volgend jaar naar toscane

07-08-2011 22:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volgend jaar zomer graag met mijn gezin (3 kinderen in de leeftijd 5-11 jaar) naar Toscane, maar weet helemaal niks van Toscane.

Waar in Toscane 'moet' ik zijn?

Heeft iemand tips voor een leuk verblijfadres?

Ik wil er wel bij vermelden dat we van kleinschalig en relatief rustig houden en een fijn zwembad een must voor ons is. Ook is schoon en kwalitatief goed belangrijk (dan mag het ook best iets meer kosten).

Wie-o-wie kan mij helpen in mijn orientatie?
Je wilt naar Toscane maar weet er niks van? Waarom wil je er dan perse heen?
Wij zijn op camping 'La Chiocciola' geweest in Capannole. Misschien is dat wat? Leuke omgeving, veel te doen. Midden in de Chianti.
Toevallig ben ik voor volgend jaar aan het kijken in Italië. Ik denk dat een no go wordt wat betreft een huis huren.

Echt té duur.

Maar misschien dat ik niet goed zoek hoor. Ik heb accomodatie nodig voor 10 personen en we hebben 5 slaapkamers nodig.

Zelfs als ik het gezelschap opdeel in vier om zes blijft het schreeuwend duur.

Ik lees dus geïnteresseerd mee.
Wij waren hier afgelopen voorjaar: http://www.corteinpoggio.it/en/

Erg mooi en rustig gelegen, en erg centraal in Toscane. Dagtrips naar de steden/stadjes zijn heel goed te doen vanaf hier (Siena, Florence, Pisa, San Gimignano (mijn persoonlijke favoriet), Volterra, Lucca...).

De appartementen zijn netjes en schoon, maar er is bijv. geen vaatwasser of magnetron. Vond ik een klein minpuntje, verder was het echt een perfecte locatie met bijzonder vriendelijke mensen.
Op de site staat trouwens dat de grotere appartementen voor 4 personen zijn, maar bij belvilla worden ze als zespersoons verhuurd. In de woonkamer staat een slaapbank, maar de kinderslaapkamer is ook groot genoeg voor drie kinderen.
Mooi zeg, wel best prijzig voor een week.

Zijn dit gangbare bedragen?
Georgette, daar zijn wij ook geweest deze vakantie! Wanneer waren jullie er? Heerlijke vakantie gehad trouwens.
Wij waren er eind mei! Toen zaten er (helaas) alleen maar ouderen. Er waren geen speelkameraadjes voor mijn dochter. Maar in het hoogseizoen zal het anders zijn denk ik.

Grappig dat je er ook was! Mooie omgeving hoor. Ben je ook naar Civitella geweest? Wat een pareltje was dat, en zo dichtbij. Verder zijn we naar Siena, Arezzo en Cortona geweest. We waren er maar een week, dus hebben echt keuzes moeten maken. (De tweede week zaten we bij het Gardameer in de buurt.)

(Heb je trouwens die prostituees gezien langs de weg naar Siena? Echt bizar, met hun kleurige kleding en kanten paraplu's!)
Allereerst: Bedankt katrien-duck voor je geweldige opmerking! Ik word altijd erg blij van dit soort bijdragen!

En ook bedankt georgette en stella voo de tips, ik ga eens kijken! Ik hoop dat er nog meer van dit soort serieuze tips komen en ook wat betreft bezienswaardigheden! Thanx!
Geen prostituees gezien, was te warm denk ik....

We waren er de eerste 2 weken van juli, de vakanties waren dus nog maar net begonnen. Het was er dus nog helemaal niet druk en voor dochter was er gelukkig wel al animatie en ze heeft beide weken een vriendinnetje gehad.

Wij hebben te weinig gedaan, hebben nog veel op het verlanglijstje staan dus we gaan zeker nog eens terug. We zijn naar Siena geweest en hebben stukjes van de chianti route gereden. Echter is mijn man 1,5 dag ziek geweest (zomergriepje denk ik) en was het de tweede week ruim boven de 40 graden en dan is het alleen nog maar lekker bij het zwembad..... Wat ook prima was want we waren erg moe.
http://www.campinglecapanne.it/ned/scheletro.php

wij waren hier, ook erg leuk! niet zo'n grote camping, en je kan er tenten, caravans of huisjes huren, schoon sanitair. Zwembad heeft een lekkere zachte bodem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven