Vakantie Warschau

12-10-2017 08:27 39 berichten
Ik heb een weekje Warschau geboekt volgende week, eigenlijk vooral omdat de vlucht bijna niks kostte en omdat ik er nog nooit geweest ben. Ik ga alleen en zit in een hostel (de horror). Iemand tips? Leuke uitgaansgelegenheden, eettentjes, iets wat je echt per se moet ervaren?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2017 16:57
Reden: Titel was ongepast
0.00% gewijzigd
Kuzu schreef:
12-10-2017 09:44
Waar slaat dat nou weer op?
Nou ja, Polen is inderdaad een land zonder (of in ieder geval met heel weinig) moslims en het is inderdaad een land waar ze geen last hebben van aanslagen uit naam van de Islam.
Dat zijn gewoon twee feiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm leuk! :hihi:

Sorry, aan mij heb je niets, geen tips.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
*Visje* schreef:
12-10-2017 09:28
OMG :facepalm:
Wat verwacht je zelf met zo'n schreeuwerige titel? Leuk dat je aandacht probeert te trekken, maar als je serieuze reacties wil, is het misschien handig om een serieuze titel te hebben.
Ik snap het ook niet hoor, pfffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Neem een goed boek mee.
Gezien je topictitel adviseer ik "Mijn tante Coleta" van R.J.Peskens.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
12-10-2017 09:06
Djiez. welgeteld EÉN serieuze reactie. Dank je.
Tjeezzz hoe zou dát nou komen denk je :facepalm:
Bedankt voor het wijzigen van mijn titel mods! Deze dekt inderdaad beter de lading bij nader inzien.
Nicky_L schreef:
12-10-2017 16:37
Neem een goed boek mee.
Gezien je topictitel adviseer ik "Mijn tante Coleta" van R.J.Peskens.
Wauw, dat heb ik gelezen in V6. Wat een draak van een boek was dat!

Ontopic: je kunt met de trein naar Krakau, dat is een heel mooie stad. Treinreizen kost geen biet in Polen, al zou je er negatieve associaties bij kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik ben net afgelopen weekend in Warschau geweest (ben momenteel aan het rondreizen in Polen).

Warschau is mijn minst favoriete stad hier, ik was er na 1,5 dag wel klaar mee.
Het oude centrum is best mooi maar wetende dat het allemaal na de oorlog weer nieuw is opgebouwd, voelde het voor mij wat nep. Er zijn in dit gebied ook heel veel toeristen, inclusief hordes Aziaten in een groep enzo. Daarbuiten is het gewoon een best lelijke stad, met her en der wat musea die al dan niet interessant kunnen zijn voor je. Ik vond het Neon Museum in Praga wel grappig, maar meer dan drie kwartier tot een uur vermaak je je daar ook niet.

Ik sliep trouwens in een heel leuk hostel (Oki Doki Old Town, naam klinkt heel duf, maar het was echt heel modern en schoon!).

Hoeveel dagen heb je? Je zou kunnen overwegen om vanaf het vliegveld direct naar Krakau te gaan, of richting Gdansk. Torun is ook erg mooi.
stippensokken schreef:
13-10-2017 06:42
Ha, ik ben net afgelopen weekend in Warschau geweest (ben momenteel aan het rondreizen in Polen).

Warschau is mijn minst favoriete stad hier, ik was er na 1,5 dag wel klaar mee.
Het oude centrum is best mooi maar wetende dat het allemaal na de oorlog weer nieuw is opgebouwd, voelde het voor mij wat nep. Er zijn in dit gebied ook heel veel toeristen, inclusief hordes Aziaten in een groep enzo. Daarbuiten is het gewoon een best lelijke stad, met her en der wat musea die al dan niet interessant kunnen zijn voor je. Ik vond het Neon Museum in Praga wel grappig, maar meer dan drie kwartier tot een uur vermaak je je daar ook niet.

Ik sliep trouwens in een heel leuk hostel (Oki Doki Old Town, naam klinkt heel duf, maar het was echt heel modern en schoon!).

Hoeveel dagen heb je? Je zou kunnen overwegen om vanaf het vliegveld direct naar Krakau te gaan, of richting Gdansk. Torun is ook erg mooi.
6 dagen (maar ik moet ook wel een paar uur aan werk besteden per dag, dat scheelt weer). Misschien is uitwijlen naar Gdansk of Torun na een aantal dagen wel een goed idee. Krakau ben ik al eerder geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond warschau juist leuk.heeft me echt verrast.vond het helemaal niet ondergelopen met toeristen.dat had ik juist met krakau.had ik me echt op verheugd,maar vond het tegenvallen
Alle reacties Link kopieren
Op naar Oki Doki zou ik zeggen :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
mikkie8 schreef:
13-10-2017 21:55
Ik vond warschau juist leuk.heeft me echt verrast.vond het helemaal niet ondergelopen met toeristen.dat had ik juist met krakau.had ik me echt op verheugd,maar vond het tegenvallen
Het blijkt een beetje een hate it or love it stad, ik hoor om me heen wel meer mensen die er fan van zijn. Ik zal de komende week mijn ongezouten mening hier ventileren.
Alle reacties Link kopieren
ik vond het leuk, gezellige stad
winkelen, pools eten, rondje langs de stadswal, fonteinpark lasershow,
techniekmuseum , goedkope taxi s
koffie en taart bij costa. etcetc
Mijn hostel is superstom, daar moet niemand heengaan: center hostel lux nog wat.

Fontein ga ik opzoeken alsook een park dat mooi zou moeten zijn. Oude stad vandaag gezien, best sfeervol. The Pavillions zijn een aanrader, achterafstraatjes met dive bars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven