Waarheen in februari

15-09-2008 13:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Ik zoek leuke tips voor onze vakantie in februari.

We willen ongeveer 9 dagen weg, temperatuur boven de 20 graden (hoeft geen strandweer te zijn), mooie natuur, mogelijkheid om autootje te huren en leuke dingen te zien.

Wie weet er iets leuks?

Alvast bednakt voor de reacties!
Calabrië (uiterste zuiden van italië) is prachtig!!

Of Sicilië
Canarische Eilanden (Tenerife! Lijkt toeristisch, totdat je het gepeupel ontvlucht met je auto. Prachtig natuurgebied en vulkanisch gebergte).

Malta. Cyprus. (Beide wel links rijden maar ben je zo gewend)
ijsland! ohnee, dat ga je niet redden met die 20 graden...
Gambia

Zuid India (was daar afgelopen februari 10 dagen en ben heel Tamil Nadu doorgereisd met openbaar vervoer. Is dus ook goed te doen als je maar kort weg kan.

Bali, ook goed voor 10 dagen.
Ijsland staat inderdaad nog op mijn verlanglijst, maar dan een keer in de zomdervakantie.

Tenerife zijn we twee jaar geleden geweest. Idd afgezien het erg toeristische plaatsje waar we zaten, ons prima vermaakt.

Malta en Cypres is misschien een idee ja. Is het daar dan al een beetje aangenaam. Wil er wel in mijn lente/zomer kleren rond kunnen lopen en een beetje een kleurtje opdoen
Tsja, voor echt zomerweer zul je in februari echt richting of over de evenaar of naar het Midden-Oosten moeten! Januari en februari zijn de echte wintermaanden op het noordelijk halfrond: zelfs op Malta en Cyprus kom je dan net aan de 16 graden....
Zelfs eind maart was 't in Spanje nog behoorlijk koud, dus voor februari zul je het toch echt buiten europa moeten zoeken wil je lekker weer hebben.

Overigens hebben veel mooie landen in bijv. Azie in februari een heel aangenaam klimaat. Warm en buiten de regentijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven