Weekje weg Europa

29-04-2012 21:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nu al de hele avond aan het googelen en ik heb wel het een en ander gevonden, maar ik ben er nog niet helemaal kapot van! Weten jullie misschien wat leuks? Dit zijn de gegevens/eisen:

- 2 vriendinnen, 26 jaar

- geen rijbewijs

- in augustus een (klein) weekje weg, dus minimaal 5 dagen, maximaal 8.

- Budget: ca. 350 euro voor vlucht + hotel of ca. 450-500 euro voor all-in.

- Weer: maakt niet uit. Strandweer zou leuk zijn, maar hoeft niet. Stad is ook leuk.

- Wat willen we doen: eventueel strand dus, uitgaan, winkelen, wat dingen bekijken (in een stad bijv.), terrasje pakken, lekker eten (als we dus niet all-in zitten). Niets is echt een hele harde eis. Als we niet kunnen winkelen, prima. Niet naar het strand kunnen, prima. We zijn niet heel veeleisend haha.

- Wat ik al heb gevonden:

200 euro 6 dagen Riga (vlucht en hotel),

250 euro 6 dagen Parijs (idem),

375 euro 8 dagen Macedonie (idem) en

410 euro 5 dagen aan meer in Italie (all-in).

Zijn allemaal prima bestemmingen, maar heb nog niet echt de WOW-bestemming gevonden

Hebben jullie nog een hele leuke tip? Op welke sites kijken jullie? Of is het misschien handig om met deze info naar een reisburo te gaan? (of doet 'men' dat niet meer, nu met internet en alles?! )

Alvast bedankt!

PS. niet quoten aub, bedankt!
Mijn tips:

- Rondreis van Lissabon tot Porto via de kust en via het binnenland weer terug;

- Madeira (is niet zo oubollig als het klinkt!);

- Corsia;

- Sardinië;

- Toscane (Siena, Florence, Lucca en dan in Viareggio naar het strand);
Stedentripje naar Porto!
Heb je al aan Praag gedacht...

omdat ik dat een supergezellige stad vind die goed "te doen" is in 5 dagen. Kan je daar ook nog een dagje in het park hangen..
quote:chicky012 schreef op 29 april 2012 @ 22:11:

Stedentripje naar Porto!

Portugal!! Nog niet eens aan gedacht! Bedankt! En jullie ook, @Iris1969 & @Nettel Ik ga gelijk weer zoeken. Iemand anders nog een leuke tip?

PS. Praag had ik overigens ook gekeken, maar de prijzen vielen mij toch een beetje tegen. Bijna 350 euro voor een vlucht op een vervelende tijd en een slecht hotel. Ligt dat aan mij? Ben er overigens wel een keertje geweest en vond het toen erg leuk!
Ryanair vliegt ook op Porto he?

Echt super leuke stad. Ditch bij t strand, genoeg cultuur, leuke terrasjes en natuurlijk Port!
quote:chicky012 schreef op 29 april 2012 @ 22:18:

Ryanair vliegt ook op Porto he?

Echt super leuke stad. Ditch bij t strand, genoeg cultuur, leuke terrasjes en natuurlijk Port! Woooow zul je net zien, op de dagen die wij kunnen zijn de vliegtickets dik 260 euro (en dat terwijl je natuurlijk weet dat je met Ryanair soms praktisch gratis kan vliegen!). Maar toch bedankt voor de tip, ik zal hem sowieso onthouden!
quote:aurelie26 schreef op 29 april 2012 @ 22:23:

[...]

Woooow zul je net zien, op de dagen die wij kunnen zijn de vliegtickets dik 260 euro (en dat terwijl je natuurlijk weet dat je met Ryanair soms praktisch gratis kan vliegen!). Maar toch bedankt voor de tip, ik zal hem sowieso onthouden!

Das balen! Vanaf een andere luchthaven dan?

Enneh.... lissabon is ook leuk!
Boedapest, nog redelijk goedkoop qua vluchten (whizzair vanaf Eindhoven) en accommodatie en erg leuke stad, leuk om te winkelen maar ook veel op cultureel vlak, ga er zelf weer binnenkort heen ivm familiebezoek
quote:aurelie26 schreef op 29 april 2012 @ 22:16:

[...]

Portugal!! Nog niet eens aan gedacht! Bedankt! En jullie ook, @Iris1969 & @Nettel Ik ga gelijk weer zoeken. Iemand anders nog een leuke tip?

PS. Praag had ik overigens ook gekeken, maar de prijzen vielen mij toch een beetje tegen. Bijna 350 euro voor een vlucht op een vervelende tijd en een slecht hotel. Ligt dat aan mij? Ben er overigens wel een keertje geweest en vond het toen erg leuk!En met de nachttrein naar Praag, via treinreiswinkel.nl?
Wij deden een aantal jaren geleden Vilnius-Riga-Talinn, met een huurauto van meer dan 4 jaar oud ( a la rent a wreck, al is dat fenomeen niet bekend in de Baltic, oudere auto's wel! Neem contact op met een locale rental, veel goedkoper dan Avis etc.). Ik vond de reis geweldig!

Er zijn daar veel lifters langs de route, liften is daar heel normaal. Zoek wat luitjes uit die Engels/Duits/Russisch (net wat je wilt) spreken, dan wordt het vast gezellig. Maar ga er wel vanuit dat zij zeer terughoudend zijn, voor hen is informatie delen iets nieuws, "stasi-praktijken" zijn daar van vijftien jaar geleden. Zij staan heel anders in het leven dan wij. Dat maakt het juist zo leuk, maar besef dat wel. Je moet eerst hun vertrouwen winnen zeg maar.
Boedapest is trouwens ook heel leuk, net als Bratislava en Sofia. Die laatste twee zijn authentieker en goedkoper.
quote:Vl43inder schreef op 30 april 2012 @ 00:11:

Wij deden een aantal jaren geleden Vilnius-Riga-Talinn, met een huurauto van meer dan 4 jaar oud ( a la rent a wreck, al is dat fenomeen niet bekend in de Baltic, oudere auto's wel! Neem contact op met een locale rental, veel goedkoper dan Avis etc.). Ik vond de reis geweldig!

Er zijn daar veel lifters langs de route, liften is daar heel normaal. Zoek wat luitjes uit die Engels/Duits/Russisch (net wat je wilt) spreken, dan wordt het vast gezellig. Maar ga er wel vanuit dat zij zeer terughoudend zijn, voor hen is informatie delen iets nieuws, "stasi-praktijken" zijn daar van vijftien jaar geleden. Zij staan heel anders in het leven dan wij. Dat maakt het juist zo leuk, maar besef dat wel. Je moet eerst hun vertrouwen winnen zeg maar.TO zegt dat ze geen rijbewijs heeft...
Ah, sorry....

Maar kennelijk kun je in die landen ook goed liften, en bovendien gaan er bussen tussen de hoofdsteden.
Berlijn. Kun je voor weinig geld heen met de trein of het vliegtuig, meer dan genoeg te zien en te doen, ook in de ongeving.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Valencia, mooie stad, strand en winkels, goedkope vlucht via transavia, accommodatie www.wimdu.nl of goedkoop hotel via www.booking.com of www.agoda.nl
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Boedapest! Je kan bij Wizz air een ticket boeken en wij hebben daar een prive-appartement gehuurd via Best Hotel Service(www.besthotelservice.hu) voor ¤40 per nacht. Het was basic, maar midden in het centrum en schoon. Een tip is wel om specifiek te vragen naar een accomodatie met een 'echt' bed. Na Budapest zou je met de trein een paar dagen naar het Balatonmeer kunnen gaan. Als je niets tegen basic hebt kan ik Hotel Bacchus in Kesztely aanraden.

Het is een relaxed stadje om even bij te komen.

Berlijn werd hier ook genoemd en is inderdaad ook super. Betaalbare accomodatie in het centrum zou je via www.wimdu.nl kunnen proberen.
I choose happy!
Heb je vluchten bekeken via skyscanner.com?
Ik zag Porto voorbijkomen, maar dan vind ik Lissabon echt véél leuker en gezelliger. En vanuit Lissabon ben je met de trein in een uurtje aan het strand ......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven