Vroege vlucht

22-03-2023 08:22 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort vliegen we met een vroege ochtendvlucht. We zijn er nog niet helemaal uit wat handig is. Laatste trein nemen en nog wat uurtjes op Schiphol stuk slaan tot we in kunnen checken , de hotels bij de vertrekhal vinden we te duur voor de paar uur die je er überhaupt kan slapen en hotels iets verder weg met shuttle service vertrekt de shuttle net niet vroeg genoeg om 4 uur van te voren in te kunnen checken. Taxi van bij ons vandaan is ook behoorlijk prijzig dus we neigen nu naar de laatste trein en dan proberen daar in een stoeltje nog een oog dicht doen om de beurt ofzo. Iemand nog een tip waar we misschien nog niet aan gedacht hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
je laten brengen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-03-2023 08:23
je laten brengen?
Dit inderdaad. Mijn man heeft me wel eens weg gebracht om een uur of half 5. En wij brengen zelf ook regelmatig mensen weg of halen ze op op onmogelijke tijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 08:24
Dit inderdaad. Mijn man heeft me wel eens weg gebracht om een uur of half 5. En wij brengen zelf ook regelmatig mensen weg of halen ze op op onmogelijke tijden.
en iemand brengen/halen op een onmogelijke tijd heeft ook nog wel wat
De snelweg voor je alleen, thuiskomen en je bed weer in
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eerlijk gezegd niemand die ik dat zou vragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-03-2023 08:26
en iemand brengen/halen op een onmogelijke tijd heeft ook nog wel wat
De snelweg voor je alleen, thuiskomen en je bed weer in
Ik vind het ook nooit erg :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
22-03-2023 08:26
Ik heb eerlijk gezegd niemand die ik dat zou vragen
Heb je niemand of voel je je bezwaard om mensen te vragen? Broer, zussen, ouders, goede vrienden, de buren waar je goed contact mee hebt of collega’s? Ik zou dit voor best veel mensen gewoon doen hoor, als ze het zouden vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ouders wonen wel enigszins in de buurt van luchthaven maar wil ze daarmee niet belasten want zijn al oud, en ik km zelf uit het zuiden dus voor andere mensen is het een takke-eind rijden
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 08:24
Dit inderdaad. Mijn man heeft me wel eens weg gebracht om een uur of half 5. En wij brengen zelf ook regelmatig mensen weg of halen ze op op onmogelijke tijden.
Voor mijn partner zou ik dit wel doen maar vind het anders zo vervelend. Schoonouders die eerst een onmogelijke vlucht uitkiezen en dan daarna vragen of wij ze kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
4 uur van te voren inchecken is toch niet nodig? Is de balie dan ook al open? 3 uur tevoren is al heel ruim.
impala wijzigde dit bericht op 22-03-2023 08:39
0.47% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ouders logeren en vanuit daar een taxi?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij slapen in zo'n geval altijd in het ibis (budget)en dan het sleep park fly arrangement. Als je te vroeg bent voor de shuttle loop je binnen een paar minuten naar het busstation en ben je ook zo bij de vertrekhal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of gewoon de auto op lang parkeren zetten. Hebben wij ook wel eens gedaan en dan hier om 1.00 uur vertrokken.
Nou dan lig ik liever daar in een bed tot 3 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schiphol heeft volgens mij ook sleeping pods.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 08:28
Heb je niemand of voel je je bezwaard om mensen te vragen? Broer, zussen, ouders, goede vrienden, de buren waar je goed contact mee hebt of collega’s? Ik zou dit voor best veel mensen gewoon doen hoor, als ze het zouden vragen.
Ik eerlijk gezegd niet. Ik vraag dit alleen aan mijn vriend, en dan nog alleen in noodgevallen en als ik weet dat hij vrij is. Maar vrienden en buren, ben je gek. Zou het ook echt niet waarderen als ze dit aan mij zouden vragen. Regel je eigen vervoer. Of boek geen vroege vlucht als dat lastig is en je ook geen geld wil uitgeven aan een hotel.
impala wijzigde dit bericht op 22-03-2023 08:47
10.46% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zitten met hetzelfde probleem, ik lees dus even mee.
We vliegen om 05:00 uur in de ochtend, dus die nacht nog slapen zit er niet echt in.
Aangezien we dus om 02:00 uur al op Schiphol aanwezig moeten zijn vond ik het ook zonde om terplekke nog een hotel te boeken.
We nemen waarschijnlijk de laatste trein naar Schiphol, of mijn schoonouders brengen ons, dat is nog niet helemaal duidelijk.
Ik hoop in het vliegtuig nog een paar uur te kunnen slapen. En anders wordt het bijslapen zodra we op de plek van bestemming zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-03-2023 08:33
4 uur van te voren inchecken is toch niet nodig? Is de balie dan ook al open? 3 uur tevoren is al heel ruim.
Weet je het zeker? De wachtrijen berichten van afgelopen zomer vond ik horror maar hoef ik daar in april niet bang voor te zijn ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
22-03-2023 08:41
Weet je het zeker? De wachtrijen berichten van afgelopen zomer vond ik horror maar hoef ik daar in april niet bang voor te zijn ?
Volgens mij is het niet meer zo dramatisch. De laatste 3x dat ik heb gevlogen (dit jaar) was er niks aan de hand. Vriend vloog deze maand, was ook prima. Ik hou gewoon weer 2 uur van tevoren aan. Volgens mij zijn de balies nog niet eens open als je zo vroeg komt.
impala wijzigde dit bericht op 22-03-2023 08:45
5.12% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf rijden en je auto gewoon daar parkeren dan? Zo duur is dat helemaal niet als je hem op lang parkeren zet. De valet parking van Schiphol zelf is ook ideaal! Daar maken wij nog wel eens gebruik van ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-03-2023 08:37
Ik eerlijk gezegd niet. Ik vraag dit alleen aan mijn vriend, en dan nog alleen in noodgevallen en als ik weet dat hij vrij is. Maar vrienden en buren, ben je gek. Zou het ook echt niet waarderen als ze dit aan mij zouden vragen. Regel je eigen vervoer. Of boek geen vroege vlucht als dat lastig is een je ook geen geld wil uitgeven aan een hotel.
Blijkbaar zit ik anders in elkaar dan jij :)
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-03-2023 08:37
Ik eerlijk gezegd niet. Ik vraag dit alleen aan mijn vriend, en dan nog alleen in noodgevallen en als ik weet dat hij vrij is. Maar vrienden en buren, ben je gek. Zou het ook echt niet waarderen als ze dit aan mij zouden vragen. Regel je eigen vervoer. Of boek geen vroege vlucht als dat lastig is een je ook geen geld wil uitgeven aan een hotel.

Dit. Dan moet een ander zijn nachtrust missen of onderbreken om je weg te brengen. Die ander moet misschien weer werken. Ik zou dit niet aan iemand vragen en ben liever eigen baas, zonder iemand lastig te vallen.

Een enkeling vind zoiets misschien leuk, maar veel mensen niet, plus dat zij dubbel zoveel reistijd hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang parkeren is heel betaalbaar, supermakkelijk en je hoeft op niemand te wachten en hebt alles zelf in de hand. Voor 10 dagen ben ik 100 euro kwijt, twee keer een taxi is duurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
22-03-2023 08:49
Lang parkeren is heel betaalbaar, supermakkelijk en je hoeft op niemand te wachten en hebt alles zelf in de hand. Voor 10 dagen ben ik 100 euro kwijt, twee keer een taxi is duurder.
Ik wil dat wel, vriend wil dat niet. Ga toch nog eens proberen hem over te halen. Lijkt me by far de meest relaxte optie. Misschien thuis nog even kunnen slapen voir vertrek
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon op lang parkeren zetten. En vier uur van tevoren is echt onzin, waarschijnlijk kun je je bagage dan nog niet eens inchecken. Drie uur is lang zat. Twee uur kan ook nog.
Ik zou ook niemand vragenom te rijden. Zelfs bij vluchten op normale tijden vraag ik het niet. Die 100 euro voor lang parkeren zitgewoon bij mijn vakantiebudget in.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
22-03-2023 08:54
Ik wil dat wel, vriend wil dat niet. Ga toch nog eens proberen hem over te halen. Lijkt me by far de meest relaxte optie. Misschien thuis nog even kunnen slapen voir vertrek


Waarom wil hij dat niet?
Coffee is never my cup of tea

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven