Venlo...dagje uit

07-10-2017 09:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor leuks is er allemaal te doen in Venlo behalve de Primark (niet mijn ding) wel dat van mijn kennis die meegaat.

En waar in het centrum ofzo , of in de buurt van de Primark kun je lekker en een beetje qua niet zo 'n groot budget voordelig eten ?

Alle ideeën zijn welkom :idee:
Er is genoeg te winkelen en te eten in de binnenstad van Venlo, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Houd er wel rekening mee dat het erg Duits georiënteerd is, een zeer groot deel van het winkelende publiek komt van over de grens (vroeger stonden de prijzen er dan ook zowel in DM als in gulden aangegeven).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Snel een andere stad opzoeken en Venlo links laten liggen ;-)
pejeka schreef:
07-10-2017 10:05
Er is genoeg te winkelen en te eten in de binnenstad van Venlo, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Houd er wel rekening mee dat het erg Duits georiënteerd is, een zeer groot deel van het winkelende publiek komt van over de grens (vroeger stonden de prijzen er dan ook zowel in DM als in gulden aangegeven).
Oh ja daar zeg je wat...thanks :)
Zeilboot76 schreef:
07-10-2017 11:05
Snel een andere stad opzoeken en Venlo links laten liggen ;-)
Is het zo erg ?
Nee, zo erg is het heus niet. Prima stad, ik kom er graag. Burgers&Beers, op steenworp van de Primark is een leuk restaurant. Museum Bommel van Dam heeft vaak mooie exposities.
Ik woon er vlakbij en ik kom er nooit. Dat zegt al genoeg denk ik. Ga lekker naar Roermond, is vlakbij.
"Boring conversation anyway"
Roermond, daar vind ik dan weer niks aan, (vooruit, de Outlet is prima).
Zoveel mensen, zoveel smaken, ik vind de hele outlet niks.
"Boring conversation anyway"
Venlo is op zich geen akelige stad, er zijn mooie historische straten en gebouwen, het is ook al een oude stad, en als je dat zoekt is Venlo eigenlijk een beetje een vergeten stad waar echt veel mooie historische dingen te zien zijn.

Als winkelstad is het erg Duits georiënteerd, sommige dingen zijn in Nederland goedkoper voor Duitsers en dat soort winkels zie je dan ook veel. Dat is altijd al zo geweest, Venlo was altijd al de enige grotere stad in de nabijheid, ook voor de vele kleinere plaatsen in Duitsland die net over de grens liggen. Zoals ik al eerder zei, destijds werden prijzen zowel in DM als gulden weergegeven en kon je met beide valuta betalen. Maar dat was in de hele grensstreek. Hier in Zuid-Oost Brabant keek ook niemand op als je in Belgische Franken wilde betalen, of zelfs Duitse Marken, en veel zaken hadden daarvoor gewoon verschillende vakken in de kassa.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Volgens mij zit Sounds er nog, de platenzaak. Vond ik altijd leuk. Je wordt er wel in het Limburgs bediend (zelfs ik, met hooded sweater aan met overduidelijk naam en wapen van 'mijn' stad erop).
Zolang je maar wegblijft uit Blerick. Wat een gribus haha!
blue_lagoon schreef:
07-10-2017 18:39
Zolang je maar wegblijft uit Blerick. Wat een gribus haha!
Hè jakkes ja. Ik moet er nu zo’n beetje elke week 2 uur rondrijden, wat zal ik blij zijn als ik daar van af ben :facepalm:
niekie1 schreef:
07-10-2017 19:00
Hè jakkes ja. Ik moet er nu zo’n beetje elke week 2 uur rondrijden, wat zal ik blij zijn als ik daar van af ben :facepalm:
Dat begrijp ik helemaal!
blue_lagoon schreef:
07-10-2017 18:39
Volgens mij zit Sounds er nog, de platenzaak. Vond ik altijd leuk. Je wordt er wel in het Limburgs bediend (zelfs ik, met hooded sweater aan met overduidelijk naam en wapen van 'mijn' stad erop).
Is er inderdaad nog, leuke zaak!
Unknown1985 schreef:
07-10-2017 19:02
Is er inderdaad nog, leuke zaak!
Vind ik ook :)

Waar zelfs de Fame in Amsterdam het niet overleefd heeft is de Sounds er nog steeds!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven