Weekend Den Haag

06-02-2025 16:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een maandje of 2 neem ik mijn man mee voor een verrassingsweekend naar Den Haag.
In de avond gaan we ook naar de musical Soldaat van Oranje. We hebben een hotel midden in de stad. Ik zoek eigenlijk een goed restaurant of een leuke wijnbar waar we kunnen wijnproeven. We houden van goede restaurants en lekkere wijnen. En vinden het ook leuk om in de avond ergens op stap te gaan.

We zijn ooit in een andere stad in een cocktailbar beland en daar werd het in de avond echt een feest, dat was top en super gezellig. Ook wel met mensen van onze leeftijd (35/40).

Hebben jullie leuke tips? Van misschien nog een leuke activiteit voor in de middag? Wijnbar, restaurant, winkelen, ergens leuk op stap gaan ....liefst niet ergens waar ook onze leeftijd komt :-)

Bedankt alvast.
Kijk eens bij Marius Wijncafe (wel reserveren) als je op zoek bent naar een wijnbar. Qua eten, ik heb geen idee wat je budget is, maar als je zin en budget hebt om uit te pakken, dan zijn twee van mijn favorieten altijd Bøg en Portfolio (maar echt: flinke prijzen!).

Je kunt misschien een museum bezoek (Kunstmuseum is mooi) en combineren met een wandeling over het strand, mocht je ergens in het land wonen waar het strand niet zo dichtbij is. Museum Voorlinden, in Wassenaar, is ook mooi.
https://www.restaurant6en24.nl/

Kok en sommelier van de Liberije die enkele jaren geleden voor zichzelf zijn begonnen

https://thefivepointsbar.com/
Cocktailbar.

https://brouwerijhaagschebroeder.nl/
Naast een verborgen klooster in de stad
Vlakbij is overigens ook een oud katholiek kerk, met een geheime kerk.

In dit straatje zitten ook leuke tentjes
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Wicked Wines is een prima wijnbar - op de Bazarstraat.

En als je lekker uit eten wil zit op de Frederikst. van alles of aan het eind bij Noordeinde.

Een strandwandeling en eten op Scheveningen is ook een aanbeveling. Was vroeger tram 9 dacht ik (maar dat kan inmiddels veranderd zijn).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ben je recent nog bij Wicked Wines geweest, Baggal? Ik vraag het omdat je in het buitenland woont en ik het vroeger idd een leuk tentje vond, maar het wel achteruit vind gegaan. Ik fiets er iedere dag langs en het publiek is soms ook wat.. tja... verlopen, af en toe heeft het meer weg van een buurtkroeg met brallende dronkenlappen voor de deur.
meisje85 schreef:
06-02-2025 20:28
Ben je recent nog bij Wicked Wines geweest, Baggal? Ik vraag het omdat je in het buitenland woont en ik het vroeger idd een leuk tentje vond, maar het wel achteruit vind gegaan. Ik fiets er iedere dag langs en het publiek is soms ook wat.. tja... verlopen, af en toe heeft het meer weg van een buurtkroeg met brallende dronkenlappen voor de deur.
Toen ik nog in Den Haag woonde, kwam ik er regelmatig (maar da’s 14-15 jaar geleden). Het meest recente bezoekje was 2 jaar terug en toen vond ik het nog steeds een prima kroeg. Dus ik ging er vanuit dat dit nog steeds zo was. Jammer dat het zo achteruit is gegaan in de tussentijd…

In dat geval Wicked Wines maar even overslaan, TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Is over een maand of 2 niet de halve stad afgezet voor de NAVO-top? Dan worden dingen als het Kunstmuseum lastiger. Ik zou Walong aanraden voor een dimsum-lunch als dat dan een beetje bereikbaar is. Een boottochtje door de Haagse grachten is ook leuk vind ik.
Dank jullie wel. Ik ga het zo even allemaal rustig bekijken.
:-)
Dank jullie wel. Ik ga het zo even allemaal rustig bekijken.
:-)
Mette schreef:
06-02-2025 22:28
Is over een maand of 2 niet de halve stad afgezet voor de NAVO-top? Dan worden dingen als het Kunstmuseum lastiger. Ik zou Walong aanraden voor een dimsum-lunch als dat dan een beetje bereikbaar is. Een boottochtje door de Haagse grachten is ook leuk vind ik.
Even opgezocht, dit is 24 en 25 juni :-)
Lorrelies schreef:
06-02-2025 18:34
https://www.restaurant6en24.nl/

Kok en sommelier van de Liberije die enkele jaren geleden voor zichzelf zijn begonnen

https://thefivepointsbar.com/
Cocktailbar.

https://brouwerijhaagschebroeder.nl/
Naast een verborgen klooster in de stad
Vlakbij is overigens ook een oud katholiek kerk, met een geheime kerk.

In dit straatje zitten ook leuke tentjes
Welk straatje? Van je laatste link? Dat is dichtbij ons hotel nl.
Lisa1981 schreef:
07-02-2025 13:55
Welk straatje? Van je laatste link? Dat is dichtbij ons hotel nl.
Ja dat is een gezellig straatje. Als je die helemaal uitloopt loop je ook tegen de paleistuin op.
Wij zijn twee keer naar de musical geweest en hebben beide keren ervoor gekozen om daar ter plaatse te eten, omdat je dus absoluut NIET te laat mag komen. Eenmaal begonnen kun je de zaal niet meer in namelijk.

Voor de rest: veel plezier. Wij hebben er beide keren een weekendje van gemaakt en gecombineerd met Leiden, Den Haag en Scheveningen. Op de boulevard kun je ook prima eten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Denneweg is overigens ook leuk. Je loopt er van de binnenstad of langs het Lange Voorhout, misschien is daar zelfs wel een eventje of een marktje.
Of langs de lange Vijverberg langs het water met uitzicht op het Binnenhof en torentje.
Beide wandelingen komen langs het beroemde hotel des indes, daar begint dan ook de denneweg, vol koffie en lunch tentjes, wijnbarren en restaurants.
Een aantal van mijn favoriete restaurants:

- Publique - lekker eten, goede bijpassende wijnen, redelijke prijzen en soms zelfs heel aantrekkelijk via Social Deal
- Elea - Soort van Grieks restaurant, maar dan totaal anders. Heel lekker eten, fantastische wijnen, maar prijzig.
- Tommy Zuurveen - net zoiets als Publique
- Zheng - een unieke eetervaring, Chinees, maar totaal anders dan Chinees. Geen bijpassende wijnen, maar wel bijpassende thee en cocktails. Het servies, het eten, de drankjes, alles is perfect op elkaar afgestemd. Wel duur.
- Callas - tja, met een Michelinster, dus altijd feest. En duur.
Spreuken 18:2
Tommy Zuurveen idd ook leuk.

De wegafsluitingen voor de NAVO-top beginnen deels al half april, dus even in de gaten houden. Met de fiets moet het allemaal wel lukken, auto zal lastiger zijn.
Ceylon schreef:
07-02-2025 14:01
Wij zijn twee keer naar de musical geweest en hebben beide keren ervoor gekozen om daar ter plaatse te eten, omdat je dus absoluut NIET te laat mag komen. Eenmaal begonnen kun je de zaal niet meer in namelijk.

Voor de rest: veel plezier. Wij hebben er beide keren een weekendje van gemaakt en gecombineerd met Leiden, Den Haag en Scheveningen. Op de boulevard kun je ook prima eten.
Oh ja ik zie nu dat je er ook kan eten. Is dat leuk, lekker en betaalbaar? :-)
Leuk? Dat is wat je er zelf van maakt natuurlijk, en de menukaart is redelijk beperkt, maar het was meer dan prima en ook heel betaalbaar.

Maar wat meer is: je bent er al. Wij hebben ons de eerste keer behoorlijk verkeken op de reistijd. Je bent in de buurt van het strand én in de buurt van een aantal tamelijk toeristische opties, dus het stuk rondom de loods van de musical kan heel druk zijn, met name bij mooi weer.

Laat ik het anders zeggen: voor ons was het 4 uur rijden. Twee uur om in de buurt te komen en 2 uur om daar ter plaatse door het verkeer heen te komen.
Dus we waren voor het eten net op tijd (we hadden eigenlijk eerst nog naar ons hotel gewild om de spullen weg te zetten) en voor de voorstelling ruim op tijd.

Maar als we de fout hadden gemaakt om eerst ergens lekker te gaan eten, waren we waarschijnlijk te laat geweest.

De tweede keer zijn we 's ochtends al om tien uur vertrokken, hebben er een leuke dag in Leiden van gemaakt en zijn ruim op tijd naar de Loods vertrokken.

Mocht je nog naar de Musical '40-'45' willen, doe dan hetzelfde, want het is daar één groot drama om het terrein op of af te komen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Leuke stad voor een weekend weg, er is zoveel te doen in Den Haag!
Dit zijn onze favorieten:
Esscher in het Paleis
De Gevangenenpoort (gelijk even over het Binnenhof lopen en een rondje Hofvijver doen)
Langs Paleis Noordeinde en de tuin aan de achterkant wandelen
In Scheveningen uitwaaien op het strand en lunchen bij een strandtent
Coffee is never my cup of tea
Het Binnenhof is echt al heel lang dicht en blijft dat de komende jaren ook nog. Je kunt wel in de uitkijktoren naar de verbouwing kijken
meisje85 schreef:
19-02-2025 14:24
Het Binnenhof is echt al heel lang dicht en blijft dat de komende jaren ook nog. Je kunt wel in de uitkijktoren naar de verbouwing kijken
Oftewel: 'De Kèkstègâh'
Weten jullie toevallig ook een leuke kroeg of cafe om op stap te gaan?

We zoeken niet echt een club, maar een soort feest cafe, of een leuke bar waar 's avonds gewoon feest is? Waar niet alleen jeugd jeugd is maar ook 30+ ;-)
Ceylon schreef:
19-02-2025 12:19
Leuk? Dat is wat je er zelf van maakt natuurlijk, en de menukaart is redelijk beperkt, maar het was meer dan prima en ook heel betaalbaar.

Maar wat meer is: je bent er al. Wij hebben ons de eerste keer behoorlijk verkeken op de reistijd. Je bent in de buurt van het strand én in de buurt van een aantal tamelijk toeristische opties, dus het stuk rondom de loods van de musical kan heel druk zijn, met name bij mooi weer.

Laat ik het anders zeggen: voor ons was het 4 uur rijden. Twee uur om in de buurt te komen en 2 uur om daar ter plaatse door het verkeer heen te komen.
Dus we waren voor het eten net op tijd (we hadden eigenlijk eerst nog naar ons hotel gewild om de spullen weg te zetten) en voor de voorstelling ruim op tijd.

Maar als we de fout hadden gemaakt om eerst ergens lekker te gaan eten, waren we waarschijnlijk te laat geweest.

De tweede keer zijn we 's ochtends al om tien uur vertrokken, hebben er een leuke dag in Leiden van gemaakt en zijn ruim op tijd naar de Loods vertrokken.

Mocht je nog naar de Musical '40-'45' willen, doe dan hetzelfde, want het is daar één groot drama om het terrein op of af te komen.
Okay thnx voor de tip. Wij zijn die dag wel al in Den Haag en het is 22 minuten met de auto rijden. Parkeerkaart heb ik al. Kan ik dan ook nog problemen verwachten tijdens de heenreis naar Soldaat van Oranje?
Wijnproeven sowieso bij de Filosoof! (Niet echt een plek om te dineren trouwens) Of Marius idd.

Cocktailbar: Kantoor 1643. Five points vind ik niet zo goed. Havana voor cocktails moet je vermijden, ik vond dat echt heel erg matig. Stan heeft goede cocktails maar is minder gezellig.

Mijn favoriete kroeg is trouwens Huppel de Pub. In datzelfde straatje staat s avonds half Den Haag op straat bier te drinken (als het weer het een beetje toelaat tenminste). Mega gezellig.

Eten: Callas echt top! Dekxels is in Den Haag ook echt een begrip, wel minder prijzig dan Callas

Gekke bende vind je 's avonds laat bij Café Happy End, maar dat is wel een fout café en een beetje hit or miss met het publiek. Heb er wel echt memorabele avonden gehad.
Een lekkere en bijzondere wijn zou ik gaan drinken bij de wijnfilosoof en dineren raad ik aan bij Zheng.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven