Terug in de tijd

05-08-2011 12:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie 100 jaar, of langer, terug in de tijd willen? Kijken hoe het er toen uitzag waar je nu woont?
Jij?
Oh jaaa! Gisteren in de geschiedenis van mijn geboorteplaats/gemeente gedoken en ohh wat zou ik graag ver terug gaan in de tijd om te kijken hoe het er toen uitzag.

En met ver terug in de tijd bedoel ik allerlei tijden, 1700, 1300 maar ook 900 en 500 en zelfs VC!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik zou wel willen tijdreizen, maar dan wil ik alleen echt interessante dingen zien. Ik zou dan bijvoorbeeld willen zien of Lee Harvey Oswald echt president Kennedy neerschoot of niet.
Oh nou en of!!! Lijkt me helemaal geweldig! De kleren, de schoenen, het eten, alles ruiken (ook al weet ik nu al dat dat niet al te fris is) Of het écht zo slecht gesteld was met de persoonlijke hygiëne, hoe mensen met elkaar omgingen, álles wil ik weten en ondergaan!
Jas: dat klinkt leuk, hoe heb je dat gedaan? Ben je naar het archief gegaan?
quote:bankje schreef op 05 augustus 2011 @ 12:44:

Jij?Ja, lijkt mij geweldig.
Lijkt me geweldig, liefst zou ik dan naar de jaren 60 terug gaan En dan heel veel films kijken in de bioscoop :D
Jaaaaaaaaa! Zowel om sfeer te proeven als om grote vraagstukken op te lossen inderdaad Ik kan best wel eens een soort van heimwee voelen naar vroeger (alhoewel ik er heel vroeger nog niet eens was, haha). Ach gelukkig leven we in een hele mooie tijd en hebben we het hier echt goed!
100 jaar niet, lijkt me saai, maar allerlei verder weg liggende periode lijken me wel geinig om 'n mee te maken. Wél moet je met één druk op de knop weer naar deze tijd (of andere tijd naar keuze) kunnen. En liefst zou ik het als man doen. Vrouwen hadden 't vroeger ronduit slecht. (Bovendien heb je er geen pil, geen tampons en geen ibu600, dus als vrouw ben je aan de grillen van de natuur en de mannen overgeleverd)
quote:Supersoulfighter schreef op 05 augustus 2011 @ 12:51:

Jas: dat klinkt leuk, hoe heb je dat gedaan? Ben je naar het archief gegaan?Nee, gewoon via internet, er staat zoveel online tegenwoordig. Ben begonnen bij 't kerkje in mijn oude gemeenteplaats en van daaruit kom je veel andere woorden/termen tegen waar je dan weer verder kunt zoeken. Allerlei sagen en verhalen. Echt zo interessant!
Ik zou wel rond 1900 in den haag hebben willen wonen.
Ik zou graag naar 1912 teruggaan (Titanic) en naar 1864 toen ons huis werd gebouwd. Maar ook naar mijn geboortejaar 1970 en toen mijn moeder nog thuis woonde met haar 2 broers en 6 zussen.
Jaa ik wil naar de Romeinse tijd en zien hoe Alexander de Grote de wereld veroverde en wat voor persoon hij was. Handig voor mijn boek over zijn leven.

Ik wil ook kijken of koning Arthur ooit echt bestaan heeft.
Het archief is ook superleuk, heb ooit voor een opdracht voor mijn opleiding foto's gezocht van de Groninger Oosterpoortbuurt en vergeleken met hoe het nu is, echt leuk om te doen!
Oh en ik wil naar de piraten tijd, lijkt me super om te zien hoe ze nou echt waren.

En ik wil naar de western tijd, en de VOC tijd.

( geschiedenis junky sorry )
Ik wil ook even kijken hoe de hunebedden gebouwd zijn en hoe ze bepaald hebben op welke plek ze kwamen te staan. Of ze dat inderdaad konden aanvoelen of iets anders.
En zonder internet en mobiel ??????? Nee, dank je
Ja leuk, dan ga ik terug naar de Empire/Regency tijd (van 1795 tot 1840) en dan loop ik rond in van die Pride and Prejudice jurkjes.

Of ik neem een kijkje in de Fin de siècle/Belle Epoque (van 1890 tot 1914) en dan ben ik natuurlijk een dame van stand in een strakke rok en grote hoed met veel veren..

.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 05 augustus 2011 @ 12:47:

Ik zou wel willen tijdreizen, maar dan wil ik alleen echt interessante dingen zien. Ik zou dan bijvoorbeeld willen zien of Lee Harvey Oswald echt president Kennedy neerschoot of niet.Wasn't Him...
quote:MEFS schreef op 05 augustus 2011 @ 13:39:

En zonder internet en mobiel ??????? Nee, dank jeLijkt me heeeeeeerlijk
quote:rogue_25 schreef op 05 augustus 2011 @ 13:28:

Jaa ik wil naar de Romeinse tijd en zien hoe Alexander de Grote de wereld veroverde en wat voor persoon hij was. Handig voor mijn boek over zijn leven.

Ik wil ook kijken of koning Arthur ooit echt bestaan heeft.Of Robin Hood...
Ja, lijkt me geweldig. Niet persé om iets specifieks. Gewoon om te kijken hoe mensen toen leefden enzo.

Lijkt me leuk om mijn ouders als kind mee te maken bijvoorbeeld

Dus bepaalde periodes tussen 1900 en 2000 zeg maar.
aanrader!
Ja! Ben zelf ook heel geinteresseerd in de geschiedenis

Heimwee naar een tijd die ik niet ken - Guus Meeuwis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven