tips om camper in te pakken

14-03-2012 14:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
misschien maak ik me druk om niets ,maar misschien hebben jullie wel handige tips voor ons

we gaan dit jaar voor het eerst met onze camper op pad

na jaren met een caravan gekampeerd te hebben

nu heb ik veel minder ruimte (kasten om iets in te pakken)

de bakken van de banken zijn al bezet door de schoon en vuilwatertank

onder het vaste bed is ook geen plaats omdat hier een hondenbench is geplaatst.

toen we met de caravan gingen was de hele auto ook nog eens volgepakt en alle kasten zaten vol in de caravan

neem ik dan toch te veel mee?

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Wat neem je in hemelsnaam mee? Je hebt toch alleen maar kleding nodig, boeken, spelletjes, toiletartikelen, een paar broodjes en iets te drinken, ook voor de hond, voor de eerste trek onderweg? Boodschappen kun je overal doen.
verba volant, scripta manent.
jemig, wij pakken voor 2 weken kamperen onze hatchback nog niet eens tot het dak toe vol. (en dan is 1/4 tent)

Wat wil je in vredesnaam allemaal meenemen?
MarianneDavids, wat dacht je van fietsen, stoelen (en eventueel kussens) en tafel voor buiten, gasfles(sen), gereedschap(skoffer), oprijblokken e.d. Niet alle campers hebben hier ruimtes voor beschikbaar.

Maar ook aan handdoeken, schoonmaakartikelen, persoonlijke verzorging, borden en bestek, pannen e.d. ben je veel ruimte kwijt.

Boodschappen e.d. zijn het probleem niet, de grote zaken wel.

Wij houden altijd ruimte over in onze camper, maar hebben ook veel opbergruimte.
Camper met weinig opbergruimte is erg vervelend. Wij hebben vorig jaar heel de vakantie met een veel kleinere vervangende camper moeten rijden omdat die van ons kapot was. De enige oplossing was om telkens spullen op het bed te leggen en s avonds op de stoelen. Is een dakkoffer bij jullie geen optie? Of zo'n bak achterop?
inderdaad Dahlia er gaan 3 fietsen mee maar die staan achterop de camper.

het gaat me dan ook het meest om de pannen borden glazen enz.

de stoelen en tafel leggen we op het bed dus dat gaat ook nog wel
Wij hadden heel vroeger een Renault 4, niet echt een grote auto dus. We gingen meestal in Frankrijk kamperen met twee jonge kinderen dus speelgoed mee, een bungalowtent van zestig kilo, kleding, kampeerstoeltjes. luchtbedden, slaapzakken, kookgerei inclusief kooktoestel, serviesgoed en bestek. De kinderen zaten heerlijk op de slaapzakken, het speelgoed ging tussen het stel in.
Heb je geen opbergvak waar je via de buitenkant bij kunt? Dat was bij onze campers (wel amerikaanse, dus waarschijnlijk groot voor europese begrippen) altijd wel het geval. Daar gingen stoeltjes en tafeltje en een bbq in. Fietsen achterop op een carrier.

Maar dat zal dus bij jullie wel niet gaan? Heb je zo'n camper waarbij je slaapt op de cabine? Dan kun je daar een net voor spannen en daar de buitenspullen op leggen, dat doen mijn ouders met hun camper.
@mooiedromen een dakkoffer is geen optie omdat mijn man een handicap heeft en niet op het dak kan komen en zie mezelf ook nog niet klimmen haha

zat al te denken om dingen in van die plastic bakken te pakken en op bed te zetten en dat inderdaad maar om pakken 's avonds
quote:twentseros schreef op 14 maart 2012 @ 14:21:

inderdaad Dahlia er gaan 3 fietsen mee maar die staan achterop de camper.

het gaat me dan ook het meest om de pannen borden glazen enz.

de stoelen en tafel leggen we op het bed dus dat gaat ook nog welNiet te veel meenemen dus Voor pannen en borden en handdoeken is toch altijd wel ruimte voorzien? Boven/ onder keukenblokje, boven het tafeltje, in de kledingkast? Of is er echt Heel Weinig ruimte?
Een lekbak van een wasmachine (kringloop?) is misschien wel een handige bak om grote dingen in op bed te kunnen zetten.
@dragonmom we hebben bewust gekozen voor een camper zonder alkoof (boven de cabine slapen) maar dit hadden we misschien beter wel kunnen doen hihi

de opbergvakken zijn er wel maar ook heel weinig ruimte ivm de hondenbench
quote:Dahlia74 schreef op 14 maart 2012 @ 14:16:

MarianneDavids, wat dacht je van fietsen, stoelen (en eventueel kussens) en tafel voor buiten, gasfles(sen), gereedschap(skoffer), oprijblokken e.d. Niet alle campers hebben hier ruimtes voor beschikbaar.

Maar ook aan handdoeken, schoonmaakartikelen, persoonlijke verzorging, borden en bestek, pannen e.d. ben je veel ruimte kwijt.

Boodschappen e.d. zijn het probleem niet, de grote zaken wel.

Wij houden altijd ruimte over in onze camper, maar hebben ook veel opbergruimte.Fietsen achterop, handdoeken kun je wassen dus je hoeft er geen dertig mee te nemen. Je hebt ook geen scheepslading schoonmaakartikelen nodig, afwasmiddel, een tube wasmiddel, sponsjes en een rol weggooi-vaatdoekjes, past makkelijk in een emmertje. Niet meer pannen en serviesgoed meenemen dan je echt nodig hebt, servies bij voorkeur van melamine, dat is lichter en het breekt niet snel.
@Maja82 op zich wel een idee maar zie me ook nog niet met die grote bak slepen omdat hij dan schuin weggepakt moet worden

@dragonmom

ik heb bij het keukenblokje 1 kast voor de gasfles,koelkast en 1 kastje met daar de helft een lade voor bestek

boven 2 heel kleine kastjes
quote:twentseros schreef op 14 maart 2012 @ 14:30:

@Maja82 op zich wel een idee maar zie me ook nog niet met die grote bak slepen omdat hij dan schuin weggepakt moet worden

Je kan zo'n bak toch leeg op het bed zetten en dan de spullen er in zetten?

Als dat niet lukt vraag ik me af hoe je die fietsen op de fietsendrager wil krijgen.
Het scheelt ook een hoop ruimte en gewicht als je lichtgewicht klapstoeltjes meeneemt in plaats van ligstoelen met kussens.
quote:MarianneDavids schreef op 14 maart 2012 @ 14:28:

[...]

Fietsen achterop, handdoeken kun je wassen dus je hoeft er geen dertig mee te nemen. Je hebt ook geen scheepslading schoonmaakartikelen nodig, afwasmiddel, een tube wasmiddel, sponsjes en een rol weggooi-vaatdoekjes, past makkelijk in een emmertje. Niet meer pannen en serviesgoed meenemen dan je echt nodig hebt, servies bij voorkeur van melamine, dat is lichter en het breekt niet snel.

Het gaat er niet om of je heel scheepsladingen mee moeten nemen, maar alles heeft wel een plekje nodig. En als je niet heelveel ruimte hebt in een camper kan dat best lastig zijn.

Grote dingen kun je rustig op het bed leggen. Gebeurd niets mee. Zo'n lekbak lijkt mij een onhandig ding in de camper. Heeft tenslotte ook weer ruimte nodig.

Wij hebben veel opbergruimte in onze camper, dus ik heb wel makkelijk praten. Wij zitten er ook met z'n tweeën in. Jullie zijn al met 3-en, dus heb je extra kleding en waarschijnlijk ook speelgoed bij je. Voor het speelgoed kun je een grote curverbak kopen en afspraken dat er niet meer mee mag/kan. Deze bak kan je rustig op bed plaatsen.

Voor jezelf kan je ook een dergelijk bak kopen voor je boeken e.d.. Ik weet niet hoe de inrichting van de camper verder is, maar als je stilstaat kan je ze misschien wel in de cabine kwijt.
@ tips om camper in te pakken

heel veel inpak papier kopen!
@MarianneDavids lichtgewicht stoelen en tafel hebben we inderdaad

@Dahlia74 de lekbak vind ik ook te groot en als je gaat slapen zou je hem haast buiten moeten zetten

onze zoon slaapt trouwens niet in de camper maar in zo'n pop up tent.

zat zelf ook aan die curver bakken te denken

en misschien kunnen we ook nog wat kwijt in het douche gedeelte

maar weet niet of dit handig is ivm de wc
quote:eenman1979 schreef op 14 maart 2012 @ 14:51:

@ tips om camper in te pakken

heel veel inpak papier kopen!waarom ben ik hier zelf niet op gekomen??????
Ik vraag me nu af hoe wij dat destijds voor elkaar kregen maar de auto is nooit door zijn veren gezakt. Een gasfles namen we niet mee, die kochten we op de plaats van bestemming, bij vertrek leverden we hem in, of ie nou halfvol was of niet. Onderweg namen we altijd in een hotelletje maar dat hoeft natuurlijk niet als je met een camper op weg gaat.
quote:MarianneDavids schreef op 14 maart 2012 @ 14:59:

Ik vraag me nu af hoe wij dat destijds voor elkaar kregen maar de auto is nooit door zijn veren gezakt. Een gasfles namen we niet mee, die kochten we op de plaats van bestemming, bij vertrek leverden we hem in, of ie nou halfvol was of niet. Onderweg namen we altijd in een hotelletje maar dat hoeft natuurlijk niet als je met een camper op weg gaat.vind het nogal een dure oplossing om gas niet zelf mee te nemen en weer inleveren vooral omdat we van camping naar camping willen
quote:twentseros schreef op 14 maart 2012 @ 15:03:

[...]

vind het nogal een dure oplossing om gas niet zelf mee te nemen en weer inleveren vooral omdat we van camping naar camping willenIn dat geval is dat niet zo'n goed idee. Met een auto met tent en alles wat daarbij hoort ga je niet van camping naar camping, wij reden meestal in twee of drie dagen naar een plaats waar we dan een week of drie bleven. Dan is die fles ook wel ongeveer leeg.
Maar hoezo staat de gasfles in het kastje van de keuken??? Die moet ergens in een opbergkast aan de buitenkant zitten. Is erg gevaarlijk om dat ding binnen te hebben staan.

Maar je hebt ook geen kastjes in de badkamer? Wij gebruiken bv. de douche binnen nooit, omdat we meestal op de camping staan. En daar kunnen ook nog wel wat grotere dingen of bv. de strandspullen van de kinderen. Wel hebben we een extra lange slang aan de douche kop gemaakt, zodat we na het zwemmen in de zee, even buiten de camper kunnen afspoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven