vakantie Kreta

22-06-2015 10:11 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga 2 juli tot 9 juli op vakantie naar Kreta. Ik heb er ontzettend zin in, maar nu twijfel ik toch om te gaan. De financiële situatie in Griekenland wordt steeds spannender. Straks kan je misschien geen geld meer pinnen, omdat de banken leeg zijn. Ik heb ook geen annuleringsverzekering, omdat het op het moment van boeken weinig aan de hand was. Hellup wat moet ik doen?
quote:Summerdance schreef op 26 juni 2015 @ 19:21:

[...]

Lijkt mij dan wel weer lekker

Sorry baas....ik zit vast op Kreta O, inderdaad. Dan hoop ik dat ze even wachten tot half september.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2015 @ 19:24:

[...]

O, inderdaad. Dan hoop ik dat ze even wachten tot half september.

Eind tweede week september mogen ze beginnen

Ik moet 8 september nog wel even op Kos aankomen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 26 juni 2015 @ 19:27:

[...]

Eind tweede week september mogen ze beginnen

Ik moet 8 september nog wel even op Kos aankomen Wacht tot na de 15e, dan vertrekken wij. Dan ben jij toch nog niet terug, denk ik?
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2015 @ 19:33:

[...]

Wacht tot na de 15e, dan vertrekken wij. Dan ben jij toch nog niet terug, denk ik?

Dan stel ik voor dat de vliegtuigen vanaf de 18de niet meer vliegen voor pak hem beet een week of 4

Dan begin ik ergens weer half oktober op de zaak
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 26 juni 2015 @ 19:39:

[...]

Dan stel ik voor dat de vliegtuigen vanaf de 18de niet meer vliegen voor pak hem beet een week of 4

Dan begin ik ergens weer half oktober op de zaak

Vind ik prima. Als ze echt meer tijd nodig hebben, een maandje of twee, dan mogen ze dat gerust pakken hoor.

Half november vind ik ook een goede tijd om terug te komen.
Die Tsipras zit écht in een spagaat tussen zijn verkiezingsbeloftes en de troika. Er komt nu een referendum volgende week zondag.
Valt allemaal wel mee.

Vooral de eilanden moeten het van toerisme hebben.

Zorg voor genoeg cash de eerste dagen kun je dan vooruit, maar het loopt wel los allemaal.

Tot nu toe kan je gewoon pinnen en is er niks aan het handje.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wel een hele week ga je weg..wauw.

Een paar tientjes meenemen en een annuleringsverzekering.

No panic lijkt mij.

Wij gaan 4 maand en ik maak mij niet druk.
Ik hoorde op het nieuws (ja ja, ik hoorde het zelf ) dat er aangeraden wordt om extra cash mee te nemen omdat er weleens even geen geld op genomen kan worden....

Even later op het nieuws hoorde ik (weer zelf ) dat de banken misschien zelfs dicht moeten van het ECB.....

Dus
ECB houdt steun voor Griekse banken ongewijzigd http://nu.nl/economie/407 ... e-banken-ongewijzigd.html (via @NUnl)
Wat houdt het bericht in?

Ik vind het overwegend "kritisch", negatief.
Nu lijkt het net alsof ik paniek wil zaaien en alleen pessimistisch en negatief kan zijn

Niks is minder waar.....Ik ga/wil namelijk van de zomer ook naar Griekenland
Morgen zijn alle Griekse banken gesloten. Zie nu punt nl.
Na gisteren en de aanhoudende onrust, heeft met name mijn vriend besloten om niet te gaan....Ik wilde op zich nog wel, omdat ik denk dat het wel los loopt met extra cash. Kleine, subtiele dingen zijn dit dan, omdat het gaat om het genieten zelf.

Maar goed, ergens hou ik de deur open voor Griekenland
Lovestar,

En nu? Heb je je reis omgezet in een andere bestemming? Want je annuleringsverzekering dekt dit niet.

Ik ga pas eind augustus. Dan zal er vast wel meer duidelijkheid zijn. Hopelijk loopt het allemaal wel los. Ik ben dol op Griekenland en heb helemaal geen zin om hals-over-kop naar een andere bestemming te zoekenm mocht er een negatief reisadvies komen.
quote:amarna schreef op 30 juni 2015 @ 11:24:

Lovestar,

En nu? Heb je je reis omgezet in een andere bestemming? Want je annuleringsverzekering dekt dit niet.

Ik ga pas eind augustus. Dan zal er vast wel meer duidelijkheid zijn. Hopelijk loopt het allemaal wel los. Ik ben dol op Griekenland en heb helemaal geen zin om hals-over-kop naar een andere bestemming te zoekenm mocht er een negatief reisadvies komen.Dit. Wij gaan gewoon, geen twijfel mogelijk.
Haha, leuk dat je het vraagt Amarna.

En nu gaan we kijken naar een andere vakantiebestemming. Mexico, Spanje, Kroatië en Italië komen passeren hier de revue We hebben gelukkig nog niks geboekt, we zijn van het zelf in elkaar flansen van een vakantie. Vaak alleen accomodatie en vlucht nodig en soms die boeken we los van elkaar. Dus wat betreft geen man overboord. Maar had mij stiekem wel verheugd op Griekenland, maar Mexicooooooooooo klinkt ook goed.

Als wij gaan, gaan we ook eind augustus

En volgens mij is het nog steeds te doen op de eilanden van Griekenland. Je hebt alleen een paar dingen extra rekening te houden.
Als ik had geboekt was ik gegaan.

Sterker nog ik ga misschien wel boeken.....
quote:lizzy75 schreef op 28 juni 2015 @ 19:18:

Morgen zijn alle Griekse banken gesloten. Zie nu punt nl.

Lokale bevolking kan 60 euro per dag pinnen. Toeristen kunnen pinnen wat ze willen.

http://greece.greekreport ... pital-controls-in-greece/
De groeten en de tering.
quote:doornroosje9 schreef op 30 juni 2015 @ 11:48:

[...]

Dit. Wij gaan gewoon, geen twijfel mogelijk.

Wij gaan ook gewoon hoor. Maar we worden door onze omgeving voor gek verklaard, dat ben ik een beetje zat. Heb geen zin om me constant te verdedigen.

Verdorie, er is altijd wat als wij met vakantie gaan. Ooit waren we in Kenia en konden niet naar huis omdat de luchtvaarmij. failliet was. We hebben diverse bomaanslagen in Londen meegemaakt terwijl wij er waren. We waren op 9/11 in de VS. Waren in Florida ten tijde van hurricane Floyd, waardoor voor het eerst in de geschiedenis de pretparken dicht waren. En nu dit weer.
quote:Djessy schreef op 30 juni 2015 @ 13:18:

[...]

Lokale bevolking kan 60 euro per dag pinnen. Toeristen kunnen pinnen wat ze willen.

http://greece.greekreport ... pital-controls-in-greece/Maar als de pinautomaten leeg zijn en de banken dicht, lukt dat echt niet.
En zo is het!
quote:amarna schreef op 30 juni 2015 @ 13:24:

[...]

Maar als de pinautomaten leeg zijn en de banken dicht, lukt dat echt niet.in bijna alle winkels en restaurants kun je met pin betalen.
De groeten en de tering.
Mooi bericht Flashy!

Die ga ik op mijn FB zetten. Dan houden de goedbedoelde adviezen om vooral niet te gaan vanzelf op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven