Wat draag jij tijdens een lange vlucht?

21-03-2018 10:19 166 berichten
Echt een non-vraag maar ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie dragen tijdens een lange vlucht. Ik ga maandag naar een tropische bestemming en ik trek de kinderen lekker een trainingspak aan met een shirtje met korte mouwen eronder. Zelf denk ik een jurkje met korte mouwen met legging en vest (die bij aankomst dan direct uit kunnen).

Wat draag jij het liefst in het vliegtuig?
Alle reacties Link kopieren
Yogabroek van Rituals, dikke sokken in mijn tas voor de nacht, shirt en een losse trui mee
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Een spijkerbroek, een shirt en een vest of trui. Sokken mee voor in het vliegtuig, want daar heb ik het altijd koud.

En in de handbagage altijd een setje luchtige kleding, zwemkleding en zonnebrand, zodat we ook van de zon kunnen genieten als onze koffer vertraagd is.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso iets comfortabels en idd laagjes, zodat je op plek van bestemming iets uit kunt doen (of aan). Toen ik voor het eerst ging vliegen was dat in februari en ik ging naar scandinavie, dus ik had zelf gewoon winterkleding aan. Op Schiphol zag ik mensen lopen die terugkwamen van een warme bestemming. Die waren in hun korte broek in het vliegtuig gestapt, zonder jas oid. Ze deden de jassen van de afhalers aan. Vond dat zo bijzonder, dat is me altijd bijgebleven en ik zal dus altijd zelf zorgen dat ik in lange broek het vliegtuig in ga.

Het ging in dit voorbeeld nl gewoon om Nederlanders, je weet dat het in februari geen korte broeken weer is in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Losse broek en sneakers waar mijn gezwolle voeten geen pijn in gaan doen.
En een sjaaltje voor mijn nek als de koude airco te hard blaast.
Ik ben altijd als de dood dat ik het koud krijg, ook op korte vluchten. Dus altijd een lekkere trui en een omslagdoek mee. En sowieso een lange broek, meestal een beetje stretchy jeans. Geen make-up, bril op en lekkere sokken mee. Ook schoon T-shirt en ondergoed in de handbagage.

Het maakt mij niet uit dat ik bij aankomst nog een lange broek enzo aan heb. De lokale bevolking loopt ook niet elke dag in korte broek.

Er schijnen twee soorten vliegers te zijn; dress to impress of dress to crash. Ik ben die laatste.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 10:32
16.59% gewijzigd
Laagjes.
Makkelijke spijkerbroek of chino en shirt met dun vest en dik vest. Schoenen die makkelijk uit kunnen en extra dikke sokken mee om te dienen als sloffen.
Ik kijk in het vliegtuig met verbazing naar reizigers die in hotpants en slippers zitten.
Brrr.
In mijn handbagage stop ik lekker warme lange sokken. En een dunne fleecedeken of omslagdoek. Ik heb zelfs wel eens een dun mutsje meegenomen voor 's nachts.
wilma36 schreef:
21-03-2018 10:26
Sowieso iets comfortabels en idd laagjes, zodat je op plek van bestemming iets uit kunt doen (of aan). Toen ik voor het eerst ging vliegen was dat in februari en ik ging naar scandinavie, dus ik had zelf gewoon winterkleding aan. Op Schiphol zag ik mensen lopen die terugkwamen van een warme bestemming. Die waren in hun korte broek in het vliegtuig gestapt, zonder jas oid. Ze deden de jassen van de afhalers aan. Vond dat zo bijzonder, dat is me altijd bijgebleven en ik zal dus altijd zelf zorgen dat ik in lange broek het vliegtuig in ga.

Het ging in dit voorbeeld nl gewoon om Nederlanders, je weet dat het in februari geen korte broeken weer is in Nederland.
Ik ken ook veel mensen die dit doen. Ze vinden het juist leuk om zomers gekleed aan te komen (iedereen ziet dat je van vakantie terug komt) en het maakt ze niet uit dat ze dan te koud gekleed zijn bij aankomst. Ze worden toch opgehaald en anders halen ze wat uit de koffer.

Het is in ieder geval geen vergissing.

Niks voor mij, afgezien van seizoen en klimaat, het is vaak berekoud in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Joggingbroek, shirt en vestje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zag maandag op het vliegveld twee mannen in best wel hip uitziende onesies :-D Ik gaf ze groot gelijk, haha! Zelf durf ik nog niet zó ver te gaan, maar idd comfy stretchy broek, sokken, makkelijke schoenen en laagjes (tshirt, trui, overslagdoek). Ik ben ook dressed to crash ;-)
Ik draag alles en heb alleen handbagage :proud:
Het liefst zou ik ook een joggingpak (of onesie) aandoen, maar dan zou ik me toch wel voor paal voelen lopen...
momo1980 schreef:
21-03-2018 10:41
Het liefst zou ik ook een joggingpak (of onesie) aandoen, maar dan zou ik me toch wel voor paal voelen lopen...

Ben je gek, joggingbroeken kunnen tegenwoordig ook weer. Je zit urenlang opgevouwen, dan ga ik toch echt voor comfort hoor. 40+ zijn scheelt ook al een hoop ;)
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
21-03-2018 10:31
Ik ben altijd als de dood dat ik het koud krijg, ook op korte vluchten. Dus altijd een lekkere trui en een omslagdoek mee. En sowieso een lange broek, meestal een beetje stretchy jeans. Geen make-up, bril op en lekkere sokken mee. Ook schoon T-shirt en ondergoed in de handbagage.

Het maakt mij niet uit dat ik bij aankomst nog een lange broek enzo aan heb. De lokale bevolking loopt ook niet elke dag in korte broek.

Er schijnen twee soorten vliegers te zijn; dress to impress of dress tyo crash. Ik ben die laatste.

Hahaha ik ook!
Je zal mij nooit zien in een vliegtuig op hakjes of sandalen. Bij een crash wil ik gewoon degelijk evacuatie-schoenen ;)
En enkel in volle vlucht doe ik ze uit. Bij opstijgen en landen zit ik vlucht-klaar :biggrin:

Ik heb absoluut geen vliegangst hoor. Ben gewoon graag goed voorbereid :hyper:
farfaraway wijzigde dit bericht op 21-03-2018 10:49
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dress to crash! Maar wel enigzins stijlvol, want ik ga heel vaak. Soepele broek ( met zo’n witte bies aan zijkant), sneakers, zachte sokken, sportbh/topje, wollen trui, grote sjaal en een jasje dat bij de broek past voor als t buiten koud is of ik lang moet wachten.

Verder netflix series op ipad, opgeladen e-reader, noice cancelling headphone, oordopjes, slaappil en een zakje dropjes. Fijne vlucht!
Alle reacties Link kopieren
tijdens de vlucht, trainingsbroek, en laagjes en warme sokken mee. het kan heel koud zijn in het vliegtuig.

Vooral kleding dat niet knelt en klemt. BH doe ik meestal ook uit.

Bij aankomst, of vlak voor de landing; plons water over me gezicht eventueel om kleden. Voor een warm land, eventueel korte broek of jurkje aan. Al heb je het door een lange vlucht en minder goed slapen het vaak wel kouders.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Op lange vluchten altijd in business suit :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Een stretchy jeans, een topje of shirt met vest erover heen. Soms doe ik ook een sweater aan. Dan heb ik meestal een shirt bij om mij om te kleden, want een sweater is met 30 graden te warm. De jeans maakt me niet zo uit.

Ik doe ook wel eens een jurk met drie kwart mouwen (of jurk met vest) aan met panty. Trek ik de panty uit als ik aan kom.

Verder heb ik altijd een fleece poncho bij en huissokken. Sokken gebruik ik altijd. De poncho vaak wel, maar ik heb het niet altijd even koud. Dus soms blijft ie gewoon in mijn rugzak.
Alle reacties Link kopieren
Meestal een losse broek (soort harembroek) een tshirt en dikke trui.
In mijn tas heb ik dan nog een dun lang vest die ik kan inruilen voor de trui als ik het te warm heb of kan gebruiken als dekentje als ik het te koud heb.
Verder altijd van die slof-sokken (met antislip), ik heb meestal mijn bergschoenen aan omdat die te groot/zwaar zijn voor in mijn koffer maar die doe ik dan altijd uit als we de lucht in zijn.

Sowieso geen korte broek en ook geen strakke kleding.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval wat warms, vind het meestal koud in het vliegtuig. Dus ook bij binnenlandse vluchten in bijvoorbeeld Thailand kleed ik me warm. Dus in de handbagage een extra trui, warme sokken en schoon ondergoed voor het geval mijn bagage niet aan komt. Ook teenslippers en iets van een rokje om snel ter plekke te wisselen zitten in de handbagage. Dat is ook wel ivm eventueel kwijtraken van bagage, anders moet je daar in je warme kloffie gaan shoppen naar zomerspullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag meestal een jurkje met daaroverheen een vest, sandaaltjes aan mijn voeten en sokken neem ik mee in mijn tas, het dekentje wat je in het vliegtuig krijgt wikkel ik over mijn benen.
Wanneer je naar Suriname vliegt word het alsmaar warmer, maar niet warm genoeg om mijn sokken en vest uit te doen, dat gebeurd pas bij aankomst.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Momo, comfortabel. En als dat een joggingbroek is........prima toch?! Echt, er zijn inmiddels zo veel stylen hip........zelf joggingbroeken kun je combineren op een hippe wijze. En dan.....he gaat op vakantie.

Jurkjes zijn leuk, echter niet comfty voor het doel dat jij voor ogen hebt.
Een comfortabele (stretch)spijkerbroek, shirt en zacht vest. Sokken en sneakers. En een nette sjaal tegen een koude nek.

Mijn kinderen dragen een joggingbroek met een lekkere fleecetrui of -vest. En hun favoriete knuffel mee in de handbagage :)
Zolang ik bij aankomst maar een vest kan uitgooien vind ik het prima. Dat jurkje en die slippers kunnen best wachten tot in het hotel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven