Utah

09-04-2008 20:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er wel eens in Utah geweest en hoe beviel dat?
mijn collega was daar een keer op een conferentie en had was de momonen tempel wezen bezoeken. Daar kreeg ze een vriendelijke rondleiding, hartstikke aardig mens en of ze ook even het gastenboek wilde tekenen.

Een half jaar later in Engeland (woon ik) stond er ineens een mormoon op de stoep met het blije woord....

Dus de enige tip die ik heb is dat je niet je echte adres in het momonen gastenboek moet zetten. Tenzij je wel zin hebt in een bezoekje.
Wat wil je gaan doen daar? Ik heb alleen de nationale parken bezocht. Utah is qua natuur echt geweldig. Ben niet in Salt Lake City geweest.
Manlief kan een baan krijgen in Utah vandaar dat ik overal naar info zoek.

Dat er veel mormonen zitten heb ik ook al gehoord maar dat ze zo internationaal actief zijn is wel schokkend! Goed onthouden dus om nooit een adres achter te laten
Om te wonen kan ik geen 'advies' geven, ik ben er op rondreis door ZW-VS geweest en dus ook al het natuurschoon bewonderd. Wat dat betreft is Utah schitterend, maar ik zou er denk ik niet graag willen wonen.

Wat ik heb meegekregen van de lokale bevolking, is dat ze (dus niet alleen maar de mormonen) behoorlijk conservatief zijn, en niet zo open zijn naar vreemdelingen. Toen ik daar was hebben we gelogeerd bij een stel -NLvrouw getrouwd met Amerikaan- en zij heeft ons haar ervaringen verteld. Dat ze in de 20 jaar dat ze daar al woonde nog steeds als outsider werd behandeld.. ondanks dat ze helemaal geintegreerd is. En deze ervaring heb ik van vele expats gehoord in Utah en Arizona.

Kijk eens of er een forum is van expats in Utah, of een vereniging oid. Van hen kun je vast meer gedetailleerde ervaringen horen.

Heeft je man nog opties voor andere werklokaties, of is het NL of Utah? Veel succes in ieder geval!
Bedankt voor de info. Da's een goed idee, zal zo eens gaan zoeken of er expats in Utah te vinden zijn.

Gisteravond kwam er nog een aanbod binnen voor Washington DC. Manlief is daar helemaal wild over maar het is niet zeker of die lui de verhuizing willen betalen. Even afwachten dus.

Nederland is heel onwaarschijnlijk maar dat wisten we al toen we hierheen kwamen. We wonen nu in Duitsland en als we terug willen naar Nederland zal manlief eerst een baan buiten Europa moeten nemen en dan weer terug verhuizen.

Tenzij hij een heel andere baan zou krijgen maar eigenlijk zoekt hij daar niet serieus naar.

Trouwens, ik weet niet eens of ik wel terug zou willen naar Nederland. Soms mis ik Amsterdam heel erg maar ben net een weekendje in Nederland geweest en ik voel me er echt niet meer thuis.

Juist, nog een kop koffie en dan maar eens gaan googlen naar expats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven