Vakantie Duitsland

03-09-2025 15:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn aan het rondkijken voor een vakantie naar Duitsland volgend jaar. Nou is Duitsland best wel groot. Heeft iemand tips voor een leuke vakantie met 2 tieners (12 en 14) en een hond. Enige vereisten zijn een zwembad met minimaal 1 glijbaan en een voetbalveld.

Ik hoor graag ervaringen!
Wat maakt dat je graag naar Duitsland wilt? Dan helpt om een beetje richting te geven aan je vraag.
Ik ga even ordinair meevolgen... ik vind Duitsland lastig zoeken op dat gebied waardoor we elk jaar in Frankrijk belanden met onze vouwwagen.
Wombat schreef:
03-09-2025 15:36
Wat maakt dat je graag naar Duitsland wilt? Dan helpt om een beetje richting te geven aan je vraag.
Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Dat is misschien inderdaad wel handig om er bij te vermelden dat het op maximaal 5 uur rij afstand is.
Een omgeving met kabelbanen/ rodelbanen of een bobsleebaan zou wel leuk zijn.
Sauerland is erg mooi! O.a. Winterberg ligt in die regio. Is een uur of 4 a 5 rijden, afhankelijk waar je vandaan moet komen. Ik heb echter geen ervaring met campings, zwembaden en voetbalveldjes etc. als voorwaarden.

Althans, zoek je een camping eigenlijk, of een appartement of huisje ofzo?
.
Jesco schreef:
03-09-2025 15:42
Sauerland is erg mooi! O.a. Winterberg ligt in die regio. Is een uur of 4 a 5 rijden, afhankelijk waar je vandaan moet komen. Ik heb echter geen ervaring met campings, zwembaden en voetbalveldjes etc. als voorwaarden.

Althans, zoek je een camping eigenlijk, of een appartement of huisje ofzo?
Liefst een camping of vakantiepark met huuraccommodaties. Ik weet in winterberg idd dat er een Landal is.
Amjl schreef:
03-09-2025 15:40
Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Dat is misschien inderdaad wel handig om er bij te vermelden dat het op maximaal 5 uur rij afstand is.
Vijf uur vanaf waar? Ik ben in vijf uur misschien wel heel ergens anders dan jij.

Ik denk dat de regio's dichtbij die bieden wat jij zoekt Sauerland, Harz, Eifel zijn. Kan ze je allemaal aanbevelen. Moezel is ook erg leuk (en lekker veel te doen). Ietsje verder is de regio rondom Füssen echt prachtig, daar ben ik het liefst altijd op vakantie. Beierse Woud is ook erg leuk.

Ja, Duitsland, ik kom er graag.
Si abra la puerta hay lobos.
ost algau is een mooi gebied
Aan de oostenrijkse grens, het plaatsje fussen is echt super mooi.
Daar heb je ook slot neuschwanstein. En de forggensee.
Wij komen er regelmatig mijn man zijn ouders wonen daar.
Echt een aanrader TO!
Amjl schreef:
Nou ja er is nogal een verschil tussen het noorden en het zuiden natuurlijk.
Ik zou het Berchtesgadenerland aanraden, maar dat is behoorlijk ver.
Wat Floortje zegt wilde ik zo'n beetje gaan typen.
Het eiland Rugen vind ik ook prachtig.
Vijf uur vanuit NL is een rekbaar begrip, woon je in Zonnemaire of in Delfzijl, maakt best verschil.
Amjl schreef:
Hoeveel uur/km vanaf grensovergang 's Heerenberg? Oldenzaal?

Hoe belangrijk vind je mooi weer?
https://www.fuessen.de/
Rabarbara schreef:
03-09-2025 15:50
Vijf uur vanaf waar? Ik ben in vijf uur misschien wel heel ergens anders dan jij.

Ik denk dat de regio's dichtbij die bieden wat jij zoekt Sauerland, Harz, Eifel zijn. Kan ze je allemaal aanbevelen. Moezel is ook erg leuk (en lekker veel te doen). Ietsje verder is de regio rondom Füssen echt prachtig, daar ben ik het liefst altijd op vakantie. Beierse Woud is ook erg leuk.

Ja, Duitsland, ik kom er graag.
Wij wonen in de Betuwe.
Lila-Linda schreef:
03-09-2025 15:58
Hoeveel uur/km vanaf grensovergang 's Heerenberg? Oldenzaal?

Hoe belangrijk vind je mooi weer?
Mooi weer is op zich wel fijn, maar het hoeft van mij geen 35 graden te zijn.
Het klimaat van Nederland is op zich prima.
Noordelijk Zwarte Woud is ook erg leuk. Dat is ruim 5.30 uur.
Si abra la puerta hay lobos.
Amjl schreef:
..... op maximaal 5 uur rij afstand is.
Iets verder rijden, maar erg leuk om (ook) wat actievere vakantie te hebben: Zwarte Woud.
Eifel en Moezelstreek hebben ook leuke rodelbanen. Triolago heeft een hele grote!
En daar heb je een paar Landalparken.
Als je bij Trier in de buurt gaat zitten, kun je ook heel makkelijk naar het Mullertal in Luxemburg. Zo mooi wandelen daar, ook voor pubers! Bij Landal Warsberg is een rodelbaan en een stoeltjeslift. En je kunt daar met een kano de Saar op. Op de naastgelegen camping is een groot voetbalveld.
En bij Losheim am See is een groot meer waar ze waterfietsen, kano’s en SUP’s verhuren.
coffeegirl wijzigde dit bericht op 03-09-2025 16:39
Reden: Aanvulling
6.29% gewijzigd
Prümtal in de Eiffel vonden wij erg leuk. Lekker aan de rivier!
Zwarte Woud vonden wij erg geslaagd. Verder zou ik zeker ook de Harz aanraden.
Wij zaten een keer in Landal Salztal Paradies in de Harz. Leuk zwembad hadden ze daar. En een mooie omgeving.
ZomerVlinder schreef:
03-09-2025 16:41
Prümtal in de Eiffel vonden wij erg leuk. Lekker aan de rivier!
Gerolstein is ook leuk, Felsenhof een fijn park. De vulkaaneifel is sowieso mooi.
Toen ik nog jong en flexibel was ben ik in de eifel geweest. Echt prachtig qua natuur en genoeg te doen. Kletteren, abseilen, wandelen, camine klimmen etcetera.
Oh ik ben dol op Duitsland. Het zwarte woud, Slot Neuschwanstein, Baden-Baden..
Ja fussen, waar mijn schoonouders wonen is zo'n beetje 8 a 9 uur rijden vanaf waar wij wonen. (Gronau) Mijn schoonouders zijn er naartoe verhuisd, nu ze met pensioen zijn. Mijn schoonvader is er geboren en opgegroeid.
En daar heb je inderdaad slot Neuschwanstein en slot Hohenschwangau
maar TO dat is echt een aanrader hoor :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven