Wat neem je mee voor onderweg?

14-07-2018 10:40 79 berichten
Wij gaan van de week weer op vakantie met de auto, twee dagen, 1000 + 400 km. Voor onderweg neem ik meestal broodjes mee (kaas en chocoladepasta), flesjes water en pakjes drinken. De kinderen (dit jaar nog maar een) mogen voor de vakantie altijd snoep scheppen, 250 gram, en dan roep ik heel stoer dat ze daar de hele vakantie mee moeten doen. Verder heb ik voor mezelf meestal dropjes, voor als ik het zat ben (dan mag ik een dropje). Best saai dus allemaal.
Gisteren kwam ik bij de supermarkt een bekende tegen die vandaag vertrekt. In haar karretje minstens 40 blikjes frisdrank (waarschijnlijk ook voor op de camping?), luxe broodjes, zakken snoep en appels.
Wat gaat er bij jou altijd mee?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 11:51
Toen wij vroeger met de auto op vakantie gingen, namen we altijd saucijzenbroodjes, koffiekoeken en kaasomelet op brood mee. We reden dan om 4-5 uur weg, dus dit was zowel ontbijt als lunch. Als je 'n tweede dag moet rijden zou ik gewoon in het hotel waar je overnacht goed ontbijten en met lunch ben je al op de plek van bestemming met slechts 400 km.
At je dan koude saucijzenbroodjes?
Ceci schreef:
14-07-2018 13:06
At je dan koude saucijzenbroodjes?
jazeker, niets mis mee
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
14-07-2018 13:06
At je dan koude saucijzenbroodjes?
eet mijn zoon nog steeds liever dan warme :proud:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 13:08
jazeker, niets mis mee
Koud vind ik er niet zoveel aan, warm daarentegen... :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-07-2018 11:59
Jawel hoor, die nemen we wel mee. Hoewel ik nog niet weet of ik het fijn vind als ze naast me series zit te kijken. Dat leidt toch af, vrees ik.
Mijn man zit vaak te werken, een serie of tv te kijken onderweg of een racespel te doen naast me als ik rij. Ik kan het toch niet volgen omdat ik op de weg let. Het enige wat ik wil is een muziekje, dus als hij iets wil luisteren dan gebruikt hij zijn oordopjes. Onze reis naar Nederland en weer terug naar huis duurt altijd een uur of 11, dus dan zit je ook niet constant met elkaar te praten. Ik rij graag, hij niet dus kan hij andere dingen doen onderweg.
granny71 schreef:
14-07-2018 13:09
eet mijn zoon nog steeds liever dan warme :proud:

Jongste hier wil altijd koude knakworsten :sick:

Watermeloen ga ik onthouden voor onderweg!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de iPads mee, met offline opgeslagen Netflix-films (plus koptelefoon en powerbank). De achterbank is hier dus heel erg stil haha.
Verder voldoende water, broodjes met kaas, worst en pasta, krentenbollen, een zakje snoep, wat sultana’s en een zak snoepjes. Oh, en appels, komkommer en een zak wortels om wat te knagen te hebben. Plus keukenrol, schilmesje en pedaalememrzakjes. Dan heb ik wat te doen onderweg, versgesneden toch het lekkerst..
Het is vrij veel, maar wat we over hebben gaat op vakantie wel op...
Alle reacties Link kopieren
Water, tekenblok, ereader, komkommer, paprika, en gewoon bakken met avondeten.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-07-2018 11:33
Dan sta ik om 5 uur ‘s morgens pannenkoeken te bakken. En daarna de rotzooi, want mijn hele fornuis komt altijd onder de spetters. Het klinkt lekker, maar echt handig is het niet.
Ik had bedacht om 6 uur in de auto te gaan, hooguit een crackertje als ontbijt, en dan om een uur of 8 in Duitsland ontbijten met lekkere broodjes.
Je kan ze makkelijk eerder bakken en invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik braad altijd een pan gehaktballen en een paar kipfilets om op broodjes te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bolletjes kaas en worst
Komkommer
Wortels
Druiven
Tuc
Koekjes
Gehaktballetjes
Kipstokjes
Evt wat snoep
Water en pakjes drinken

Hebben een autokoelbox btw..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog met mijn ouders meeging namen we altijd mee:
- flesjes water
- bolletjes met kaas / vleeswaren
- kipvleugeltjes
- mijn zusje en ik mochten beide een zak snoep scheppen, toen dat wegging bij de supermarkt mochten we beide 2 zakjes uitzoeken
- droge worst
- kaas

Inmiddels gaan we niet meer mee en neem ik vrijwel niks mee voor onderweg want ik ga alleen maar met het vliegtuig en als ik wel wat meeneem is het een zakje drop (en water altijd natuurlijk). Mijn ouders nemen nog steeds hetzelfde mee.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-07-2018 11:23
Ik heb de broodjes wel in een klein koeltasje. Gekoelde pakjes drinken erbij en dan is het prima te doen. We stoppen natuurlijk ook regelmatig, zeker wel elke 2-2,5 uur. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat met slechts een kind (van 13) mee. Die konden we vroeger nog wel eens foppen want dan lieten we haar groene auto’s tellen en deden oudste en ik de zwarte en de grijze. Inmiddels trapt ze daar niet meer in :proud:

neem ook wat bevroren pakjes mee.. die koelen de rest lekker en zijn pas ontdooit op dag 2 ;-).. scheelt weer elementen en kan je meer in je koeltas kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
14-07-2018 11:49
Voedsel en drinken van huis komt niet door de security. Als je niets in het vliegtuig wilt kopen kun je pas inslaan op het vliegveld nadat je door de security heen bent.
Nee joh.. alleen drinken mag niet mee.. eten wel hoor..
Alle reacties Link kopieren
o en voor eerste avond op bestemming had ik altijd een bak bevroren gerecht mee.. dat koelt de spullen in je koeltas lekker en je hoeft op avond 1 niet meteen uit te gaan eten met je gare lijf.. even in de pan opbakken en klaar is kees
Alle reacties Link kopieren
Ik moet regelmatig voor werk 1000 km rijden.
Brood avond voor vertrek smeren. Kan koffie 's morgens zetten, paar flessen water en dan rijden.
Dan stop ik normaal de eerste 6 uur ook niet meer.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
14-07-2018 14:49
Dan stop ik normaal de eerste 6 uur ook niet meer.

Lekker verantwoord ook, zes uur aan een stuk doorkarren. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
14-07-2018 14:41
Nee joh.. alleen drinken mag niet mee.. eten wel hoor..
Klopt, en zelfs drinken mag mee in heel kleine verpakkingen.
Trotter schreef:
14-07-2018 15:26
Lekker verantwoord ook, zes uur aan een stuk doorkarren. :nooo:
Zal zo'n vaart niet lopen, halverwege zal toch 'n keer 'n plasstop moeten worden gehouden lijkt me, althans, ik ben wel zo'n zeikerd dat ik het max 3 uur zonder wc kan volhouden ;-D
Koelbox met alle beleg dat nog in de koelkast zit.
Eventuele eieren worden gekookt.
Soms ook nog wat overschot tomaat, wortel, ...

Onderweg in Frankrijk kopen we een stokbrood.
En als we héél vroeg vertrekken soms ook croissants als ontbijt.

Paar flessen kraanwater.
Cola voor onderweg vind ik niet smaken.



Traditioneel hebben we overigens wél het beleg mee, maar vergeten we messen om smeer-spul op het brood te smeren of tomaat te snijden.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
14-07-2018 12:06

en een grote zelfgebakken banaan-kokoscake.
Klinkt héérlijk :lol:
Ik ga recept zoeken!

Valt me op dat wat mensen in hun jeugd doen, dat zo'n traditie wordt met het ouder worden. Leuk om te lezen.

Ik probeer zo min mogelijk te snoepen onderweg. Wil het juist in de auto heel graag, maar word er zo weeïg van. Voelt fijner om frisse dingen te eten zoals komkommer, druiven, appel enz.
Daarnaast een pak drinken in de vriezer. Dient eerste tijd als coolpack en later heb je fris drinken.
Broodjes vind ik smerig onderweg. Voorgesmeerd brood vind ik überhaupt iets om meteen de kliko in te gooien.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 12:38
Duitse conditoreien zijn bijna niet te verslaan vrees ik. Die hebben zulke lekkere frambozen taarten en pruimen en abrikozen koeken.
En bedankt! Nu heb ik lekkere honger :facepalm: Daar gáát mijn dieet
Alle reacties Link kopieren
Geen broodjes mee die worden klef ik neem al jaren pakjes kaas en vlees mee in de koelbox, en koop onderweg een vers stokbrood en smeer ter plaatse broodjes gezond, zelfs op het smerigste tankstation krijg je vers stokbrood
Vries ook wat flessen water in en gebruik die als koelelement.
Heb je en lekker koud water en je hoeft koelelementen niet mee te nemen.

Komkommer en snacktomaatjes nemen wij ook altijd mee.
Die was ik vergeten op mijn lijstje.
(koel)tas met spullen:
* ontbijt en lunch (thuis klaargemaakt)
* 2 pakjes drinken, 2 blikjes cola en flessen water
* ontbijtkoek
* bananen, appels, druiven, komkommer
* chips
* (sabbel)snoepjes

Koffie kopen we onderweg, soms nog wat erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven