Tips Groningen gevraagd
woensdag 8 juni 2016 om 19:29
woensdag 8 juni 2016 om 19:35
Aziatische keuken: de Thai Jasmine aan het Zuiderdiep (absolute aanrader). Verder voor speciale biertjes naar de Pintelier (kleine kromme elleboog) of even naar de Kale Jonker (ook aan het Zuiderdiep), wat minder bekend maar zeker de moeite waard. Leuke dingen om te doen: ga de Martinitoren even op (prachtig zicht over Ommeland), verder is het leuk om de Folkinge- en Zwanestraat even door te banjeren, daar zitten leuke kleine zaakjes (eten/drinken en kleding, vanalles eigenlijk). Herestraat kun je overslaan, die is hetzelfde als iedere andere grote winkelstraat. Veel plezier!
woensdag 8 juni 2016 om 19:38
Zeker naar de Pintelier gaan als je van speciaalbier houdt. Kan wel even zoeken zijn.
Leuke restaurants/eetcafés: de Gulzige Kater, het Zwarte Schaap, Javaans Eetcafé op het Schuitendiep en evt de Drie Gezusters. Oh en het schijnt dat Thai Jasmine op het Ged. Zuiderdiep heel erg goed is, maar daar ben ik nooit geweest.
Leuke restaurants/eetcafés: de Gulzige Kater, het Zwarte Schaap, Javaans Eetcafé op het Schuitendiep en evt de Drie Gezusters. Oh en het schijnt dat Thai Jasmine op het Ged. Zuiderdiep heel erg goed is, maar daar ben ik nooit geweest.
woensdag 8 juni 2016 om 19:38
quote:Bloemetjesolifant schreef op 08 juni 2016 @ 19:35:
Aziatische keuken: de Thai Jasmine aan het Zuiderdiep (absolute aanrader). Verder voor speciale biertjes naar de Pintelier (kleine kromme elleboog) of even naar de Kale Jonker (ook aan het Zuiderdiep), wat minder bekend maar zeker de moeite waard. Leuke dingen om te doen: ga de Martinitoren even op (prachtig zicht over Ommeland), verder is het leuk om de Folkinge- en Zwanestraat even door te banjeren, daar zitten leuke kleine zaakjes (eten/drinken en kleding, vanalles eigenlijk). Herestraat kun je overslaan, die is hetzelfde als iedere andere grote winkelstraat. Veel plezier!Great minds think alike
Aziatische keuken: de Thai Jasmine aan het Zuiderdiep (absolute aanrader). Verder voor speciale biertjes naar de Pintelier (kleine kromme elleboog) of even naar de Kale Jonker (ook aan het Zuiderdiep), wat minder bekend maar zeker de moeite waard. Leuke dingen om te doen: ga de Martinitoren even op (prachtig zicht over Ommeland), verder is het leuk om de Folkinge- en Zwanestraat even door te banjeren, daar zitten leuke kleine zaakjes (eten/drinken en kleding, vanalles eigenlijk). Herestraat kun je overslaan, die is hetzelfde als iedere andere grote winkelstraat. Veel plezier!Great minds think alike
woensdag 8 juni 2016 om 19:42
http://hortusharen.nl/
Groninger Museum
Grafisch museum
(noordelijk) scheepvaartmuseum
Stripmuseum
Martinitoren
VVV heeft vast wel wandelroutes..
Groninger Museum
Grafisch museum
(noordelijk) scheepvaartmuseum
Stripmuseum
Martinitoren
VVV heeft vast wel wandelroutes..
woensdag 8 juni 2016 om 20:15
Het is ook mooi in de Hortus.
Mijn zoon is 13, van die leeftijd zou je niet verwachten dat hij naar zo'n tuin wil, maar hij vindt het nog steeds fantastisch. Bezoekers de weg wijzen, de rotstuin op en neer, de bijen bekijken, kikkers in het bamboebos. Ik zoek meestal een plekje in de zon om te lezen, nadat ik bij de bijen ben geweest en eventueel met een rondleiding ben mee gegaan. En daarna in de Plantage of bij de receptie koffie met wat lekkers.
Mijn zoon is 13, van die leeftijd zou je niet verwachten dat hij naar zo'n tuin wil, maar hij vindt het nog steeds fantastisch. Bezoekers de weg wijzen, de rotstuin op en neer, de bijen bekijken, kikkers in het bamboebos. Ik zoek meestal een plekje in de zon om te lezen, nadat ik bij de bijen ben geweest en eventueel met een rondleiding ben mee gegaan. En daarna in de Plantage of bij de receptie koffie met wat lekkers.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 8 juni 2016 om 20:39
De thai aan het zuiderdiep is inderdaad echt goed!
En kroegen en koffietentjes zijn er zat, de pintelier heeft idd veel speciaal bier maar is soms wel errug vol.
Een hofje bezoeken is ook leuk trouwens! En Flinders in het noorderplantsoen heet tegenwoordig Zondag geloof ik. En er is ook vaak wel iets te doen in de stad dus ff bij de vvv langslopen, die vind je op de grote markt.
En kroegen en koffietentjes zijn er zat, de pintelier heeft idd veel speciaal bier maar is soms wel errug vol.
Een hofje bezoeken is ook leuk trouwens! En Flinders in het noorderplantsoen heet tegenwoordig Zondag geloof ik. En er is ook vaak wel iets te doen in de stad dus ff bij de vvv langslopen, die vind je op de grote markt.
woensdag 8 juni 2016 om 20:48
Als je Italiaans wilt eten kun je beter naar Da Carlo, ook aan 't zuiderdiep (blijkbaar zit daar mijn culinaire centrum, ofzo). De pastafabriek vond ik geen biet aan, verschrikkelijk druk en onoverzichtelijk, en het eten was niet zo goed. Kan een eenmalig dingetje zijn, maar ik ga er niet weer heen, daarvoor zitten er te veel leuke tenten in Groningen .
Flinders in het Noorderplantsoen bestaat trouwens niet meer, het heet tegenwoordig Zondag. Je kunt er nog steeds heerlijk zitten dat is niet veranderd.
Flinders in het Noorderplantsoen bestaat trouwens niet meer, het heet tegenwoordig Zondag. Je kunt er nog steeds heerlijk zitten dat is niet veranderd.
woensdag 8 juni 2016 om 20:59
Eeterie De Globe op het A-Kerkhof is een werkproject waar je heerlijk én goedkoop kunt eten.
Elke dag drie wisselende hoofdgerechten, waaronder één vegetarisch, voor € 7,50 tot € 8,75.
Als toetje raad ik het kinderijsje aan, dat is een flinke ijscoupe.
http://eeteriedeglobe.nl
Het lekkerste gebak eet je bij Konditorei Novo in de Stoeldraaierstraat.
Ook een werkproject, maar dan voor mensen met een geestelijke beperking.
http://www.novo.nl/locaties/groningen/novo-konditorei/
Elke dag drie wisselende hoofdgerechten, waaronder één vegetarisch, voor € 7,50 tot € 8,75.
Als toetje raad ik het kinderijsje aan, dat is een flinke ijscoupe.
http://eeteriedeglobe.nl
Het lekkerste gebak eet je bij Konditorei Novo in de Stoeldraaierstraat.
Ook een werkproject, maar dan voor mensen met een geestelijke beperking.
http://www.novo.nl/locaties/groningen/novo-konditorei/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 8 juni 2016 om 21:18
Ik vind Huis de Beurs leuk om overdag koffie te drinken/lunchen. Groot Grand cafe, waar de tijd wat heeft stil gestaan, geen poespas, wel levendig en heel gezellig.
Of het bakkerscafe in de Zwanestraat.
Eetcafé Roezemoes aan, jawel, het gedempte Zuiderdiep. Zowel lunch als diner.
Iets decadenter: het Zusje van André Dokter in de Oosterstraat.
En inderdaad de Novo; aanrader!!
Of het bakkerscafe in de Zwanestraat.
Eetcafé Roezemoes aan, jawel, het gedempte Zuiderdiep. Zowel lunch als diner.
Iets decadenter: het Zusje van André Dokter in de Oosterstraat.
En inderdaad de Novo; aanrader!!