Waarheen in Griekenland?
woensdag 2 april 2008 om 12:30
In augustus willen mijn vriend en ik graag zo'n twee weekjes naar Griekenland. Nu heb ik al zitten rondsurfen, maar ik ben er nog niet uit wat nu écht leuk is.. Ik denk dat Griekenland ons namelijk wel kan bieden wat we willen: niet al teveel (massa) toerisme, cultuur, natuur, strand en lekker eten..
Ik lees leuke dingen over Samos, Naxos (Cycladen) en zag laatst een artikel over Kefalonia, maar daar is vooral de natuur prachtig en verder zijn er weinig leuke stadjes dacht ik..
Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met leuke griekse bestemmingen, want vind het vanachter de pc lastig kiezen!
Ik lees leuke dingen over Samos, Naxos (Cycladen) en zag laatst een artikel over Kefalonia, maar daar is vooral de natuur prachtig en verder zijn er weinig leuke stadjes dacht ik..
Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met leuke griekse bestemmingen, want vind het vanachter de pc lastig kiezen!

dinsdag 29 april 2008 om 19:13
Als je naar een echt apart, super gezellig plaatsje wil van waaruit je met een auto vele mogelijkheden hebt dan raad ik je Agia Galini aan op Kreta. Het is een ontzettend leuk plaatsje, niet groot maar daardoor juist er knus en speciaal. Vooral 's avonds met al die restaurantjes op verhoogde terassen en balkons. Het heeft gewoon iets. Je kunt vanuir Agia Galini naar Matala wat ook een leuk plaatsje is. Verder zijn er nog talloze dorpjes en grotere steden waar je heenkunt, kijk maar eens op de landkaart. Er zijn ook een aantal fijne stranden te vinden. Je hoeft je er zeker niet te vervelen. Ik was er 10 dagen en had nog best langer willen blijven omdat ik lang niet alles gezien had op het eiland.
dinsdag 29 april 2008 om 19:17
Ook Samos is een aanrader. Wij zaten in Phytagorion. Een gezellig plaatsje aan de haven met genoeg restaurantjes. Vanuit Phytagorion kun je ook weer veel routes maken over het eiland. Er zijn een paar mooie stranden en dorpjes die de moeite waard zijn. De stad Samos is ook leuk om een middagje te bezoeken. Maar om in de stad te verblijven vond ik minder leuk. De kleinere plaatsjes vind ik veel sfeervoller en gezelliger. De bevolking op Samos is nog vriendelijker dan op andere Griekse eilanden. Ook de moeite waard dus.
dinsdag 6 mei 2008 om 23:46
woensdag 4 juni 2008 om 19:47
Wij zijn net terug uit Karpathos, klein eiland, verschrikkelijk mooie baaien, hebben echt met open mond staan kijken, alles is te doen met een scooter, erg veel wandelroutes, geen nederlandse restaurants, leuk stadje, heerlijk eten.
WIj gaan zeker terug hebben niet alles kunnen bekijken.
Ik vind het echt een aanrader.
WIj gaan zeker terug hebben niet alles kunnen bekijken.
Ik vind het echt een aanrader.
vrijdag 20 juni 2008 om 09:40
Pffff... moeilijk hoor. Ik zie door de bomen het bos niet meer
Zitten nu te twijfelen tussen Zakynthos, Lesbos of Samos. Maar door dit topic ga ik ook nog maar eens kijken naar Santorini en Peloponnessos.
Wij willen ongeveer 12 dagen, dus er vallen een aantal eilanden af waar je alleen 8 of 15 dagen heen kunt. Vrienden van ons gaan trouwen in onze vakantie, dus daar moeten we omheen plannen...
Zitten nu te twijfelen tussen Zakynthos, Lesbos of Samos. Maar door dit topic ga ik ook nog maar eens kijken naar Santorini en Peloponnessos.
Wij willen ongeveer 12 dagen, dus er vallen een aantal eilanden af waar je alleen 8 of 15 dagen heen kunt. Vrienden van ons gaan trouwen in onze vakantie, dus daar moeten we omheen plannen...
vrijdag 20 juni 2008 om 11:40
Zo'n 1,5 jaar geleden ben ik naar Samos geweest. Heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. Wij zaten in Kokkari in appartement Paradise. Zeer aardige eigenaren! De omgeving was super, maar ik raad wel aan een scooter te huren.
Dit jaar gaan wij 15 dagen eiland-hoppen naar Leros, Patmos en Kalymnos. Alles al geboekt en het begint enorm te kriebelen.
Veel plezier met het zoeken naar een leuke reis!
Groetjes
Dit jaar gaan wij 15 dagen eiland-hoppen naar Leros, Patmos en Kalymnos. Alles al geboekt en het begint enorm te kriebelen.
Veel plezier met het zoeken naar een leuke reis!
Groetjes
maandag 23 juni 2008 om 11:14
Eindelijk maar toch een keuze gemaakt (én geboekt ) We gaan 15 dagen naar Pillion (Grieks schiereiland) Volgens de recencies een mooi stukje groen Griekenland, weinig toerisme, heerlijk authentiek. Ik heb er vreselijk veel zin in!
We hebben trouwens geboekt bij Ross Holidays. Tip: kijk bij de aanbiedingen op deze site, wij hebben een aanbieding geboekt, scheelde 450 p.p.!!!! Overigens had ik een aanbieding op de site gezien, toen ik hiervoor belde bleek deze al volgeboekt. Ik kreeg drie alternatieven, 2 voor dezelfde prijs en 1 voor iets meer geld. Ik heb de opties op mn gemakje bekeken en uiteindelijk mn keuze telefonisch geboekt.
We hebben trouwens geboekt bij Ross Holidays. Tip: kijk bij de aanbiedingen op deze site, wij hebben een aanbieding geboekt, scheelde 450 p.p.!!!! Overigens had ik een aanbieding op de site gezien, toen ik hiervoor belde bleek deze al volgeboekt. Ik kreeg drie alternatieven, 2 voor dezelfde prijs en 1 voor iets meer geld. Ik heb de opties op mn gemakje bekeken en uiteindelijk mn keuze telefonisch geboekt.

woensdag 25 juni 2008 om 11:41
Ik heb net vakantie geboekt naar Zakynthos, heerlijk all inclusive 5* hotel bij de poort/haven in de buurt (kan je vanaf daar eilanden bezoeken) iemand tips welke het meeste de moeite waard zijn? Wat moet ik in Zakynthos allemaal gezien hebben (lijkt me dat dit niet een grote lijst zal worden gezien het een klein eiland is) hihi..