Weekendje weg met kinderen
woensdag 5 januari 2011 om 16:13
In het voorjaar wil ik met z'n vieren een weekendje weg (partner + 2 kinderen). Nu ben ik niet heel vaak in huisjesparken geweest maar wat ik gezien heb kan ik in 1 woord omschrijven als treurig. Totaal niet mijn ding. Maar goed, twee kleine kinderen die een ballenbak en een zwembad geweldig vinden dus ik denk dat het toch op een park gaat uitdraaien.
Nu is mijn vraag: welk park vonden jullie helemaal het einde (of goed te doen )? Ik heb uiteraard al Zoover gecheckt maar daar vind ik de recensies soms heel tegenstrijdig. Weinig te doen, sobere huisjes en dan toch een 8,1 voor zo'n park bijv. Ik heb dus liever ervaringen. Het hoeft geen huisjespark te zijn als je ergens in een 'los' huisje geweest bent wat helemaal het einde was; please say so!
Nu is mijn vraag: welk park vonden jullie helemaal het einde (of goed te doen )? Ik heb uiteraard al Zoover gecheckt maar daar vind ik de recensies soms heel tegenstrijdig. Weinig te doen, sobere huisjes en dan toch een 8,1 voor zo'n park bijv. Ik heb dus liever ervaringen. Het hoeft geen huisjespark te zijn als je ergens in een 'los' huisje geweest bent wat helemaal het einde was; please say so!
woensdag 5 januari 2011 om 16:27
Met carnaval wilde ik eigenlijk gaan..dus wel echt in de vakantie. Ik kan me er prima overheen zetten voor een weekendje omdat ik weet dat zij het waarschijnlijk geweldig vinden. Parijs vind ik ze echt nog te klein voor, daar wil ik mee wachten tot de jongste wat ouder is. Slagharen is dan nog niet open. Maar keep them coming!
En ja? Landalparken prima te doen? Ik weet van mezelf dat ik hiermee gewoon een zeikerd ben. Maar zo'n rieten bank met tuinstoelkussens etc.. tja.. mantra: zij vinden het leuk-zij vinden het leuk- zij vinden het leuk
En ja? Landalparken prima te doen? Ik weet van mezelf dat ik hiermee gewoon een zeikerd ben. Maar zo'n rieten bank met tuinstoelkussens etc.. tja.. mantra: zij vinden het leuk-zij vinden het leuk- zij vinden het leuk
woensdag 5 januari 2011 om 16:28
woensdag 5 januari 2011 om 16:28
Ik vond Landal Esonstad echt leuk. Een beetje een ouderwets dorpsidee, met een pleintje en achter een dijk. Sta je op de dijk kijk je over het Lauwersmeer. Met zwembad (geen idee of er een ballenbad was, daar waren we toen gelukkig nog niet aan toe).
Ligt wel een beetje in the middle of nowhere, maar wel leuke dorpjes enz.
In de zomer is het denk ik ook heerlijk op het water enz. maar wij waren in februari. Ook heerlijk gehad.
Ligt wel een beetje in the middle of nowhere, maar wel leuke dorpjes enz.
In de zomer is het denk ik ook heerlijk op het water enz. maar wij waren in februari. Ook heerlijk gehad.
woensdag 5 januari 2011 om 16:29
Mocht iemand interesse hebben in Serge en Darcana:
http://www.sergeencoco.nl/overige%20acts/index.html
*slik*
http://www.sergeencoco.nl/overige%20acts/index.html
*slik*
woensdag 5 januari 2011 om 16:29
Ik ben pas in Landal 'De Schatberg' geweest en dat was top! Mooie huisjes. (Wij hadden een 6DL.) Het Landpark ligt naast een camping, dat maakt dat er veel te doen is. Er is een prima uitgeruste supermarkt. Een 'plaza.' Binnenzwembad, buitenzwembad, zwemvijver, surfvijver en visvijver. Dierenparkje. Veel eenden (leuk om te voeren). In de plaza zit een binnenspeeltuin. Er is ook een buitenspeeltuin.
Over de omgeving: het park ligt naast Toverland Sevenum. Panningen is een leuk dorpje. Er is een hele grote binnenspeeltuin. Roermond vond ik verrassend leuk. Arcen is in de buurt. Oberhausen, Essen, Duisburg en dat soort steden zijn aan te reizen en leuk.
Kortom: ik vond het een echte aanrader.
Over de omgeving: het park ligt naast Toverland Sevenum. Panningen is een leuk dorpje. Er is een hele grote binnenspeeltuin. Roermond vond ik verrassend leuk. Arcen is in de buurt. Oberhausen, Essen, Duisburg en dat soort steden zijn aan te reizen en leuk.
Kortom: ik vond het een echte aanrader.
woensdag 5 januari 2011 om 16:34
woensdag 5 januari 2011 om 16:35
Als we het toch over Landal hebben... De parken in Burgh Haamstede zijn ook keurig. Heb ik ook een prettige tijd gehad. Strand lekker dichtbij, de Oosterscheldekering en Neeltje Jans ook. Veere is een mooie plaats.
Vrienden van mij gaan vaak naar Rabit Hill, maar dat is zo dichtbij. Dat noem ik dan weer geen vakantie, als je maar een half uur tot drie kwartier hoeft te rijden.
Vrienden van mij gaan vaak naar Rabit Hill, maar dat is zo dichtbij. Dat noem ik dan weer geen vakantie, als je maar een half uur tot drie kwartier hoeft te rijden.
woensdag 5 januari 2011 om 16:38
Center Parcs en Sunparks vind ik echt minder dan Landal. Maar ja, er zit wel altijd een enorm zwembad bij. Dat dan weer wel.
Alleen die 'kutbanken' hè! En in Sunparks hebben wij een keer zowat brand gehad door die fantastische apparatuur daar. En er zat een sauna in die zo klein was dat 'ie voor kledingkast kon doorgaan...
Alleen die 'kutbanken' hè! En in Sunparks hebben wij een keer zowat brand gehad door die fantastische apparatuur daar. En er zat een sauna in die zo klein was dat 'ie voor kledingkast kon doorgaan...
woensdag 5 januari 2011 om 16:40
Hahaha! Ja die banken, dan draai ik me het liefst alweer om (ik klink nu heel verwend). Ik vind het ook echt knap dat mensen in zo'n recensie zetten dat het huisje er eigenlijk niet uit zag, dat er weinig te doen was maar dat ze toch een topvakantie hebben gehad. Ik voel me echt een verwende zeikerd op zo'n moment.
Rabbit Hill ziet er leuk uit! Ook een omgeving die ik niet heel goed ken dus dat is sowieso leuk. Die ga ik zeker onthouden.
Rabbit Hill ziet er leuk uit! Ook een omgeving die ik niet heel goed ken dus dat is sowieso leuk. Die ga ik zeker onthouden.
woensdag 5 januari 2011 om 16:44
Celeone, mijn vrienden (meerderen) met kinderen vinden het allemaal geweldig daar vanwege de kindvriendelijkheid. Overal konijnen, een enorme speeltuin... Misschien dat het anders is als je zonder kinderen daarheen gaat?
Ik hou ook niet van armoedige huisjes trouwens. Maar er is dus schijnbaar 'iets' dat maakt dat mensen er keer op keer heen gaan... (Zelf dus alleen niet ervaren!)
Ik hou ook niet van armoedige huisjes trouwens. Maar er is dus schijnbaar 'iets' dat maakt dat mensen er keer op keer heen gaan... (Zelf dus alleen niet ervaren!)
woensdag 5 januari 2011 om 16:44
Aaaah, Dipper, hier ook een Limburgse die baalt van carnaval. Je kunt het gewoon niet ontlopen, tenzij je je 5 dagen (tja, hier duurt het "feest" echt 5 dagen) opsluit in je eigen huis.
Wij zijn vorig jaar naar Europapark in Duitsland geweest. In het hotel Coloseum. Kostte inclusief eten zo ongeveer 900 euro voor 4 dagen met 2 vw en 3 kinderen. Misschien een idee.
Die centerparcstoestanden en landall wil ik ook niet dood gevonden worden. We gaan wel af en toe zwemmen in Peer of Horst-America bij Landall. Dat is dan wel weer leuk.
Wij zijn vorig jaar naar Europapark in Duitsland geweest. In het hotel Coloseum. Kostte inclusief eten zo ongeveer 900 euro voor 4 dagen met 2 vw en 3 kinderen. Misschien een idee.
Die centerparcstoestanden en landall wil ik ook niet dood gevonden worden. We gaan wel af en toe zwemmen in Peer of Horst-America bij Landall. Dat is dan wel weer leuk.