Weg in je up met oud op nieuw

24-09-2024 21:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit (misschien nog wel onder een andere nick zelfs, weet ik niet meer) opende ik een topic om inspiratie te zoeken voor mijn zomervakantie. Toen werd IJsland mij als vakantiebestemming aangeraden. Ik had daar zelf niet aan gedacht, maar ik vond het een prachtidee en heb toen snel mijn reis geboekt, wat echt een TOP beslissing bleek. Heb daar zulke prachtige herinneringen gemaakt en het land echt in mijn hart gesloten.

Dus daarom roep ik opnieuw de vivaforumkrachten op! Ik bedenk me namelijk altijd veel te laat wat ik met oudjaar wil doen. Meestal heb ik een etentje heb met stelletjes, waar rond een uur of 11 wel de fut uit is, maar waar iedereen zich verplicht voelt tot na middernacht te blijven. Dat is dan vaak ook wel wat uitgeblust en daardoor niet per sé om over naar huis te schrijven. (Om nog maar niet te spreken over de vragen: 'Goh Vie, heb jij al iemand ontmoet? Waarom datet jij niet? Wil je dan geen kinderen?') Ik wil daarom graag wat anders doen tijdens O/N, maar ik heb daadwerkelijk geen idee wat. Ik ben single en halverwege de 30 en het lijkt me best leuk om eens een bijzondere oud op nieuw mee te maken. Ik sta open voor van alles: van boshuis tot citytrip, tot ...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee keer een backpackreis gemaakt en ook 2 keer oud&nieuw op reis gevierd, is dat een optie voor jou? Weet niet hoe lang je weg wilt gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Feestje via nmlk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Villavibes heeft oudjaar-weekenden
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (mini) vakantie plannen, al dan niet met een groepsreis/singlesreis (bijv naar IJsland).

Je hebt ook van die uitjes met oudjaar, bijv met de boot vanaf het water vuurwerk kijken ect maar weet niet of dat alleen leuk is.

Een oproep plaatsen voor andere mensen op het forum of bij NMLK zodat je een groepje gelijkgestemden verzamelt.

Of mijn favoriet: helemaal niks! Lekkere hapjes voor jezelf, een filmpje, en daarna lekker slapen :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker thuis met alles wat jij lekker vindt. Vroeger was het op Viva vaak ook nog eens heel gezellig.

Het nadeel van steden is vaak dat je voor kroegen, clubs, happenings etc vooraf al kaarten moet hebben.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn vroege 30er (single) jaren ben ik eens 10 dagen naar Marokko gegaan net na de kerst om dezelfde reden: geen zin in O&N met stelletjes of familie. Ik heb toen Fez, Meknes en Chefchaouen gedaan, allemaal met lokaal vervoer en zelf kleine guesthouses geboekt. Heerlijke trip gehad, gemiddeld tussen de 12 en 16 graden, aangenaam genoeg om buiten te zitten maar niet zo allejezus heet als later in het jaar. En omdat ze in Marokko de islamitische kalender volgen, ging O&N volledig aan me voorbij en dat vond ik prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee keer een singler/groepsreis gemaakt tijdens de feestdagen. Heel erg leuk, en gezellig met een heel fijne groep mensen.

Dit jaar ga ik verder weg, ben overigens geen single, en dit jaar kwam het zo uit ivm mijn verlofdagen.
En het gunstig vallen van de feestdagen.

Ben een keer alleen geweest et O&N ( toen was ik ook alleenstaand met kinderen, kinderen waren bij de andere ouder)
Maar dat vond ik echt verschrikkelijk, en ja ik had mijn tafel vol lekkers, films uitgezocht, maar wat heb ik me toen eenzaam gevoeld.

Boek lekker iets weg, nadeel is wel dat in de meeste landen op wat kerstmarkten na alles gesloten is en je je dan ook moet vermaken. Als je met een groep gaat is dat natuurlijk anders.
Tijdens die trip was er een O&N feest geregeld en was het vuurwerk kijken met zijn allen op een groot plein.

Mij is dat heel goed bevallen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn collega doet hetzelfde to! Die heeft ook geen zin in stellen en tussen de kinderen zitten. Zij zoekt ieder jaar een leuke hoofdstad op waar ze op bijzondere wijze oudjaar vieren. Ze is al naar Parijs geweest (mensen vieren het samen buiten op straat onder de toren) en Schotland (een parade met vuur en dans bij het kasteel in de hoofdstad). Ook al eens een groot concert bezocht. Je kunt zoeken op Nieuwjaarstradities per land en kijken welke ervaring jou aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga altijd weg rond Kerst en Oud en Nieuw. Eerst altijd met een vriendin, maar de laatste jaren altijd alleen. Vorig jaar was ik in Nafplio, een bijzonder mooi, leuk en gezellig stadje aan zee op 2 uur met de bus van Athene. Ik heb mij daar 10 dagen prima vermaakt, mooi weer, e-bike gehuurd voor 3 dagen, daarmee wat archeologische plekken bezocht, ben zelfs een paar keer naar het strand geweest. 's Avonds is het stadje heel levendig, veel restaurantjes, een mooi plein, boulevard en je kunt er ook lekker wandelen door de straatjes en in de omgeving, en vanaf het kasteel op de heuvel heb je een prachtig uitzicht.
Het jaar ervoor was ik in Tavira in de Algarve (Portugal). Ook een heel leuk stadje aan de rivier en vlakbij zee, vanwaar je met een bootje naar de zandeilanden voor de kust kunt. Daar ook een fiets gehuurd, heerlijk langs de kust gefietst en langs de rivier het binnenland in. Heerlijk weer, zoals vaak in de Algarve in de winter. Oudjaar was erg leuk in Tavira, 's avonds concert op een podium aan de rivier en daarna vuurwerk vanaf de brug. Je kunt er ook mooi wandelen in het grote natuurgebied daar, waar je zelfs flamingo's kunt zien. Dit jaar ga ik weer naar de Algarve, in een plaatsje vlakbij Tavira. Weer veel zin in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee dankjulliewel! Wat een leuke ideeën en plannen lees ik allemaal, ik ga eens een rondje googlen ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.djguide.nl/events.p/oud-en-nieuw

De feesten met oud en nieuw.



https://mooistestedentrips.nl/stedentrip-oud-en-nieuw/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.musement.com/nl/madeira/mad ... -2-171227/

https://www.cruisereiziger.nl/2023/11/2 ... uiseschip/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven