Weekend leeuwarden

10-06-2021 23:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met de leukste tips voor uitjes& ideeën en de lekkerste eettentjes in Leeuwarden.

Ik ga volgend weekend samen een nachtje met een vriendin, tot nu toe staat er mooi weer op de planning!
Alle reacties Link kopieren
Hapjes en drankjes op de Bajes Beach (terras met zandbak) , op de luchtplaats van de oude gevangenis.

Lekker lunchen bij Post Plaza, het oude postkantoor

Eten bij Spinoza aan de Eewal (leuke binnentuin!).

Winkeltjes: Kleine Kerkstraat, St. Jacobsstraat (vooral Nørd waar je ook de lekkerste koffie kunt halen).

Verder heel veel terrasjes langs het water aan de Nieuwestad.

Chillen bij het water in de Prinsentuin, of op het terras van Stek!
Alle reacties Link kopieren
Oh, de miniature people wandelroute, ook heel leuk:

https://miniaturepeopleleeuwarden.nl/
Alle reacties Link kopieren
Spinoza 😄.

Huur een bootje en lekker door de grachten varen.

Picknicken in de Prinsentuin.

Als je een beetje van geschiedenis houdt: De grote Kerkstraat heeft een heleboel historische gebouwen waar BN’ers uit vroeger tijden woonden of iets uitvraten (Mata Hari bijvoorbeeld).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
10-06-2021 23:42

Als je een beetje van geschiedenis houdt: De grote Kerkstraat heeft een heleboel historische gebouwen waar BN’ers uit vroeger tijden woonden of iets uitvraten (Mata Hari bijvoorbeeld).
En M.C. Escher is er geboren.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-06-2021 23:28
Oh, de miniature people wandelroute, ook heel leuk:

https://miniaturepeopleleeuwarden.nl/

Dit viel echt ontzettend tegen.

Het leeuwarder museum is een aanrader.
Blokhuispoort is leuk voor een drankje, en verder heerlijke pizza op het terras bij Fellini(? op het plein voor het museum), en bier en nacho’s bij de Dikke van Dale.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
11-06-2021 00:00
Dit viel echt ontzettend tegen.

Het leeuwarder museum is een aanrader.
Blokhuispoort is leuk voor een drankje, en verder heerlijke pizza op het terras bij Fellini(? op het plein voor het museum), en bier en nacho’s bij de Dikke van Dale.
Ik vond de route een superleuke manier om door de stad te lopen.

Fries Museum bedoel je zeker. Erg leuk maar kaartjes gaan snel. Ik wilde maandag kaartjes kopen maar er waren er nog maar 4 voor de hele week over.

Pizza bij de Burgemeester van Napels!
Alle reacties Link kopieren
Lekker op het terras bij de Walrus, ook heerlijke hapjes.
Lunchen bij broodhuys, lazy lemon, dikke van Dale.
Dineren is er genoeg keuze. Favoriet hier zijn Yucatan, Fellini, Rhodos, Saray, Proefverlof. Ok, ik wou nog verder doorgaan maar ik moet geloof ik zelf maar weer eens uit eten :rofl:

Al jaren bekend in Leeuwarden, vorig jaar hadden we als uitje een praamvaartocht door de binnenstad. Ik was positief verrast. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is Stek! En de blokhuispoort bezoeken is ook leuk.
Lady_Day schreef:
10-06-2021 23:27
Hapjes en drankjes op de Bajes Beach (terras met zandbak) , op de luchtplaats van de oude gevangenis.

Lekker lunchen bij Post Plaza, het oude postkantoor

Eten bij Spinoza aan de Eewal (leuke binnentuin!).

Winkeltjes: Kleine Kerkstraat, St. Jacobsstraat (vooral Nørd waar je ook de lekkerste koffie kunt halen). Niet naar Bajes Beach gaan hoor. Vreselijk daar. Wij zijn er 3 weken geleden geweest en het viel ontzettend tegen.

Verder heel veel terrasjes langs het water aan de Nieuwestad.

Chillen bij het water in de Prinsentuin, of op het terras van Stek!
Leeuwarden is leuk!
Praamvaren is idd leuk. En ik weet niet of je de Oldehove al weer kunt beklimmen (mooi uitzicht op de stad)
Verder genoeg terrassen aan de Nieuwstad of bij het Gouveneursplein

Lekker eten bij Walrus, Saray, 't Goede, maar er zijn er nog veel meer.

Kleine kerkstraat (leukste winkelstraat van Nederland geweest) leuk straatje met diverse winkeltjes en niet van de grote ketens.
Alle reacties Link kopieren
Jamuna voor lekker Indiaas eten, als je van speciaal bier houdt cafe de Markies, de oude gevangenis is ook erg leuk om rond te kijken en te eten.

Winkeltjes:
Ny-Na, De toverlantaarn (kinderboekenwinkel), spellekijn (puzzels en spellen en heel veel mooi spul)
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet op de foto te gaan met "Ús Mem" (Onze moeder)
Alle reacties Link kopieren
Hier staat zo'n beetje alles wel op:

https://liefsuithetnoorden.nl/category/leeuwarden/
Alle reacties Link kopieren
I :heart: Ljouwert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven