Terug in de tijd
vrijdag 5 augustus 2011 om 12:44
Oh jaaa! Gisteren in de geschiedenis van mijn geboorteplaats/gemeente gedoken en ohh wat zou ik graag ver terug gaan in de tijd om te kijken hoe het er toen uitzag.
En met ver terug in de tijd bedoel ik allerlei tijden, 1700, 1300 maar ook 900 en 500 en zelfs VC!
En met ver terug in de tijd bedoel ik allerlei tijden, 1700, 1300 maar ook 900 en 500 en zelfs VC!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
vrijdag 5 augustus 2011 om 12:51
vrijdag 5 augustus 2011 om 12:58
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:13
100 jaar niet, lijkt me saai, maar allerlei verder weg liggende periode lijken me wel geinig om 'n mee te maken. Wél moet je met één druk op de knop weer naar deze tijd (of andere tijd naar keuze) kunnen. En liefst zou ik het als man doen. Vrouwen hadden 't vroeger ronduit slecht. (Bovendien heb je er geen pil, geen tampons en geen ibu600, dus als vrouw ben je aan de grillen van de natuur en de mannen overgeleverd)
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:15
quote:Supersoulfighter schreef op 05 augustus 2011 @ 12:51:
Jas: dat klinkt leuk, hoe heb je dat gedaan? Ben je naar het archief gegaan?Nee, gewoon via internet, er staat zoveel online tegenwoordig. Ben begonnen bij 't kerkje in mijn oude gemeenteplaats en van daaruit kom je veel andere woorden/termen tegen waar je dan weer verder kunt zoeken. Allerlei sagen en verhalen. Echt zo interessant!
Jas: dat klinkt leuk, hoe heb je dat gedaan? Ben je naar het archief gegaan?Nee, gewoon via internet, er staat zoveel online tegenwoordig. Ben begonnen bij 't kerkje in mijn oude gemeenteplaats en van daaruit kom je veel andere woorden/termen tegen waar je dan weer verder kunt zoeken. Allerlei sagen en verhalen. Echt zo interessant!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:40
Ja leuk, dan ga ik terug naar de Empire/Regency tijd (van 1795 tot 1840) en dan loop ik rond in van die Pride and Prejudice jurkjes.
Of ik neem een kijkje in de Fin de siècle/Belle Epoque (van 1890 tot 1914) en dan ben ik natuurlijk een dame van stand in een strakke rok en grote hoed met veel veren..
.
Of ik neem een kijkje in de Fin de siècle/Belle Epoque (van 1890 tot 1914) en dan ben ik natuurlijk een dame van stand in een strakke rok en grote hoed met veel veren..
.
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:42
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:43