Vluchtbegeleider voor hond vanuit Alicante

20-02-2018 23:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik plaats dit bericht met de hoop om mijn schoonmoeder te helpen.
Zij heeft een hond toegewezen gekregen vanuit Spanje, zij wacht echter al ruim 3 maanden omdat de vlucht van Alicante naar Nederland niet wil lukken.
Dit omdat er maar 2 honden per vlucht mee mogen, maar vooral omdat de hond mee moet op een vliegticket van iemand en diegene dan de ‘vluchtbegeleider’ is.
Daar zitten verder geen verantwoordelijken of kosten aan verbonden oid, het gaat er alleen om dat de hond op iemands ticket mee kan vliegen.

Wij hebben er nog aan gedacht om zelf heen en weer te vliegen, maar dat is financieel niet haalbaar op het moment.

Ben jij of ken jij iemand die binnenkort vanuit Alicante deze kant op komt, zou de hond dan op jouw ticket naar NL kunnen vliegen.

Voor meer info zou er eventueel gekeken kunnen worden op de site
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:58
Reden: Spam
1.63% gewijzigd
Erger u niet, verbaas u slechts
En verder, als je al geen 150 euro kan betalen om de hond over te laten komen dan is het misschien verstandig om niet aan een hond te beginnen.
Oh maar snap t wel wat betreft de vluchtbegeleider, zo is mijn hond ook mee gekomen vanuit Spanje.
T gaat dus puur om een begeleider die mee moet. Maar ik zou de wereld afvliegen om mijn hond te halen. Zoveel kost dat niet naar Spanje en weer terug.
Lenn12345 schreef:
21-02-2018 01:06
Wat een rare instantie is dat, normaal halen ze de honden met busjes naar Nederland en vragen er zo'n 300,- voor. Incl. vervoer en kosten dierenarts.

En ik wil niet lullig doen maar heb ook een hond in huis genomen ooit omdat hij slecht behandeld werd en die mensen van hem af wilden. Nou prima, alleen zag ik dat zijn gebit niet schoon te poetsen was en op botten kauwen, zelfs eten was lastig.

Dus meteen maar even naar de dierenarts, die constateerde dat er kiezen loszaten en nog wat kleine dingetjes. Hij had dus gewoon pijn in zijn bekkie. Dan laat je dat meteen fixen, het was een lief diertje en ik kon hem eigenlijk best zelf houden.

Gebitje moest onder narcose gedaan worden, 3 tanden en 2 kiezen eruit, pijnstillers en nog een paar zaken: ik was alles bij elkaar (ook een baal voer van goede kwaliteit, niet van de dierenarts) zo'n 750,- euro kwijt. Had ik voor hem over, schat van een beest en ook altijd gebleven.

Hoe gaat je moeder dat betalen? Ik heb het vermoeden -weet het niet zeker natuurlijk- dat ze aan de hond vastzit als ze hem zelf gaat ophalen, als hij gewoon met een bus vol in Spanje gefokte honden meekomt naar Nederland kan ze nog 'nee toch maar niet' zeggen als deze hond ook de nodige verzorging nodig heeft.

Je weet toch dat er in Spanje, Roemenie en Polen enorme broodfokkerijen bestaan om Nederland en Duitsland van honden te voorzien? Het is ooit begonnen met de beste bedoelingen van mensen die dat zagen op vakantie maar toen er meer vraag naar asielhonden was dan asielhonden zijn ze ze gaan fokken voor de verkoop....

Of asielhonden: ze noemen het liever 'dodingsstations' omdat ze uiteindelijk een spuitje krijgen als ze geen baasje vinden. En het bekt lekker, dodingsstation.
Klinkt wat sneuer dan asiel.
Als het echt dodingsstations waren zaten er geen honden, waarom een hond een paar maanden voeren en huisvesten en dán pas een spuitje?

Pas op er klopt echt niks van dit verhaal, die organisatie dient de honden op te halen en gezond, gesteriliseerd, geënt en ontwormd af te leveren aan de nieuwe baasjes. Met 'garantie' als hij binnen een paar weken ziek wordt.

Straks blijkt dat deze hond niet-behandelde botbreuken heeft of ook een slecht gebit... nemen ze hem dan terug? Betalen ze de dierenarts?

Beter even sparen tot je een fatsoenlijk bedrag achter de hand hebt mocht je hond ziek zijn. Ook kan hij gewoon door vette pech een poot breken de eerste dag dat je moeder hem in huis heeft, en dan? Mijn dierenarts is zo lief om je in 2 of 3 termijnen te laten betalen als je vaste klant bij hem bent en je echt een dure ingreep moet laten doen maar dat is uitzonderlijk.
Meestal is het meteen aftikken hoor hou daar rekening mee!
In bijv. Spanje zijn er wel degelijk dodingsstations. Daar wordt anders tegen huisdieren aan gekeken dan hier. Neemt niet weg dat er nu allerlei dubieuze stichtingen zijn die aan broodfok doen. Vooral uit het Oostblok worden er zogenaamde zwerfhonden aan geboden voor de West Europese markt. Maar ook rashonden. Het is verschrikkelijk. Maar er zijn wel degelijk echte goede asiels in het buiten en binnenland die het echt goed bedoelen.
Verdiep je er echt goed in als je begaan bent met dieren en je pikt de hufters er zo uit.
emmetje2 schreef:
21-02-2018 01:33
In bijv. Spanje zijn er wel degelijk dodingsstations. Daar wordt anders tegen huisdieren aan gekeken dan hier. Neemt niet weg dat er nu allerlei dubieuze stichtingen zijn die aan broodfok doen. Vooral uit het Oostblok worden er zogenaamde zwerfhonden aan geboden voor de West Europese markt. Maar ook rashonden. Het is verschrikkelijk. Maar er zijn wel degelijk echte goede asiels in het buiten en binnenland die het echt goed bedoelen.
Verdiep je er echt goed in als je begaan bent met dieren en je pikt de hufters er zo uit.
Waarom dat 'dodingsstations'.... ik vind dat zo'n rare term, hier heet zoiets gewoon een asiel ;)
En hier krijgen oude honden die teveel gaan kosten en toch niet meer geplaatst worden ook een spuitje.

Ik ben wel met je eens dat er ook goede organisaties bestaan, één van die organisaties heb ik eens gezien bij de Rijdende Rechter, ging over een hond die de organisatie terug wilde hebben. Vrouw in tranen, het was haar lieveling.
Martin Gaus erbij en uiteindelijk kon de hond blijven; stichting had verloren. Toen ik zat te kijken maakte ik me echt boos omdat die vrouw de hond al gekocht had en een half jaar in huis was, ze was aan de hond gehecht inmiddels enz. Echt zielig.
Ik wilde ze bijna opbellen en vragen waarom ze die hond van die vrouw af wilden pakken.

Tot een half jaar later of zo ik een afl. van de Rijdende Rechter zag waarin hij langsging bij memorabele zaken w.o. de hond!
Wat bleek: 2 weken na de uitzending heeft die vrouw de hond zelf teruggebracht om exact dezelfde redenen die de organisatie aanvoerde tijdens de zitting bij de Rijdende Rechter... :facepalm:

Die organisatie kan bij mij niet meer stuk, ze houden ook echt contact na het plaatsen, zijn begaan met de dieren. Jammer dat ik de naam niet meer weet. Die organisatie zou ik echt aanraden, daar hadden ze ook domweg niet altijd honden (geen broodfok dus).

Toch vind ik dat je een buffer moet hebben voor de dierenarts óf een goede verzekering, nou ja zie alle argumenten hierboven :)
een dodings station is wel wat anders dan een asiel hoor!!
De naam zegt het al he...

Vriendin van mij heeft ook een hond uit Spanje. Fantastische hond die in een container was gedumpt aldaar als pup.. had dat gouden mandje echt wel hard nodig hoor!
En werken met vluchtbegeleiders is heel normaal dat ze dat doen.
Dus mensen... veroordeel TO toch eens niet zo!
Zelf een vluchtje boeken. Zijn spotgoedkoop die kant op. Een honden gezondheidsverzekering per jaar is duurder. En ik mag toch aannemen dat ze die ook neemt. Als ze geen geld heeft heeft ze ook geen geld voor een hond. Hondjes worden ziek en kosten dan handen vol geld.

Wij hebben vorig jaar onze dekkater persoonlijk opgehaald vlak bij Los Angeles omdat het een nieuw ras is en er geen dekkaters in Europa beschikbaar waren. Was een hoop gedoe met gezondheidsverklaringen, en er bestaan organisaties die alles regelen en ook de begeleiding maar dat is verschrikkelijk duur. Dus gewoon zelf even heen en weer vliegen. Retourtje alicante zijn de kosten echt niet.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-02-2018 00:30
Een kleine herder, een jack russel en een spaniel achtige Allemaal deze laatste maand gereserveerd of aan een baas geholpen Allemaal uit het asiel dus.
Kan me dus echt niet voorstellen dat er in maanden niets voorbij is gekomen.
Btw leuke lieve oudere hond, cocker spaniel. Voldoet aan al je eisen maar is wel wat ouder.
Geinteresseert?
Zoals ik al schreef was ik op zoek, dat ben ik nu niet meer (al zeker drie maanden niet meer). Jack Russel en herder waren sowieso geen optie geweest. Ik vond het echt enorm tegenvallen was er via hond zoekt baas werd aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-02-2018 01:51
Waarom dat 'dodingsstations'.... ik vind dat zo'n rare term, hier heet zoiets gewoon een asiel ;)
En hier krijgen oude honden die teveel gaan kosten en toch niet meer geplaatst worden ook een spuitje.
Het zijn dodingsstations. Hier worden gezonde honden niet gedood, en oude honden ook niet. Ook niet als ze wat mankeren maar met medicatie nog goed te doen is. Daar worden honden op den duur gedood. Ik geloof om de zoveel tijd een lading. Standaard. Vandaar dat het zo heet. Het is daar vreselijk. Honden zitten daar in een kleine bench in een oorverdovend lawaai. Het is heel traumatisch, het is een hel voor honden. Voor mij ook. Geen plek om naar binnen te gaan.
nina1966 schreef:
20-02-2018 23:42
Ik heb vorige keer bij zo'n discussie een hele lijst met leuke lieve kleine hondjes gegeven Er zitten er echt zat.
Echt niet! En die paar die er zitten, hebben dan ook zó een tehuis. Hoeveel honden zullen er tegenwoordig in het asiel zitten in Nederland? IK denk in elk asiel gemiddeld 9. In sommigen meer, in anderen minder.
En dan zijn het voornamelijk herders en stafford achtigen.

Mensen moeten niet van alles blaten als ze niet weten wat de situatie werkelijk is.
En helemaal niets vinden in asiels is nu ook weer overdreven. Honden moeten nog wel eens wat leren ja. Dat moeten pups ook.
Ben vorig jaar een paar asiels mee af gegaan met een vriendin die een hond zocht maar veel agressievere types. Zou ervan opknappen als ze die een spuitje geven en alleen honden onder de 4-5 met een lief karakter zouden aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2018 16:15
Ben vorig jaar een paar asiels mee af gegaan met een vriendin die een hond zocht maar veel agressievere types. Zou ervan opknappen als ze die een spuitje geven en alleen honden onder de 4-5 met een lief karakter zouden aanbieden.
Waarom? Ik ken ook mensen die veel ervaring met honden hebben en juist dit soort honden een tweede kans bieden. Bovendien is de situatie in Nederlandse asiels natuurlijk niet optimaal, maar dieren hebben het er ook niet slecht ofzo. Ik denk dat een dier liever leeft in een asiel dan euthanasie krijgt. Oudere honden zijn voor sommigen mensen juist een uitkomst. Stel je bent 70 en je wilt toch graag een hondje. Dan is het wel handig om eentje te kiezen die wat ouder is, minder energie heeft en waarschijnlijk niet nog 12 jaar leeft.

Overigens deel ik wel je ervaring dat er weinig honden in een asiel zitten die in een gezin met kleine kinderen passen en/of geschikt zijn voor mensen zonder ervaring. Via fokkers kun je soms wel dat soort honden vinden (herplaatsers).
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2018 16:15
Ben vorig jaar een paar asiels mee af gegaan met een vriendin die een hond zocht maar veel agressievere types. Zou ervan opknappen als ze die een spuitje geven en alleen honden onder de 4-5 met een lief karakter zouden aanbieden.
Dat zouden ze dan ook eens met mensen moeten doen. Want die zogenaamd agressieve type honden zijn nog altijd beter dan menig mens!
Je moet eerlijk zijn, en niet honden op laten draaien voor de wandaden van mensen.

Maar het zijn wel honden die inderdaad niet geschikt zijn voor de meeste mensen.
Ik zou zo'n hond denk ik wel aan kunnen. Maar mijn honden moeten hond sociaal zijn. Ze mogen geen enkele agressie vertonen naar andere honden. En dan past zo'n hond dus weer niet bij mij.
En dan komen we dus weer bij het punt, waarom honden halen uit het buitenland. Nou, daarom dus.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-02-2018 01:06


En ik wil niet lullig doen maar heb ook een hond in huis genomen ooit omdat hij slecht behandeld werd en die mensen van hem af wilden. Nou prima, alleen zag ik dat zijn gebit niet schoon te poetsen was en op botten kauwen, zelfs eten was lastig.

Dus meteen maar even naar de dierenarts, die constateerde dat er kiezen loszaten en nog wat kleine dingetjes. Hij had dus gewoon pijn in zijn bekkie. Dan laat je dat meteen fixen, het was een lief diertje en ik kon hem eigenlijk best zelf houden.

herkenbaar, vriendin van mij had dezelfde ervaring. Het zijn toch dieren die langere tijd onder slechte omstandigheden hebben geleefd.
Vaak slechte gezondheid en ´verborgen gebreken´.
Een dierenartsrekening van meer dan 100 euro is niet heel exceptioneel bij een wat ouder dier. Moet er dan straks telkens als hond ziek os weer crowdfunding worden gedaan.
Als het niet lukt om in 3 maanden geld voor een vliegticket bij elkaar te sparen, dan zou ik ook denken dat die persoon zich geen hond lan veroorloven .
sophiax schreef:
21-02-2018 16:21
Waarom? Ik ken ook mensen die veel ervaring met honden hebben en juist dit soort honden een tweede kans bieden. Bovendien is de situatie in Nederlandse asiels natuurlijk niet optimaal, maar dieren hebben het er ook niet slecht ofzo. Ik denk dat een dier liever leeft in een asiel dan euthanasie krijgt. Oudere honden zijn voor sommigen mensen juist een uitkomst. Stel je bent 70 en je wilt toch graag een hondje. Dan is het wel handig om eentje te kiezen die wat ouder is, minder energie heeft en waarschijnlijk niet nog 12 jaar leeft.

Overigens deel ik wel je ervaring dat er weinig honden in een asiel zitten die in een gezin met kleine kinderen passen en/of geschikt zijn voor mensen zonder ervaring. Via fokkers kun je soms wel dat soort honden vinden (herplaatsers).
Ik denk niet dat dieren uberhaupt wat vinden, maar ze zagen er duidelijk ongelukkig uit in zo'n asiel; veel janken en blaffen in de tralies vliegen. De hond die mijn vriendin uiteindelijk koos was schor van het blaffen bijv. Bleek ook 'n verborgen gebrek te hebben zoals extreme voernijd in de buurt van andere dieren, dus ze heeft hem niet gehouden. Het asiel adverteerde diezelfde hond later niet eens met dat gebrek, dus ze hopen gewoon nog een keer geld te cashen voor hetzelfde mormel terwijl je als terugbrenger je geld niet terug kreeg. Ze zouden die agressievelingen wat mij betreft beter afmaken voor er ongelukken mee gebeuren. Liefhebbers van een agressief ras kunnen ook gewoon 'n pup trainen zodat ze wél opgevoed raken.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mi) heeft via een stichting in Spanje 2 honden uit een opvang daar geadopteerd. Ze moest wel zelf zorgen dat ze de honden op kon halen op schiphol. Meestal vonden ze wel iemand die al begeleider mee wilde op de vlucht naar nederland. De eerste hond die kwam zou vlak voor kerst komen, maar daar hadden ze geen begeleider voor, dus heeftvze haar vader heen en weer gestuurd. Dat was in de ochtend heen in later weer terug.
Maar als je ziet hoe die honden nu ziet, ze heeft nog geen maand gehad dat het rusti was in hun gezondheid. Ook veel opvoedproblemen, zijn niets gewend omdat het altijd zwerfhonden waren, dus voor alles bang. Zo sneu. De tweede hond kwam hier met een Middellandse zee ziekte, daar is ze nu zoveel geld aan kwijt. En de kosten om die honden te adopteren waren ook niet misselijk, tussen 250-350 euro per hond, afhankelijk van de grote.
Ik heb zelf een hondje uit het alsie en hartstikke gezond en betaalde nog niet de helft van de adoptiekosten dan zij betaalde. Ze wilde mij ook koppelen aan een buitenlandse hond, maar als ik die honden van haar zie ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hondje uit spanje. Wordt november dit jaar alweer 13. Is als pup van elf maanden hierheen gekomen. Was ook heel erg bang voor alles, maar ze was ook heel erg blij dat ze hier was. Ze had het direct naar haar zin. Schrikachtig is ze nog steeds maar veel minder bang. Ze heeft zich opgetrokken aan de oudere hond en daar veel van geleerd.
Ik ga problemen niet uit de weg. Alleen agressie kan ik niet hebben bij mijn honden onderling en weglopers niet omdat we een groot erf hebben dat niet gesloten is. De rest los ik wel op.
Geen denken aan dat ik dit voor wildvreemden doe.
Zamel geld in voor je schoonmoeder om haar te laten vliegen. Iedereen in de familie lapt een tientje en dan gaat ze zelf de hond halen. Lukt dit niet, dan laat je de hond naar een familie gaan die het beter heeft geregeld. Een hond heeft er niets aan om van armoe naar armoe te gaan. De hond zal niet geholpen worden door je schoonmoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven