Verzekering online aangevraagd Frankrijk, herroepen?

15-07-2020 00:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verhuis over een paar weken naar Frankrijk en moet momenteel nogal veel regelen. Van mijn verhuurder hoorde ik dat ik zsm een assurance habitation moest afsluiten. In NLD is dat zo gepiept dus ik dacht: dat fix ik wel even. Maar aangezien ik nog niet in Frankrijk woon is het toch wat lastiger dan ik dacht. Ik heb geprobeerd online een verzekering af te sluiten, maar toen bleek ik ineens een frans telefoonnummer nodig te hebben waarmee ik een code zou ontvangen waarmee ik het contract online kon versturen. Ik kon dus niet verder met de aanvraag. Het vervelende is dat ik toen al betaald had, met mijn credit card want daar werd naar gevraagd. Ik heb toen opnieuw het formulier ingevuld waarbij ik opnieuw moest betalen en probeerde het contract via de email te verzenden. Toen bleek het emailadres niet te werken. Ik heb nu 2 keer betaald, maar ik kon beide contracten niet online of per email versturen en ik heb nu besloten om voor een andere verzekeringsmaatschappij te kiezen. Eentje waarbij alles wat soepeler verloopt en de website tevens in het engels is.

Ik weet nu alleen niet of ik nou een verzekering heb afgesloten of niet. Het contract is niet getekend, maar ik moest wel direct al betalen voor de 1e 2 maanden. Daarbij heb ik ook 2 contracten toegestuurd gekregen omdat de eerste poging vast liep. Staan er nu 2 contracten op mijn naam? Ik probeer een emailadres te vinden, maar ik kan alleen via een vaag menu op de site in contact komen met de verzekeringsmaatschappij. Mocht ik 2 verzekeringen hebben afgesloten, dan zou ik die kunnen herroepen maar die optie vind ik nergens op de site.

Ik heb al contact gezocht met de klantenservice, maar die waren vandaag gesloten vanwege 14 juillet en mijn Frans is nog niet op het nivo dat ik hierover zou kunnen bellen. Ik ben natuurlijk Frans aan het leren, maar ik merk dat ik communiceren over dit soort dingen echt nog te lastig vind. Zeker via de telefoon, waarbij de verbinding vaak niet optimaal is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een berichtje gestuurd
Alle reacties Link kopieren
IK jou ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven