Weekendje weg met kinderen

05-01-2011 16:13 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het voorjaar wil ik met z'n vieren een weekendje weg (partner + 2 kinderen). Nu ben ik niet heel vaak in huisjesparken geweest maar wat ik gezien heb kan ik in 1 woord omschrijven als treurig. Totaal niet mijn ding. Maar goed, twee kleine kinderen die een ballenbak en een zwembad geweldig vinden dus ik denk dat het toch op een park gaat uitdraaien.

Nu is mijn vraag: welk park vonden jullie helemaal het einde (of goed te doen )? Ik heb uiteraard al Zoover gecheckt maar daar vind ik de recensies soms heel tegenstrijdig. Weinig te doen, sobere huisjes en dan toch een 8,1 voor zo'n park bijv. Ik heb dus liever ervaringen. Het hoeft geen huisjespark te zijn als je ergens in een 'los' huisje geweest bent wat helemaal het einde was; please say so!
Landallparken vind ik altijd prima te doen.

Texel is erg mooi
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoe oud zijn je kinderen?

Ik zou voor of na de voorjaarsvakantie gaan.

Tijdens zitten de parken zó vol dat het niet leuk meer is.

Het burgerlijke valt dan ook meer op
Frankly my dear, I don"t give a damn
Disney Land Parijs of Pony park Slagharen?
Het Vennebos is toch ook Landal? Da's echt te treurig voor woorden namelijk...
668, the neighbour of the Beast
Met carnaval wilde ik eigenlijk gaan..dus wel echt in de vakantie. Ik kan me er prima overheen zetten voor een weekendje omdat ik weet dat zij het waarschijnlijk geweldig vinden. Parijs vind ik ze echt nog te klein voor, daar wil ik mee wachten tot de jongste wat ouder is. Slagharen is dan nog niet open. Maar keep them coming!

En ja? Landalparken prima te doen? Ik weet van mezelf dat ik hiermee gewoon een zeikerd ben. Maar zo'n rieten bank met tuinstoelkussens etc.. tja.. mantra: zij vinden het leuk-zij vinden het leuk- zij vinden het leuk
Tja Marels dat bedoel ik een beetje. Zo'n park krijgt een 7.8 en dan dit commentaar:

een fanastisch park en zeer kindvriendelijk maar ook voor ouderen een aanrader echt een geweldig park leuke entertainment zoals serge en darcana echt super
Ik vond Landal Esonstad echt leuk. Een beetje een ouderwets dorpsidee, met een pleintje en achter een dijk. Sta je op de dijk kijk je over het Lauwersmeer. Met zwembad (geen idee of er een ballenbad was, daar waren we toen gelukkig nog niet aan toe).

Ligt wel een beetje in the middle of nowhere, maar wel leuke dorpjes enz.

In de zomer is het denk ik ook heerlijk op het water enz. maar wij waren in februari. Ook heerlijk gehad.
Mocht iemand interesse hebben in Serge en Darcana:

http://www.sergeencoco.nl/overige%20acts/index.html

*slik*
Ik ben pas in Landal 'De Schatberg' geweest en dat was top! Mooie huisjes. (Wij hadden een 6DL.) Het Landpark ligt naast een camping, dat maakt dat er veel te doen is. Er is een prima uitgeruste supermarkt. Een 'plaza.' Binnenzwembad, buitenzwembad, zwemvijver, surfvijver en visvijver. Dierenparkje. Veel eenden (leuk om te voeren). In de plaza zit een binnenspeeltuin. Er is ook een buitenspeeltuin.

Over de omgeving: het park ligt naast Toverland Sevenum. Panningen is een leuk dorpje. Er is een hele grote binnenspeeltuin. Roermond vond ik verrassend leuk. Arcen is in de buurt. Oberhausen, Essen, Duisburg en dat soort steden zijn aan te reizen en leuk.

Kortom: ik vond het een echte aanrader.
Landal Coldenhoove en Landal Rabbit Hill zijn wel erg leuk hoor.

En Marveld recreatie.

Ben zelf ook nog zoekende dus lees even mee.
O ja, we werden ontvangen met Limburgse vlaai (attent) en de bank was zeker niet van riet!

Gewoon, lekkere leren banken/fauteuils.

(Mijn vader trekt het vanwege gezondheidsredenen niet om lang op een 'kutbank' te zitten. Hij vond dit echter prima te doen.)
- Katjeskelder (schijnt, ben er zelf nooit geweest)

- Port Zeelande (center parcs)

- Kempervennen (center parcs)

En luxe schijnt Hof van Saksen te zijn. Dat is boven-treurigheids-budget.
Hee GDLT (ik kort maar even af) ik woon zelf in het Zuiden en wil eigenlijk carnaval 'ontlopen' dat weekend..
quote:wallace schreef op 05 januari 2011 @ 16:33:

En luxe schijnt Hof van Saksen te zijn. Dat is boven-treurigheids-budget.Heb ik meer gehoord ja, ook even gekeken dan wordt het meer dan 400 euro voor een weekend... maar ik hou 'm in m'n achterhoofd schijnt inderdaad wel mooi te zijn ja.
Als we het toch over Landal hebben... De parken in Burgh Haamstede zijn ook keurig. Heb ik ook een prettige tijd gehad. Strand lekker dichtbij, de Oosterscheldekering en Neeltje Jans ook. Veere is een mooie plaats.

Vrienden van mij gaan vaak naar Rabit Hill, maar dat is zo dichtbij. Dat noem ik dan weer geen vakantie, als je maar een half uur tot drie kwartier hoeft te rijden.
Dipper, misschien is Rabbit Hill dan weer wel wat voor jou? Zeker weten dat je het Carnaval ontloopt.
Ik ga even kijken! Jee lees net bij een recensie dat iemand 1100 euro had betaald voor een weekje Hof van Saksen. Dat vind ik echt veel geld voor een weekje 'Nederland'. Ik ga zoeken op Rabbit Hill!
Center Parcs en Sunparks vind ik echt minder dan Landal. Maar ja, er zit wel altijd een enorm zwembad bij. Dat dan weer wel.

Alleen die 'kutbanken' hè! En in Sunparks hebben wij een keer zowat brand gehad door die fantastische apparatuur daar. En er zat een sauna in die zo klein was dat 'ie voor kledingkast kon doorgaan...
Zou ik niet doen. Ik vond rabbit Hill vrij armoedig. Klein huisje (we zaten in een zes-persoonshuisje) en goedkoop uitziend meubilair.
Hahaha! Ja die banken, dan draai ik me het liefst alweer om (ik klink nu heel verwend). Ik vind het ook echt knap dat mensen in zo'n recensie zetten dat het huisje er eigenlijk niet uit zag, dat er weinig te doen was maar dat ze toch een topvakantie hebben gehad. Ik voel me echt een verwende zeikerd op zo'n moment.

Rabbit Hill ziet er leuk uit! Ook een omgeving die ik niet heel goed ken dus dat is sowieso leuk. Die ga ik zeker onthouden.
quote:Celeone schreef op 05 januari 2011 @ 16:39:

Zou ik niet doen. Ik vond rabbit Hill vrij armoedig. Klein huisje (we zaten in een zes-persoonshuisje) en goedkoop uitziend meubilair.Oh...
De huisje bij Landal Landgoed het Loo vond ik ook erg mooi.

Wij zaten daar aan het meer en bij de speeltuin.

Ideaal.

De speelboom op de plaza was wat klein eerlijk gezegt.
Celeone, mijn vrienden (meerderen) met kinderen vinden het allemaal geweldig daar vanwege de kindvriendelijkheid. Overal konijnen, een enorme speeltuin... Misschien dat het anders is als je zonder kinderen daarheen gaat?

Ik hou ook niet van armoedige huisjes trouwens. Maar er is dus schijnbaar 'iets' dat maakt dat mensen er keer op keer heen gaan... (Zelf dus alleen niet ervaren!)
Aaaah, Dipper, hier ook een Limburgse die baalt van carnaval. Je kunt het gewoon niet ontlopen, tenzij je je 5 dagen (tja, hier duurt het "feest" echt 5 dagen) opsluit in je eigen huis.

Wij zijn vorig jaar naar Europapark in Duitsland geweest. In het hotel Coloseum. Kostte inclusief eten zo ongeveer 900 euro voor 4 dagen met 2 vw en 3 kinderen. Misschien een idee.

Die centerparcstoestanden en landall wil ik ook niet dood gevonden worden. We gaan wel af en toe zwemmen in Peer of Horst-America bij Landall. Dat is dan wel weer leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven