Weekendje Brussel

12-01-2008 15:54 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vandaag een weekendje Brussel geboekt voor mij en mijn moeder, voor haar verjaardag. Met de flair brussel aanbieding. We slapen dan 2 nachten in het Silken Berlaymont hotel. We gaan van 8 t/m 10feb!

Nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn met leuke tips, wat echt te doen/zien in Brussel. Waar we lekker en niet al te duur kunnen eten etc. Gewoon leuke tips!

Bedankt Alvast! Groetjes.
heej,

Brussel is erg gaaf. En alhoewel sommigen weleens zeggen dat ze er ook nederlands kunnen spreken is het toch hoofdzakelijk frans.

Wel is er een leuke berg(nouja heuvel), maar ze noemen het de museumberg en daar heb je veel leuke musea en dan kan je ook zo'n combi-kaart kopen om gereduceerd toegang te hebben tot de meerdere musea op die berg(heuvel). Je kan naar deze berg lopen vanaf het centrum.

Verder heb je er als ik het goed heb(in mijn herinnering, was er niet afgelopen oudjaar maar jaar daarvoor) een rommelmarkt, zo'n eeuwige rommelmarkt, ergens in een ander gedeelte van brussel, die is erg leuk, veel troep maar ook wel erg leuke dingen. Je kan daar makkelijk met een bus komen.

Verder zijn de restaurantjes rond de grote markt altijd vrij duur, zoals in bijna elke stad, dus van te voren een beetje zoeken naar een voordelige net buiten het centrum is een aanrader.

Als laatste neem zeker wat bonbons mee, ze hebben daar veel verschilende winkels daarin, maar zijn allemaal wel te vergelijken in kwaliteit, en ook al vind je ze zelf niet lekker dan is het een leuk cadeautje. Chocolade is als je goed kijkt namelijk goedkoper dan hier.

Veel plezier,

Asl ik nog op de naam van die rommelmarkt kom(weet mijn vriend vast nog wel) dan zal ik dat nog wel even plaatsen.
Ha Adeline,

Wij gaan in februari ook een weekendje naar Brussel. Heb gisteren het boekje 100% Brussel, van Mo Media gekocht (zie momedia.nl). Had ook zo'n boekje van Berlijn en Barcelona en dat is ontzettend goed bevallen. Staan leuke wandelingen in, tips wat je "moet" zien, lekkere eethuisjes, leuke winkels. Echt een aanrader!

Veel plezier binnenkort!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven