Zwanger worden v.a. September ‘25

02-08-2025 12:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Had nog geen soort gelijk topic voorbij zien komen dus vandaar!

Ik stop begin september met de pil en gaan dan kijken of het ons wil/mag lukken. Ik ben 34 en had tot een paar maanden terug eigenlijk geen kinderwens maar het kan blijkbaar raar lopen en gaan rammelen op plekken waarvan je van te voren dacht dat er geen beweging in zou zitten. :lol:
Ik schrijf graag mee! Ik ben 38 en voor ons wordt het ons 3e kindje
Ik ben benieuwd!
Ik lees en schrijf ook mee. Ben 36 jaar en willen proberen voor een 2e kindje.
We zijn net begonnen. Andere topic (zomer 2025) zit al vrij vol dus vandaar dat ik me hier meld.
Mag ik ook meeschrijven? Mijn man en ik zijn eigenlijk deze maand al begonnen, maar het zomertopic zit al best vol en daar zijn ze al een stuk langer bezig.

Ik ben 33 jaar, na heel lang twijfelen gaan we er toch voor. Ik vind het allemaal erg spannend!
Ik wil ook graag meeschrijven! :) De knoop is nog niet helemaal doorgehakt maar denk dat wij vanaf september/oktober willen gaan proberen voor ons 2e kindje
Leuk dat jullie aansluiten, fijn om een groepje bij elkaar te hebben dat “in het zelfde schuitje” zit.

Wij zijn binnen onze familie en vriendengroep het uitgesproken stel dat geen kinderen wil en we hebben besloten dit voorlopig ook voor ons zelf te houden. We hebben bij andere gezien hoe zij bijna onder een vergrootglas kwamen te liggen na dat bekend werd dat ze gingen “proberen” of uitspraken op korte termijn te gaan beginnen en daar hebben wij écht geen behoefte aan. Fijn om hier dan wel ons verhaal kwijt te kunnen in het proces. :heart:
@Q-silver: Bijzonder dat zo'n wens toch ineens kan ontstaan. Dat zal t.z.t. een leuke verrassing voor de familie zijn.

Ik ga proberen heel relaxt om te gaan met deze wens tot een 2e. Hoop dat hier meelezen en schrijven me daarbij helpt. Mijn eerste zwangerschap was gecompliceerd; in tweede trimester ziek van COVID en daarna hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging en vroeggeboorte. Gelukkig allemaal goed gekomen met kind en mij, maar vind het ongelooflijk spannend.
Heb inmiddels een preconceptie consult gehad bij de gyn en dat nam wel wat onzekerheden weg.
Hoi dames! Ik schrijf hier ook graag mee in dit topic, het zomer 2025 topic zit inderdaad al best vol merk ik. :)

Wij willen deze maand ook gaan beginnen (1e kindje). Ik ben 31, NOD is 31 augustus.

Bij ons zit iedereen er wel echt op merk ik… Zijn al lang samen (10+ jaar) en stabiele relatie en situatie. Ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde maar sinds een jaartje is het toch enorm gaan rammelen en heb ik hier en daar wel uitgesproken dat ik van mening ben veranderd ;-D. Partner wilde altijd al erg graag.

Vind het ook nog wel erg spannend! Mijn hart zegt JA! maar mijn hoofd wil nog wel eens allerlei zorgen (kan ik dit wel) opwerpen. Gaan jullie ook al starten met ovulatie testen of eerst nog via andere wegen (app, afscheiding cyclus?)
En nu?
Stille meelezer van het zomer 2025 topic hier.

Wij hebben vorige maand halverwege de cyclus besloten om vanaf deze maand er vol voor te willen gaan. Was even bang dat het al meteen raak was want mijn menstruatie bleef 4 dagen uit, kreeg zowat koudwatervrees, haha. Zou natuurlijk prima zijn geweest als het meteen zo was, anders zouden we er niet voor gaan, maar dan ging het wel sneller dan ik in m’n hoofd had.

Ook ik heb lang gedacht geen kinderen te willen. Mijn twijfel was vooral gebaseerd op wat als… gedachten, beetje bang voor het onbekende en controle verlies. Na veel gesprekken met manlief toch wel vertrouwen gekregen en besloten er voor te willen gaan. Al blijf ik wel spannend vinden en me soms wat zorgen maken.
Fijn om te lezen dat ik hier in niet de enige ben!

Ook in mijn omgeving is volgens mij wel redelijk bekend dat ik in eerste instantie niet wilde, dus zal nog een verrassing worden voor sommige gok ik.

In eerste instantie zonder ovulatie testen oid is het plan.

Edit:
Ohja gebruik wel een app trouwens, was eerder vooral om mn menstruatie bij te houden en te weten wanneer vruchtbare dagen zijn (al aantal maanden geen pil meer).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven