Voor het eerst op vakantie!

21-02-2019 14:34 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja voor het eerst is een beetje overdreven maar de laatste keer dat ik op vakantie ging was toen ik 15 was met een schoolreis naar Callela.

En nu heb ik net 3 weken Spanje geboekt en vind ik het eigenlijk doodeng. Waarom weet ik eigenlijk niet, beetje angst voor het onbekende denk ik. Heb wel een all in hotel geboekt die overal een 9 kreeg maar toch zit ik met stomme vragen die nergens op slaan.

Gelukkig gaan we wel met de auto ( vliegAngst en al enorm zere oren in de Benelux tunnel). Nog andere mensen die aankomende zomer voor het eerst gaan? En wat is echt een must have om mee te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-02-2019 16:36
Zou ik iig voorbij Clermont-Ferrand iets pakken.
Ja, of in Clermont-Ferrand. Dan heb je ca 10 van de 15 uur gehad.
Star² schreef:
21-02-2019 15:53
Nou daar zou ik het op een drukke route niet op wagen. Ik kan me nog van vroeger herinneren dat we eindeloos door moesten rijden tot we een hotel gevonden hadden, volgens mij is dat nu alleen nog maar erger. Veel is nu al vol.
Ow haha! Mosterd :mrgreen: maar hier dus nog 1, wat een hel. Nacht op het pompstation doorgebracht, zodat mijn vader nog een beetje achterover kon met zijn stoel om te slapen. Pfff...
Drie weken all in, dit zou meteen mijn laatste vakantie zijn
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 16:19
Ja idd maar dan denk ik wel dat we beter in de ochtend al kunnen vertrekken. Oudste is dan 4 dus die kan ik gewoon die dag van school houden en even kijken of man nog een extra dagje ( nouja nachtje) vrij kan krijgen of kan ruilen met iemand.
Ik zou mijn kind niet de laatste schooldag ontzeggen maar misschien vind jij dat geen probleem.

De jongsten mee naar Monkey Town nemen op de dag van vertrek in de hoop dat ze in de auto goed slapen zou ik ook niet doen. De opwinding van Monkey Town, de autorit en de vakantie maakt ze misschien hyper, zodat er van slapen helemaal niks komt.
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
21-02-2019 16:34
Dat is juist super fijn, eerst slapen en dan in de middag vertrekken. Je bent dan juist niet moe, je ritme is omgedraaid
Stel dat TO om 16:00 uur vertrekt, dan komen ze de volgende dag rond 10 uur in de ochtend aan (uitgaande van wat tussenstops). Dan is iedereen helemaal gaar, en dan moet je nog een hele dag. Ik zou er niet voor kiezen.
Murrmurr schreef:
21-02-2019 16:40
Drie weken all in, dit zou meteen mijn laatste vakantie zijn
Mijn keuze zou het ook niet zijn. Ik zou me doodvervelen. Gelukkig gaat TO met de auto, dus ze kunnen er op uit.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-02-2019 16:40
Drie weken all in, dit zou meteen mijn laatste vakantie zijn
Heerlijk juist! Als je zin hebt, dan trek je er op uit en eet je gezellig buiten de poort, en als je een relaxte dag wil dan blijf je lekker in het hotel en hoef je niet te klooien met een portomonnaie.
Nummer*Zoveel schreef:
21-02-2019 16:38
Ja, of in Clermont-Ferrand. Dan heb je ca 10 van de 15 uur gehad.

Rotterdam - Clermont-Ferrand is 861, dat is inderdaad wel een uur of tien.
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 16:19
Ja idd maar dan denk ik wel dat we beter in de ochtend al kunnen vertrekken. Oudste is dan 4 dus die kan ik gewoon die dag van school houden en even kijken of man nog een extra dagje ( nouja nachtje) vrij kan krijgen of kan ruilen met iemand.
Waarom ga je dan in godsnaam midden in de zomervakantie? Je kan nu nog ongestraft gebruik maken van 't goedkope en minder drukke laagseizoen!
Whomi schreef:
21-02-2019 16:39
Ow haha! Mosterd :mrgreen: maar hier dus nog 1, wat een hel. Nacht op het pompstation doorgebracht, zodat mijn vader nog een beetje achterover kon met zijn stoel om te slapen. Pfff...

Ja en dan moesten wij allemaal stil zijn want papa moest echt wat slapen anders werd het heel gevaarlijk op de weg.
Bedacht dat eerder, prutsers ;-)
Welke datum ga je rijden TO?
Nummer*Zoveel schreef:
21-02-2019 16:41
Stel dat TO om 16:00 uur vertrekt, dan komen ze de volgende dag rond 10 uur in de ochtend aan (uitgaande van wat tussenstops). Dan is iedereen helemaal gaar, en dan moet je nog een hele dag. Ik zou er niet voor kiezen.
Dit dus. In de nacht rijden klinkt leuk maar dat je de dag erna drie wakkere kinderen moet vermaken wordt even vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-02-2019 16:44
Rotterdam - Clermont-Ferrand is 861, dat is inderdaad wel een uur of tien.
Ja, met stops wellicht nog wat meer.

Ik zou van de reis ook vakantiedagen maken. Uitslapen, rustig ontbijten, dan in de auto. Stukkie rijden, wat eten/drinken, ergens stoppen voor wat speelplezier. Tegen het avondeten lekker een hotel in, goed eten, vroeg naar bed. En de volgende ochtend weer in alle rust na een goed ontbijt op pad.

Sowieso kun je bij veel hotels pas tegen 2 of 3 uur inchecken, dus je hebt geen enkele reden om je er naartoe te haasten of om er om 10.00 uur in de ochtend al te willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest dat je een hotel moet boeken. Noord Spanje( geloof dat Santa Susanna daar ligt) is toch al snel 14 uur rijden zonder pauzes. Je bent echt verrot. Ik vind 8 uur rijden op een dag meer dan genoeg maar ik heb echt de schurft aan lang in de auto zitten.
Verder zit je all in dus heb je niet veel nodig.

Wat ik handig vind is een lader waar je alle apparaten aan op kan laden, https://www.kabelshop.nl/Sweex-USB-opla ... EBEALw_wcB .
Alle reacties Link kopieren
Hey ik ben toevallig een aantal jaar terug in santa susanna geweest rond augustus! Het is wel een beetje een jongeren streek, maar verder prima hotels en een leuke winkelboulevard. Wel heel toeristisch, iets wat ik zelf wel leuk vind en een mooi strand! Er zit ook een carrefour met winkelcentra, dus mocht je iets te kort komen kan je het daar makkelijk halen.
Ik zou ook niet snachts rijden. Je kunt vaak smiddags pas je kamer in, dus wat heb je eraan om snachts te rijden en sochtends aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-02-2019 16:41
Ik zou mijn kind niet de laatste schooldag ontzeggen maar misschien vind jij dat geen probleem.

De jongsten mee naar Monkey Town nemen op de dag van vertrek in de hoop dat ze in de auto goed slapen zou ik ook niet doen. De opwinding van Monkey Town, de autorit en de vakantie maakt ze misschien hyper, zodat er van slapen helemaal niks komt.
Of ze slapen niet en zijn stikchagrijnig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zorg er in ieder geval voor dat je niet in de spits Nederland of België (en dan met name regio Antwerpen en Brussel) door moet.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 16:53
21.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
21-02-2019 16:50
Zorg er in ieder geval voor dat je niet in de spits Nederland of België door moet.
Of langs Parijs
Zoiets TO? Zit zwembad bij. Garden & City Clermont-Ferrand - Gerzat

https://www.booking.com/hotel/fr/citea- ... #hotelTmpl
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 16:57
3.07% gewijzigd
Of deze Chambres d'hôtes les Etoiles, even lekker wandelen en zwemmen na lange dag in auto :heart:

https://www.booking.com/hotel/fr/chambr ... map_closed
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 16:56
2.00% gewijzigd
Ik zou Parijs sowieso vermijden en via Reims en Dyon gaan. Volgens Google ook sneller.
_Branwen_ schreef:
21-02-2019 16:56
Ik zou Parijs sowieso vermijden en via Reims en Dyon gaan. Volgens Google ook sneller.

O dan is het daar nu drukker, want toen ik net keek een half uur terug, was via Parijs nog het snelst.
Even Viamichelin kijken.

Via Parijs 1414 km, 13.47 uur
Via Reims 1433 km, 13.55 uur

Reims ook nog eens 11 euro duurder qua tol.
Star² schreef:
21-02-2019 16:45
Ja en dan moesten wij allemaal stil zijn want papa moest echt wat slapen anders werd het heel gevaarlijk op de weg.
Bedacht dat eerder, prutsers ;-)
Precies dat ja! :rofl: wij werden dus verbannen naar het tankstation. Wij regelen tegenwoordig altijd gewoon vooraf een hotel of camping. Geen gedoe onderweg :proud:
Star² schreef:
21-02-2019 16:58
O dan is het daar nu drukker, want toen ik net keek een half uur terug, was via Parijs nog het snelst.
Even Viamichelin kijken.

Via Parijs 1414 km, 13.47 uur
Via Reims 1433 km, 13.55 uur

Reims ook nog eens 11 euro duurder qua tol.

Ik zie het inderdaad. Toch zou mijn voorkeur uit gaan naar route Reims. Parijs is wel te doen maar niet heel relaxed. Ligt er ook aan of TO en haar man ervaring hebben met het rijden in / rond zeer grote steden.

Edit: ik bedacht me dat ik de laatste keer op de Périphérique (is al wat jaartjes terug) nog geen navigatiesysteem had. Met zal waarschijnlijk wat relaxter gaan :)
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 17:16
14.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven