Tips welkom: ergens niet te ver met geweldig(e) zwembad(en)

19-02-2019 15:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zoek tips voor de komende zomervakantie.
Ik wil niet meer te hooi en te gras vliegen, dus vliegbestemmingen vallen af. Een uurtje of tien rijden is wel de max, bestemmingen per trein vind ik ook fijn maar de ervaring leert dat dat een enorm geregel is. Bovendien wil ik niet te lang weg, hooguit 14 dagen, in de eerste helft van augustus. Ik had een mooie plek gevonden in het Zwarte Woud, maar de kinderen lijkt het in die accommodatie te saai. Ze willen graag een geweldig zwembad of, nog beter, meerdere geweldige zwembaden. Ik heb best wat campings in Frankrijk gevonden met zwemparadijzen, maar dat zijn over het algemeen grote campings en dat spreekt mij dan weer niet zo aan, veel drukte wil ik liever niet. Voor een weekje kan het op zich nog wel. Wat daarbij wel een ding is, ik wil per se een huisje of glampingtent of appartement met drie slaapkamers en die blijken erg lastig te vinden in combinatie met een zwemparadijs. Dus... best wel een speld in een hooiberg, of heeft iemand de gouden tip?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij gaan dus dit jaar richting Berlijn en dan 2 dagen Tropical island. Ik heb al zoveel plannen voor die vakantie, kom tijd te kort! :) wij zitten op camping spreewaldtor. Maar een camping met zo’n zwemparadijs ga je in Duitsland niet veel tegenkomen. Dat is echt meer in Frankrijk, Spanje en Italië.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en Slovenië, daar heb je heel mooie zwemparadijzen. Wij zijn er vijf jaar geleden bij twee geweest, zou op zich nog wel naar terug willen maar is ook best een eind en waar ik gekeken heb, zit ook al vol. Per trein zou ik misschien nog wel wat verder willen reizen, maar belachelijk genoeg zijn de meeste treinreizen in augustus nog niet bekend/te zien op de spoorwegensites. Dat is allemaal zo ouderwets, niet te geloven gewoon. Afgelopen weekend stond er in de krant ook een stuk van een journaliste die naar Stockholm ging per trein, ze ervoer precies wat ik vorig jaar heb meegemaakt toen ik naar Italië wilde treinen, omdat ik vliegschaamte heb. Het was gewoon niet te doen om daar goed zicht op te krijgen dan wel bepaalde tickets te boeken. Toen ik het helemaal zat was, na dagen (!) zoeken, boekte ik uit frustratie binnen vijf minuten een vliegticket. Uiteindelijk ging er nog een vriendin mee, die beroofd werd op de laatste avond. Omdat ze geen ID had, mocht ze niet mee met de vlucht. We zijn toen samen teruggetreind naar Nederland, anderhalve dag over gedaan in plaats van 1,5 uur. Ach ja, het had wel wat, maar wat kan dát beter allemaal, zeg. Wordt hoog tijd!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vliegschaamte? Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Iets dat jij blijkbaar niet hebt, anders zou je het wel weten :-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Al gegoogled ✈️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven