Vakantie met baby

04-09-2019 19:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.

Oktober hebben wij een weekje vakantie. We zijn deze zomer niet op vakantie geweest en zouden dan nog een (mid) weekje weg willen gaan.
Wij hebben een zoon van 5 maanden.

Wat is leuk voor oktober met een kindje van 5 maanden? Tips qua hotels of iets dergelijks?

Alle tips en adviezen zijn van harte welkom😁! Het is de eerste vakantie met ons drietjes.
Ik denk dat het de baby geen hol uitmaakt.
Gewoon een weekje centerparcs?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 19:49
28.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver wil je reizen?

Ik vind het zelf heel handig om een huisje te hebben met zo een kleintje. Of bij een hotelkamer/appartement dat er een aparte slaapkamer is 🙂

Verder hebben die kleintjes maar weinig nodig
Alle reacties Link kopieren
Landal heeft tegenwoordig ook babyhuisjes op sommige parken, dan heb je een babykamer met commode, badje en andere zooi relevante spullen.
Dat kind maakt het geen bal uit he? Dus wat jullie prettig vinden, daar ga je heen en de baby gaat dan mee.

Ik zou nu niet meer dood willen liggen op een bungalowpark als CP of Landal of Roompot ect. Roompot echt skippen.
Met of zonder baby's.
Aantal keren onder lichte dwang aantal geprobeerd. Nope. Zonde van je bakken met geld. Je kan beter een mooi vakantiehuis ergens los boeken buiten een park met normale meubels en vaak met betere schoonmaak en mooiere omgeving.

CP sowieso nooit, de huisjes met extra baby dingen of zogenaamde luxe huisjes zijn verder net zo vies, oud en onprettig ( die rieten banken..brr) als die zonder een commode en smerig babybedje.


Boek iets waar jullie gelukkig van worden en neem een eigen bedje mee.
Wat vind je zelf leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een bungalowpark gaan. Zoals hierboven al wordt genoemd heeft Landal veel huisjes speciaal voor baby's/kinderen.

Wij hebben een hele goede ervaring met Hof van Saksen. Schone huisjes (en echt, ik ben een pietlut opdat gebied) en alles bij de hand. Veel faciliteiten op het park zelf. Ook Landal het Vennenbos heeft leuke kinderhuisjes.

CenterParcs is drama. Huisjes zijn altijd goor en wij werden er echt niet vrolijk van met een baby van destijds 11 maanden.

Er zijn ook hotels waar ze speciale voorzieningen hebben voor baby's. Echter ervaren wij een verblijf op een kamer waar ook de baby slaapt niet als prettig.
Alle reacties Link kopieren
Met vijf maanden kun je echt alles nog doen. Wij gingen met kind van 7 maanden een maand rondtrekken door Amerika, slapen in hotels, ging allemaal prima. Nu met bijna een jaar zou dat minder makkelijk zijn en moeten we de vakantie iets meer aanpassen aan kind. Maar met 5 maanden kun je echt gewoon lekker doen wat jij zelf leuk vindt!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie "buitenmensen" zijn, graag dingen ondernemen, er op uit willen en niet perse luxe willen maar wel een leuke omgeving, dan zijn de trekkershutten bij Netl wat. Met 5 maanden is er voor de baby zelf nog weinig aan, maar met jongere kinderen is dat sowieso een fijne plek. Lekker buiten spelen en vies worden.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
04-09-2019 20:09
Met vijf maanden kun je echt alles nog doen. Wij gingen met kind van 7 maanden een maand rondtrekken door Amerika, slapen in hotels, ging allemaal prima. Nu met bijna een jaar zou dat minder makkelijk zijn en moeten we de vakantie iets meer aanpassen aan kind. Maar met 5 maanden kun je echt gewoon lekker doen wat jij zelf leuk vindt!
Dit. Ik zou nu vooral kijken wat jullie willen. Met 5 maanden slapen ze meestal nog wel lekker in de wagen en de draagzak/doek. Kun je nog wat ondernemen. Al hangt t wel van de baby af. Mijn oudste sliep weliswaar nog prima overal op die leeftijd. Maar vond als ze wakker was de wagen/drager niet lang leuk. Die wilde rollen en oefenen met voortbewegen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
04-09-2019 20:05
Wat vind je zelf leuk?
Mallorca? Beetje goed weer nog in oktober!
Het liefst naar Curacao, maar met een baby? En weekje is dan wat kort denk ik.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
04-09-2019 20:16
Dit. Ik zou nu vooral kijken wat jullie willen. Met 5 maanden slapen ze meestal nog wel lekker in de wagen en de draagzak/doek. Kun je nog wat ondernemen. Al hangt t wel van de baby af. Mijn oudste sliep weliswaar nog prima overal op die leeftijd. Maar vond als ze wakker was de wagen/drager niet lang leuk. Die wilde rollen en oefenen met voortbewegen.
Ja verschilt zeker per kind. Maar wat je zegt, nu kun je alles nog en daarna heb je nog jaren waarin je je vakantie nog moet gaan aanpassen aan het kind. Geniet nu nog even lekker van dat je alles kunt doen wat jij zelf echt wilt. Ik zou met vijf maanden zelf echt voor geen goud op een huisjespark met speciale babykamers gaan zitten, die ellende kan de komende jaren nog wel...
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:18
Mallorca? Beetje goed weer nog in oktober!
Het liefst naar Curacao, maar met een baby? En weekje is dan wat kort denk ik.
Als je de kans hebt, kijk dan of je iets kan vinden met 2 (slaap)kamers, zodat je 's avonds niet gelijk tot je bed veroordeeld bent als je kleintje slaapt. (Dat was bij die van ons een punt, anders werd er niet geslapen)

En wat wij ook prettig vonden is de mogelijkheid om van een wasmachine/droger gebruik te kunnen maken, zodat je minder doeken en kleren mee hoeft te zeulen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een fijn hotel op een Canarisch eiland opzoeken. Lekker naar de zon.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-09-2019 20:44
Ik zou een fijn hotel op een Canarisch eiland opzoeken. Lekker naar de zon.
Ja daar dachten we ook aan. Ik zit alleen beetje met welk hotel voor een gezin met babytje? Vind dat zo lastig.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:53
Ja daar dachten we ook aan. Ik zit alleen beetje met welk hotel voor een gezin met babytje? Vind dat zo lastig.
Ja daar heb ik geen verstand van want geen kinderen hier maar ik zou in elk geval naar iets gaan wat je zelf leuk vindt in plaats van een suf bungalowpark in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:53
Ja daar dachten we ook aan. Ik zit alleen beetje met welk hotel voor een gezin met babytje? Vind dat zo lastig.
Hangt ook van je kind af. Wij hadden gewoon een deryan tentje mee als campingbedje en gaan met die banaan. Elk hotel was prima, zolang er plek op de grond was voor dat ding (en dat is overal wel). Dus gewoon met 3 op een kamer. Geen enkel probleem hier. Wel ‘s avonds wat zachter doen en met wat minder licht, maar dat is prima te doen. Nou zijn wij wel mensen die alleen op de hotelkamer slapen. Heel de dag lekker de hort op, dus dan boeit het weinig.
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:18
Mallorca? Beetje goed weer nog in oktober!
Het liefst naar Curacao, maar met een baby? En weekje is dan wat kort denk ik.
Dat zou ik nog niet doen, tenzij jullie doorgewinterde vliegers zijn en je al drie keer met baby op vakantie bent geweest ;-D maar Canarische eilanden kan prima en Mallorca ook. Menorca staat geloof ik bekend als "buggy-eiland" :mrgreen:
Ik zou appartement doen of aparthotel
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
04-09-2019 21:33
Dat zou ik nog niet doen, tenzij jullie doorgewinterde vliegers zijn en je al drie keer met baby op vakantie bent geweest ;-D maar Canarische eilanden kan prima en Mallorca ook. Menorca staat geloof ik bekend als "buggy-eiland" :mrgreen:
Zonder kindje reisde we wel (thailand, usa etc). Dit zouden we ooit graag willen doen weer. Heerlijk.
Vriendin van me is nu met dr gezinnetje rondreizen door Canada. Dat kindje is 6 maanden.

Dubai staat ook nog op ons verlanglijstje. Maar geen idee of dit met baby ook te doen is!
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:53
Ja daar dachten we ook aan. Ik zit alleen beetje met welk hotel voor een gezin met babytje? Vind dat zo lastig.
https://www.gezinopreis.nl/kindvriendel ... -eilanden/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 21:44
Z.

Dubai staat ook nog op ons verlanglijstje. Maar geen idee of dit met baby ook te doen is!
https://www.gezinopreis.nl/dubai-met-baby/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor inspiratie : https://www.gezinopreis.nl/interviews-r ... -kinderen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat reizen met een baby eigenlijk nog redelijk makkelijk is (uiteraard kan dit per kind verschillen, ons zoontje sliep lekker in draagzak, autostoel en buggy, Maw wij waren behoorlijk flexibel, we konden wandelen en uiteten, echt fijn). Wij zijn met zoon naar verschillende plekken geweest oa Canada. Maar ook een relaxt huisje in de Ardennen. Dat ging allemaal prima. Qua accommodatie heb ik de voorkeur voor een huisje. Ik vind het fijn om een woonkamer te hebben als zoon slaapt (zodat je niet in het donker op de badkamer zit), eigen keukentje ook fijn. Eventueel een terras als het goed weer is.

Idee voor een weekje: Andalusië omgeving Malaga? Auto huren en mooie stadjes bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
04-09-2019 20:53
Ja daar dachten we ook aan. Ik zit alleen beetje met welk hotel voor een gezin met babytje? Vind dat zo lastig.
Maar dat maakt toch niks uit? Je kan toch naar elk hotel met een baby? Ze willen geen vriendjes/ geen entertainment/geen glijbanen.... Echt alles kan. Op 5 maanden moet je met helemaal niks rekening houden behalve dat je wat meer bagage moet mee slepen en dat een hotel met bv heel veel trappen destijds met baby naar Italië/Frankrijk/Brazilië geweest. Gewoon telkens naar de hotels die ons leuk leken. Zus is naar Gran Canaria geweest met haar baby van een maand, maar ook gewoon naar een hotel dat zij leuk vond en niet dat speciale babydingen had.

En je kan ook gewoon naar Dubai als je dat leuk lijkt of naar weet ik veel waar. Enige waar wij ooit rekening mee gehouden hebben, is dat malaria pas kon op een moment dat ze vlot pillen konden slikken, maar voor de rest ligt de wereld open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven