Venlo...dagje uit
zaterdag 7 oktober 2017 om 09:24
zaterdag 7 oktober 2017 om 10:05
Er is genoeg te winkelen en te eten in de binnenstad van Venlo, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Houd er wel rekening mee dat het erg Duits georiënteerd is, een zeer groot deel van het winkelende publiek komt van over de grens (vroeger stonden de prijzen er dan ook zowel in DM als in gulden aangegeven).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 7 oktober 2017 om 11:13
Oh ja daar zeg je wat...thankspejeka schreef: ↑07-10-2017 10:05Er is genoeg te winkelen en te eten in de binnenstad van Venlo, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Houd er wel rekening mee dat het erg Duits georiënteerd is, een zeer groot deel van het winkelende publiek komt van over de grens (vroeger stonden de prijzen er dan ook zowel in DM als in gulden aangegeven).
zaterdag 7 oktober 2017 om 11:14
Is het zo erg ?
zaterdag 7 oktober 2017 om 17:37
Venlo is op zich geen akelige stad, er zijn mooie historische straten en gebouwen, het is ook al een oude stad, en als je dat zoekt is Venlo eigenlijk een beetje een vergeten stad waar echt veel mooie historische dingen te zien zijn.
Als winkelstad is het erg Duits georiënteerd, sommige dingen zijn in Nederland goedkoper voor Duitsers en dat soort winkels zie je dan ook veel. Dat is altijd al zo geweest, Venlo was altijd al de enige grotere stad in de nabijheid, ook voor de vele kleinere plaatsen in Duitsland die net over de grens liggen. Zoals ik al eerder zei, destijds werden prijzen zowel in DM als gulden weergegeven en kon je met beide valuta betalen. Maar dat was in de hele grensstreek. Hier in Zuid-Oost Brabant keek ook niemand op als je in Belgische Franken wilde betalen, of zelfs Duitse Marken, en veel zaken hadden daarvoor gewoon verschillende vakken in de kassa.
Als winkelstad is het erg Duits georiënteerd, sommige dingen zijn in Nederland goedkoper voor Duitsers en dat soort winkels zie je dan ook veel. Dat is altijd al zo geweest, Venlo was altijd al de enige grotere stad in de nabijheid, ook voor de vele kleinere plaatsen in Duitsland die net over de grens liggen. Zoals ik al eerder zei, destijds werden prijzen zowel in DM als gulden weergegeven en kon je met beide valuta betalen. Maar dat was in de hele grensstreek. Hier in Zuid-Oost Brabant keek ook niemand op als je in Belgische Franken wilde betalen, of zelfs Duitse Marken, en veel zaken hadden daarvoor gewoon verschillende vakken in de kassa.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:00
Hè jakkes ja. Ik moet er nu zo’n beetje elke week 2 uur rondrijden, wat zal ik blij zijn als ik daar van af ben
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:02
Is er inderdaad nog, leuke zaak!blue_lagoon schreef: ↑07-10-2017 18:39Volgens mij zit Sounds er nog, de platenzaak. Vond ik altijd leuk. Je wordt er wel in het Limburgs bediend (zelfs ik, met hooded sweater aan met overduidelijk naam en wapen van 'mijn' stad erop).
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:03
Vind ik ook
Waar zelfs de Fame in Amsterdam het niet overleefd heeft is de Sounds er nog steeds!!