Vliegen vanaf Newcastle

06-01-2017 11:20 15 berichten
Hoi,

Ik vlieg van het weekend van Newcastle naar Schiphol met KLM.

Iemand weleens gevlogen vanaf Newcastle? Is het echt nodig om 2 uur van te voren aanwezig te zijn? Ik moet nog bagage afgeven.
Alle reacties Link kopieren
Is dat nodig vanaf Groningen? Of vanaf Maastricht? Niet dat ik Newcastle met deze steden wil vergelijken maar dit is gewoon de tijd die ervoor staat. Alles wat je eraf ''knabbelt'' is voor eigen risico.
Zijn er echt mensen die 2 uur van tevoren op Groningen of Maastricht staan dan?

Anyway, Newcastle lijkt iets groter te zijn dan Eindhoven (4mil vs. 4,5mil passagiers in 2015) dus misschien kan je daarmee inschatten hoeveel tijd je wilt nemen.
Als niemand ruim van te voren komt moeten ze dan in één keer 100 man inchecken in 5 minuten?

Het zou een idee zijn als je van te voren je plek in de rij kon weten maar zo is het nog niet. En zeker als je nog bagage in moet leveren zou ik er toch wel naar toe gaan.

Die 2 uur zijn toch ook zo voorbij.. je bagage weg, nog ff naar het toilet, drankje doen en poef tijd voorbij.
Sluit het inchecken al 2 uur van tevoren? Meestal is dat 45 minuten. Maar goed dat is dan wel op eigen risico dat het toch allemaal net iets drukker is en je het net niet haalt. Dan duurt het nog langer voordat je in AMS bent
quote:AnAppleADay schreef op 06 januari 2017 @ 11:42:

Zijn er echt mensen die 2 uur van tevoren op Groningen of Maastricht staan?

.Euhm ja altijd!
quote:nina1966 schreef op 06 januari 2017 @ 12:03:

Als niemand ruim van te voren komt moeten ze dan in één keer 100 man inchecken in 5 minuten?

Het zou een idee zijn als je van te voren je plek in de rij kon weten maar zo is het nog niet. En zeker als je nog bagage in moet leveren zou ik er toch wel naar toe gaan.

Die 2 uur zijn toch ook zo voorbij.. je bagage weg, nog ff naar het toilet, drankje doen en poef tijd voorbij.

Ik vind de tijd op een vliegveld altijd juist ondraaglijk lang duren. Als ik van tevoren heb ingecheckt ben ik er maximaal 1 uur van te voren, de bagaggeinlevering gaat meestal supersnel. Newcastle is volgens mij mini, dus je bent waarschijnlijk binnen 5 minuten bij de gate.

De balies gaan meestal pas 2 uur van te voren open, dus de langste rij is op dat moment.
Het is geen groot vliegveld inderdaad, maar ik heb geen idee hoe laat de balies dichtgaan.
Dat je 2 uur van te voren aanwezig moet zijn op Schiphol begrijp ik.

Als ik vanaf Rdam vlieg ben ik met een uur van te voren aanwezig ruim optijd.

Vanaf Antwerpen 3 kwartier zelf half uur van te voren is daar optijd.

Hoopt dat iemand hier ervaring heeft met Newcastle, want degene die mij brengt morgen moet voor mij ook zo vroeg op.
Oh ja, ik heb praktisch nooit bagage mee, alleen soms als ik van Schiphol vlieg.

Dus ik hoef nooit in te checken, dat scheelt wel.

En als ik dat wel doe dan nooit precies 2 uur van tevoren, dan is de rij inderdaad op z'n langst.

Laatst was ik drie kwartier later op Schiphol dan mijn reisgenoten en 5 minuten na hun door de douane.
quote:AnAppleADay schreef op 06 januari 2017 @ 11:42:

Zijn er echt mensen die 2 uur van tevoren op Groningen of Maastricht staan dan?

.Neuh niet echt. Maar toch wel anderhalf uur.. Voor mijn gemoedsrust
En anders pak je gewoon de boot

Kun je dit eigenlijk niet het beste gewoon aan wat locals vragen? Want je zit daar nu? Zij weten het het best natuurlijk.
quote:inky12345 schreef op 06 januari 2017 @ 12:57:

En anders pak je gewoon de boot

Kun je dit eigenlijk niet het beste gewoon aan wat locals vragen? Want je zit daar nu? Zij weten het het best natuurlijk.Met de boot zijn ze heel streng. Wij zagen mensen aankomen met caravan de hooguit 10 minuten te laat waren en alles was al dicht. Ze konden omkeren. Terwijl de boot nog lang niet vertrok.
Nou die 2 uur van te voren aanwezig was echt onnodig geweest! Ruim 1,5 uur van te voren aanwezig en heb nog uitgebreid de tijd voor een ontbijtje.

M'n vrienden gaan met de boot terug, mij niet gezien daarop!!
Nou die 2 uur van te voren aanwezig was echt onnodig geweest! Ruim 1,5 uur van te voren aanwezig en heb nog uitgebreid de tijd voor een ontbijtje.

M'n vrienden gaan met de boot terug, mij niet gezien daarop!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven