Vuurwerk vrije BNB of vakantiehuis met hond

25-09-2021 00:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel zegt overweeg ik dit jaar met mijn twee honden en mijn ouders een vuurwerkvrij verblijf op te zoeken.
Aangezien dit het eerste jaar zal zijn dat ik van huis zal gaan vind ik het lastig zoeken.
Misschien dat iemand het leuk vindt om mee te zoeken of al goede ervaringen heeft ergens?

Criteria:

3 pers
2 honden
Verblijf van 2 nachten (31-12 t/m 2-1)
Mag Nederland/België/Duitsland zijn maar het liefst niet al te ver België of Duitsland in.

Dank alvast 🙏🏻
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Mag ik vragen wat de reden is om dit te overwegen? Dat kan helpen bij de antwoorden.

Als het angst is, is vuurwerktraining misschien een oplossing. Of je moet gewoon lekker weg willen rond die tijd. Dat laatste zou mijn voorkeur niet zijn (hond uit vertrouwde omgeving halen in een tijd waarin toch enigzins (positieve) spanning heerst. Leren handelen zou wel mijn keuze zijn.

Dus afhankelijk van je antwoord kan dat meegenomen worden in de tips voor plaatsen waar:
- je de honden afzondert
- je de honden op afstand leert dealen met vuurwerk
Alle reacties Link kopieren
Op Landal Sluftervallei (op Texel) mag alleen vuurwerk worden afgestoken bij de ingang van het park. De rest van het park is stiltegebied ivm het naastliggende natuurgebied. Dit zal voor meer vakantieparken gelden, zeker als ze aan een natuurgebied liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zeker nog een keer met hem aan de slag met vuurwerktraining maar dit jaar niet meer. Dus voor dit jaar graag een huisje/BnB in een hele rustige omgeving waar geen of op grote afstand vuurwerk afgestoken wordt.
Overigens gaat het om een heel makkelijke hond (honden), als ze maar bij mij/ons kunnen zijn dan maakt het ze geen drol uit in welke omgeving we zijn.

We hebben ook nog 4 katten en daarvoor blijft mijn man thuis omdat die vuurwerk ook niet tof vinden.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
25-09-2021 01:00
Op Landal Sluftervallei (op Texel) mag alleen vuurwerk worden afgestoken bij de ingang van het park. De rest van het park is stiltegebied ivm het naastliggende natuurgebied. Dit zal voor meer vakantieparken gelden, zeker als ze aan een natuurgebied liggen.
Dank je voor het meedenken. Bij dit vakantiepark kan ik alleen 5 nachten boeken en niet twee. Ik wil echt maar 2 nachten dus dit wordt hem niet.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
25-09-2021 01:03
Ik wil zeker nog een keer met hem aan de slag met vuurwerktraining maar dit jaar niet meer. Dus voor dit jaar graag een huisje/BnB in een hele rustige omgeving waar geen of op grote afstand vuurwerk afgestoken wordt.
Overigens gaat het om een heel makkelijke hond (honden), als ze maar bij mij/ons kunnen zijn dan maakt het ze geen drol uit in welke omgeving we zijn.

We hebben ook nog 4 katten en daarvoor blijft mijn man thuis omdat die vuurwerk ook niet tof vinden.
Ik ben zelf niet zo bekend met vakantieoorden of bnb, maar een plek waar veel nederlanders komen betekend misschien ook : een plek waar veel vuurwerk is. Zou de ardennen een optie zijn? De meeste mensen die daarheen trekken willen niet perse een vuurpijl afsteken tussen al die bomen daar.
Alle reacties Link kopieren
Ardennen is zeker een optie, erg bekend ook in dat gebied want we komen er al jaren. Maar ik zou voor twee dagen liever niet al te ver richting de Franse grens rijden. Omgeving Spa, Luik, Malmedy is prima.
Ik weet niet of het aan mijn zoeken ligt maar ik kan daar gewoon niet al teveel vinden of het is al bezet of alleen een week te boeken.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik stuur je pb
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op www.dogsincluded.nl. Je kunt selecteren op 3 personen, 2 honden, 2 nachten.

Bij een huisje in Gelderland voor die periode zie ik bijv dit staan:

Is geen of weinig vuurwerk belangrijk voor je?
Helaas beschikken wij voor deze woning (nog) niet over aanvullende info m.b.t. vuurwerk. Als dit belangrijk voor je is, raden we je aan om hierover navraag te doen in je online boekingsaanvraag.

Let op: deze woning bevindt zich in de regio Gelderland en daarvan is bekend dat carbidschieten populair is. Als een knalvrij Oud & Nieuw belangrijk voor je is, raden we je aan om hier extra navraag over te doen.


Ik heb niet alles bekeken, maar misschien geven ze bij andere huisjes ook wel eea aan..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
https://www.landal.nl/aanbiedingen/vuurwerkvrij

https://www.bungalowparkoverzicht.nl/vu ... hogenboom/
Alle reacties Link kopieren
Al mijn honden die ik ooit gehad heb waren hooguit alert, maar niet bang bij vuurwerk. Dat komt vermoedelijk omdat ik gewoonlijk vuurwerk wel leuk vind (voor die paar dagen per jaar tenminste wel). Die dieren voelen dan dat alles in orde is. Als je ze dan zag liggen dan tilden ze af en toe hun wenkbrauwen op bij een knal en soms hieven ze hun kop even op. Daarna legden ze hem weer neer en sliepen ze weer door.

Je zou vuurwerkgeluiden kunnen opnemen en dat eerst nauwelijks hoorbaar kunnen terugspelen, en dan telkens iets harder. Aanvankelijk tijdens hun eten; later ook gewoon tussendoor en als ze slapen. Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er op deze manier niet aan zouden wennen. Of jij eraan wil wennen is nogal cruciaal. Doe het voor je dieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet alle 5 nachten te blijven? Ja, zonde geld, maar mss vind je man het ook wel fijn om een nacht of 2 te gaan, allen of samen met jou?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
25-09-2021 01:06
Dank je voor het meedenken. Bij dit vakantiepark kan ik alleen 5 nachten boeken en niet twee. Ik wil echt maar 2 nachten dus dit wordt hem niet.

Rond die tijd worden huisjes vaak alleen
voor een (mid)week aangeboden ipv een paar nachten. Kerst en Oud&Nieuw is hoogseizoen en dus raken ze het toch wel kwijt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-09-2021 07:01
Dat komt vermoedelijk omdat ik gewoonlijk vuurwerk wel leuk vind (voor die paar dagen per jaar tenminste wel). Die dieren voelen dan dat alles in orde is.

Mijn vorige hond was nergens bang voor, totdat er een vuurpijl van een buur in zijn vacht belandde. Het maakt echt niet uit hoe hard je doet alsof er niks aan de hand is, als een hond eenmaal echt bang is of zelfs getraumatiseerd, dan helpt helemaal niks meer. Angst is niet altijd de schuld van de baasjes, en ook niet altijd oplosbaar.
Volgens mij kan je op camping de blauwe haan ook vuurwerkvrij verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-09-2021 07:30
Mijn vorige hond was nergens bang voor, totdat er een vuurpijl van een buur in zijn vacht belandde. Het maakt echt niet uit hoe hard je doet alsof er niks aan de hand is, als een hond eenmaal echt bang is of zelfs getraumatiseerd, dan helpt helemaal niks meer. Angst is niet altijd de schuld van de baasjes, en ook niet altijd oplosbaar.
Is 't zeker niet.

Ik had 2 honden, beide opvangen die iets meegemaakt hebben toen ze jongleren.
De één stond het liefst buiten te kijken naar 't vuurwerk. De andere trilde bij de eerste knal in december en zat op zo ver mogelijk weg verstopt.
Daar kon ook geen training tegenop.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-09-2021 07:30
Mijn vorige hond was nergens bang voor, totdat er een vuurpijl van een buur in zijn vacht belandde. Het maakt echt niet uit hoe hard je doet alsof er niks aan de hand is, als een hond eenmaal echt bang is of zelfs getraumatiseerd, dan helpt helemaal niks meer. Angst is niet altijd de schuld van de baasjes, en ook niet altijd oplosbaar.
Dit is exact zo gegaan bij onze vorige hond, mijn man ging hem om 20.00 nog een laatste keer uitlaten en toen vonden twee jongens het grappig om een strijker achter hem te gooien. Hond stond daarna doodsangsten uit elke oud en nieuw.

De teef die we nu hebben uit Griekenland doet vuurwerk helemaal niets, die ligt gewoon lekker te snurken om 24.00 maar de reu hebben we geadopteerd uit Nederland en die heeft ook enorme vuurwerk angst en onweer ook trouwens. Met hem is gewoon geen contact meer te krijgen, gaat apathisch in zijn bench zitten trillen en een paar uur later als het rustiger wordt komt hij weer een beetje tot zichzelf.

OT, er staan al wat goede suggesties tussen. Dat huisje in Gelderland ga ik ook eens nader onderzoeken want ik woon zelf ook in Gelderland.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
25-09-2021 08:23
Is 't zeker niet.

Ik had 2 honden, beide opvangen die iets meegemaakt hebben toen ze jongleren.
De één stond het liefst buiten te kijken naar 't vuurwerk. De andere trilde bij de eerste knal in december en zat op zo ver mogelijk weg verstopt.
Daar kon ook geen training tegenop.

Bij de mijne net zo. Tot die vuurpijl was hij volkomen relaxt en vond hij het geweldig. Na die vuurpijl (nota bene om etenstijd, toen ik juist omdat het rustig was even snel in eigen tuin met hem ging plassen) zorgde elke knal of vuurpijl voor totale paniek waar hij amper uitkwam. Ik ben wel bang geweest dat hij erin zou blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er ook vuurwerkvrije gemeentes zijn... idee om daar iets te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
De Ardennen is heerlijk rustig. Ik zal je een Pb sturen, ik weet nog een goed park waar honden mee mogen.

Drenthe en Friesland zijn rustige provincies. Misschien daar een vakantiepark zoeken ?
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-09-2021 09:29
De Ardennen is heerlijk rustig. Ik zal je een Pb sturen, ik weet nog een goed park waar honden mee mogen.

Drenthe en Friesland zijn rustige provincies. Misschien daar een vakantiepark zoeken ?
Ardennen zijn zeker een optie, we zijn er al heel veel geweest maar nooit tijdens oud en nieuw.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
123456789TIENeke schreef:
25-09-2021 09:18
Ik weet dat er ook vuurwerkvrije gemeentes zijn... idee om daar iets te zoeken?
Slim, ga ik ook eens naar kijken.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-09-2021 09:29
De Ardennen is heerlijk rustig. Ik zal je een Pb sturen, ik weet nog een goed park waar honden mee mogen.

Drenthe en Friesland zijn rustige provincies. Misschien daar een vakantiepark zoeken ?
In "mijn" stukje Friesland zijn ze gek op carbid schieten en vuurwerk :)
Haha ja Drenthe en Friesland zou ik juist afraden. Overal carbid.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
25-09-2021 01:56
Ardennen is zeker een optie, erg bekend ook in dat gebied want we komen er al jaren. Maar ik zou voor twee dagen liever niet al te ver richting de Franse grens rijden. Omgeving Spa, Luik, Malmedy is prima.
Ik weet niet of het aan mijn zoeken ligt maar ik kan daar gewoon niet al teveel vinden of het is al bezet of alleen een week te boeken.

Je bent dan ook behoorlijk laat, de echt goede plekken zijn vrijwel allemaal al lang volgeboekt. Voor trainen ben je echter nog niet te laat dus daar zou ik nu sowieso mee starten. Fijner voor je hond, vooral als straks blijkt dat er tóch nog vuurwerk in de buurt afgestoken wordt op je geboekte plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven