Vliegen met kinderen

16-08-2016 17:01 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen middag vlieg ik samen met mijn zusjes van 7 maanden, bijna 2 en 5 jaar naar Curacao. De oudste heeft heel erg last van vliegangst en en zat de vorige keer bijna de hele vlucht te huilen, omdat dit zowel voor haar als voor de medepassagiers erg vervelend is, vraag ik me af of ik hier iets tegen kan doen? En hebben jullie nog tips om ze een beetje te vermaken, wat moet ik echt niet vergeten mee te nemen in de handbagage? Etc.

(Mijn vriend gaat ook mee)
Logisch dat de kleintjes huilen het doet echt zeer in de oren. Kun je geen box regelen voor de kleintje in het vliegtuig?
Heb je zo'n personal entertainment system. Dat is in elk geval leuk voor de oudste (films kijken etc). Verder kun je een kleurboek meenemen bijvoorbeeld en wat van hun favoriete speelgoed. Voor de baby voldoende voeding en een speen.

Maar mag ik vragen waarom jij op pad wordt gestuurd met drie kleine kinderen? Hoe oud ben je zelf?

Ik vind het nogal wat.
quote:Tas29 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:04:

Logisch dat de kleintjes huilen het doet echt zeer in de oren. Kun je geen box regelen voor de kleintje in het vliegtuig?Alleen de oudste huilt en dat is niet omdat het pijn doet, ze vindt het gewoon dood eng.
quote:Tas29 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:04:

Logisch dat de kleintjes huilen het doet echt zeer in de oren. Kun je geen box regelen voor de kleintje in het vliegtuig?De oudste huilde omdat hij/zij bang was. En het doet echt niet altijd pijn hoor. Gelukkig niet.
quote:SallySpectra schreef op 16 augustus 2016 @ 17:04:

Heb je zo'n personal entertainment system. Dat is in elk geval leuk voor de oudste (films kijken etc). Verder kun je een kleurboek meenemen bijvoorbeeld en wat van hun favoriete speelgoed. Voor de baby voldoende voeding en een speen.

Maar mag ik vragen waarom jij op pad wordt gestuurd met drie kleine kinderen? Hoe oud ben je zelf?

Ik vind het nogal wat.

Ik heb geen idee of dat erbij zit, de ene keer wel en de andere keer niet. Maar bedankt voor je reactie en tips.

We gaan op familiebezoek
Vraag aan de huisarts of oudste een half tabletje tegen reisziekte mag nemen, worden ze wat suf/rustiger van.
Ab imo pectore
Heb je een tablet? Zo ja, dan daar wat filmpjes of leuke apps op zetten voor de zekerheid.
quote:SallySpectra schreef op 16 augustus 2016 @ 17:15:

Heb je een tablet? Zo ja, dan daar wat filmpjes of leuke apps op zetten voor de zekerheid.Dat is echt een goed idee! Dankjewel!
quote:emmylou schreef op 16 augustus 2016 @ 17:13:

Vraag aan de huisarts of oudste een half tabletje tegen reisziekte mag nemen, worden ze wat suf/rustiger van.Ik ben bang dat dat nu te laat is, anders was het inderdaad een goed idee geweest. Dankjewel.
quote:Indy1234 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:21:

[...]

Ik ben bang dat dat nu te laat is, anders was het inderdaad een goed idee geweest. Dankjewel.Die pilletjes kun je bij de drogist kopen, informeer even bij je ouders en de huisarts of en hoeveel oudste mag innemen.
Laat haar filmpjes kijken, muziek luisteren, spelletjes spelen en dergelijke. Heb je een koptelefoon? Dat is veel makkelijker dan oortjes voor zo'n kleintje.
Life is short. Eat dessert first.
Primatour kun je op elke luchthaven kopen
quote:SallySpectra schreef op 16 augustus 2016 @ 17:23:

[...]

Die pilletjes kun je bij de drogist kopen, informeer even bij je ouders en de huisarts of en hoeveel oudste mag innemen.Dat is primatour zeker? Die heb ik nog wel liggen hier.
Helpt het om haar mee "verantwoordelijk" te maken over de andere kinderen?

Zodat ze het vliegen een beetje vergeet?

Mee helpen met spelletjes met die van 2, met drinken geven, ...

Lijkt mij sowieso met 3 kleine kinderen (waarbij een baby en een peuter) geen pleziervluchtje te worden.
Mag je wel in je eentje vliegen met drie kleine kinderen?
Als je er wat tijd in wilt stoppen van tevoren is dit een idee.

Dan kunnen je medepassagiers in ieder geval niet meer gaan zeuren:

Hoe oud ben je dan zelf?

Ik vind het nogal wat? Op reis met een baby en 2 hele kleine kinderen.

Ik begrijp hier echt niks van.
quote:Mietrot schreef op 16 augustus 2016 @ 17:34:

Helpt het om haar mee "verantwoordelijk" te maken over de andere kinderen?

Zodat ze het vliegen een beetje vergeet?

Mee helpen met spelletjes met die van 2, met drinken geven, ...

Lijkt mij sowieso met 3 kleine kinderen (waarbij een baby en een peuter) geen pleziervluchtje te worden.

Dat zou misschien kunnen helpen dankjewel!

Opzich valt het wel mee, de jongste 2 slapen toch bijna de hele vlucht.
quote:Indy1234 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:05:

[...]

Alleen de oudste huilt en dat is niet omdat het pijn doet, ze vindt het gewoon dood eng.Ik zal dan wel een zure muts zijn, maar ik snap dus echt niet waarom je een kind dan een vliegreis aandoet.
Huts!
Als je je handen vrij wil hebben voor de oudste 2 ... vergeet dan overigens ook geen hangmatje of draagdoek voor de jongste!

Ik neem immers aan dat die nog geen eigen stoel heeft.
Heel veel alcohol is zeker geen optie?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 16 augustus 2016 @ 17:46:

[...]

Ik zal dan wel een zure muts zijn, maar ik snap dus echt niet waarom je een kind dan een vliegreis aandoet.Soms kun je niet anders.
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 augustus 2016 @ 17:47:

Heel veel alcohol is zeker geen optie?Jij wil dat ze daar het hele vliegtuig onderk*tsen ?
Lollies mee in de handbagage voor tijdens opstijgen/landen. Kleurboek/knutselboek/kleurtjes. Ms wat apps op de tablet. Knuffel.

Poets je toet doekjes. Water/drinken mag je voor jonge kinderen ook meen ik.

Bij Transavia kan je vooraf films downloaden die je tijdens de vlucht kan bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven