Weekendje De Bult (Steenwijk, OV)

26-04-2011 19:07 12 berichten
Hallo mensen,

Ik ga met een paar vriendinnen een weekend naar De Bult (Overijssel). Blijkt in de gemeente Steenwijk te liggen.

Wie weet daar leuke dingen te doen? Ik ken de omgeving een héél klein beetje. Maar niet dusdanig dat ik er de "hotspots" weet.

Voor overdag vinden we het leuk om iets met de natuur te doen (fietsen, varen?) of musea te bezoeken.

In de avond willen we lekker ergens gaan eten en uitgaan.

Volgens mij is het daar qua uitgaan te doen in Meppel ofzo ...

Wie helpt ons verder?
Alle reacties Link kopieren
Naar giethoorn, fluisterbootje huren..picknickmand mee en heerlijk door de weerribben varen. Uit eten kan prima in giethoorn (tip: de fanfare.. Lekker eten, niet duur en mooie ligging) Meppel is ook een leuk stadje, kun je ook prima eten of stappen (kroegentocht of lord nelson) in steenwijk uitgaan is niet echt een aanrader ( beetje aso) maar misschien is er iets leuks in de Meenthe? (theater) of je zou naar Smity's palace kunnen (eesveen, dichtbij) maar het wemelt daar van het jonge grut. Veel plezier ..,de omgeving is prachtig!
Fietsen in de weerribben

Varen in Belt-Schutsloot of Giethoorn

Winkelen en stappen in Meppel of Zwolle.

Blokzijl is ook een leuk dorpje waar je lekker op een terrasje kunt zitten en kijken hoe de bootjes door de sluis gaan.

Steenwijk zelf vind ik niet veel aan.
Bedankt voor de tips!

Hoezo is het in Steenwijk qua uitgaan beetje aso? (gewoon vraagje)

Blokzijl ken ik wel idd, mooi dorpje! Maar niet veel te doen toch?

Maar idd, wie weet voor een terrasje ofzo.

De Fanfare in Giethoorn houd ik in mijn achterhoofd.

Wij lopen allemaal trouwens tegen de 30 dus ik weet niet of het een goed idee is om naar Smithy's te gaan. Jong grut? Heb je het dan over 16-jarigen?
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar "vroeger" kwamen er vooral boeren in Smity's Palace. Het is daar vooral leuk uitgaan als je er veel bekenden hebt, anders is het denk ik niet zoveel aan.

Ik zou er zelf voor kiezen iets verder te rijden (+- 30 min) en gaan stappen in Beilen (discotheek L.E.F.)

Verder is Giethoorn idd erg mooi.

De omgeving wilhelminaoord - frederiksoord is mooi om te wandelen en fietsen.
Tja, gewoon een beetje aso.. Als in veel boeren, vriendengroepjes... Ik vond het niet echt wat!
Ik denk dat het dan qua uitgaan toch Meppel wordt. Dat is een wat "grotere" stad volgens mij. Waar we nog wat keuze hebben.

Giethoorn gaan we sowieso doen!

Ik zag net op internet dat De Weerribben tot het mooiste plekje van NL uitgeroepen is. Waar is dat natuurgebied dan? Is dat in de buurt van Giethoorn?
Heb je geen atlas? Of google?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Uiteraard!

't was gewoon een vraag hoor ....
De weerribben is een behoorlijk uitgestrekt gebied.. Even googelen op nationaal park de weerribben, giethoorn ligt er idd middenin!
Bij de Fanfare in Giethoorn kun je leuk eten, maar ook bij Fratelli's (is een Italiaans restaurant). Ik heb er zelf alleen ervaring met lunch, maar hoor goede verhalen. Leuk na een dagje punteren/fluisterbootje/etc!

Blokzijl is inderdaad een schattig stadje om eens rond te kijken en Steenwijk ook wel.

Stappen: In Smithy's Palace tref je op zaterdag redelijk gemeleerd publiek, over het algemeen wat jonger dan jullie zijn denk ik. Tis lang geleden dat ik er was, maar toen vond ik de muziek meestal belabberd. 't Schijnt dat ze op zondagavond een avond hebben voor het wat oudere uitgaanspubliek en dit schijnt wel sfeervol te zijn! Je moet even op de site kijken, want dat begint vrij vroeg en stopt ook weer om 23 of 24 uur.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik zou iets verder gaan en lekker op zaterdagavond gaan stappen in Zwolle. Sally's, de Belgische keizer, 4 jaargetijden.. Naar een discotheek in de omgeving gaan raad ik je echt af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven