind februari maar ik heb gelukkig al veel voorpret.

Ter plekke regelen lijkt mij beter want soms kunnen dingen anders lopen dan gepland (leer mij Suriname kennen, haha). En het kan schelen in de prijs.
3 weken is ook lekker!

Eigenlijk plan ik nooit vooruit bij langere reizen, ik heb huisvesting and we'll see what happens (zeker aan die kant van de wereld ghehe), lekker de ultieme vrijheid van op reis zijn. Vooral nu omdat ik op familiebezoeken 'moet' (erg leuk!) en er is al opdracht gegeven om me een paar plekken te laten zien, misschien dat ik nog vrijwilligerswerk ga doen, genoeg te doen. Gewoon relaxed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven