Slotenmaker en Airbnb
donderdag 1 januari 2026 om 18:24
Heeft iemand tips voor een betrouwbare slotenmaker? Afgelopen nacht kwam er een slotenmaker bij ons omdat onze gasten (we hebben soms Airbnb’ers in ons huis als we zelf weg zijn) zich per ongeluk hadden buiten gesloten. Voor 150 euro (ik denk een normaal bedrag aangezien het oud en nieuw was en hij er binnen 20 minuten was) zijn ze binnen no time naar binnen gelaten (via een pasje wat je langs de zijkant haalt, het slot is niet aangeraakt). Toen we vandaag thuiskwamen deed het voordeurslot het ineens niet meer, alsof er iets in zit. Sleutel gaat er wel in maar je kan hem niet omdraaien. Gelukkig konden we er nog in via de achterdeur. Van de binnenkant kan je de sleutel wel gewoon omdraaien. Gasten en slotenmaker zeggen beiden het slot niet te hebben aangeraakt. Wellicht vandalisme, hebben anderen dat hier weleens meegemaakt? Of toch een louche slotenmaker? Op internet lees je veel horror verhalen of slotenmakers. En van deze kan ik geen reviews of website vinden, alleen een KVK nummer. Of de gasten hebben toch in het slot gezeten met iets, in poging het open te krijgen. Dat ontkennen ze zelf ten stelligste. Vraag me nu af wat ik t beste kan doen. Een andere slotenmaker laten komen, met positieve reviews zodat ik zeker weet niet opgelicht te worden. Of toch dezelfde laten komen want hij had gisteren goed geholpen en was verder aardig aan de telefoon. En de kosten verhalen op de Airbnb?
donderdag 1 januari 2026 om 18:54
Even wat WD-40 erin spuiten of wat speciale slotspray met grafiet.
Ons slot van de voordeur heeft dit ook wel eens, vooral na regen en weinig gebruik. (Iedereen hier komt achterom)
En op mijn werk konden sommige collega's met een bijgemaakte sleutel er pas ook niet in en na smeren wel weer. Gelukkig konden mensen met de originele sleutel wel naar binnen, want WD-40 stond binnen.
Ons slot van de voordeur heeft dit ook wel eens, vooral na regen en weinig gebruik. (Iedereen hier komt achterom)
En op mijn werk konden sommige collega's met een bijgemaakte sleutel er pas ook niet in en na smeren wel weer. Gelukkig konden mensen met de originele sleutel wel naar binnen, want WD-40 stond binnen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
donderdag 1 januari 2026 om 19:19
Ja dat idee heb ik wel. Het slot ziet er wat geforceerd uit, maar aan de andere kant heb ik geen hard bewijs dat de gasten dat gedaan hebben.
donderdag 1 januari 2026 om 21:46
Ligt echt helemaal aan het slot, dit kan flink moeilijk zijn. Bovendien ben je voor een voordeurslot ook snel €150 kwijt.
Flipperen daarentegen (open maken met een pasje) kan je zelf in een half uurtje leren. Dit kan alleen wanneer de deur niet op slot zit (dus bijvoorbeeld wanneer je de sleutel binnen liet liggen en de deur dicht trok) en je geen antiinbraakstrips hebt.
Groetjes van iemand met zeer veel zichzelf buiten sluiten ervaring
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in