Welke droombestemming wordt het?

17-08-2025 11:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha dames (en een enkele heer),

Zouden jullie met mij willen meedenken, ik heb namelijk een beetje keuzestress en ik denk dat jullie met al jullie ervaring me wel kunnen helpen.

Eind oktober willen mijn partner en ik graag op vakantie, we twijfelen ontzettend tussen een aantal bestemmingen en staan ook open voor iets wat nu niet op het lijstje staat. We hebben niet vaak vrij en willen totaal ontzorgd worden. Alhoewel een beetje paar keer rondtoeren op een scooter ons ook wel geinig lijkt.

Wat zoeken we?
- budget: rond de €7000 totaal voor een dag of 8/9
- vliegduur liefst niet meer dan 15u.
- paradijselijk (Malediven, Zanzibar, Seychellen, Thailand?)
- regenseizoen?
- luxe, wat privacy zou fijn zijn.
- all inclusive, maar evt alleen ontbijt ook prima in een land als Thailand.
- relaxen, maar ook mogelijkheid tot excursies.

Ik heb een beetje keuzestress, snap dat dit ook een luxeprobleem is, maar fijn als jullie willen meedenken.

Dankjewel alvast! :cheer:
vivadame89 wijzigde dit bericht op 17-08-2025 12:09
0.46% gewijzigd
Sterrenstof74 schreef:
17-08-2025 18:07
Eind oktober geen orkaanseizoen?
Curaçao maakt deel uit van de Benedenwindse Antillen en ligt geografisch dan ook buiten de orkaangordel. Net als op andere eilanden kan het wel eens hard waaien, maar de wind vormt zelden een bedreiging. Natuurlijk is perfect weer nooit gegarandeerd, ook al ligt Curaçao dan buiten de orkaangordel.

Het Caribische orkaanseizoen loopt van 1 juni tot 30 november. Voor Curaçao betekent dit gewoonlijk dat het in deze periode minder waait dan anders, waardoor het warmer lijkt dan tijdens de rest van het jaar.

Piek:
De meeste activiteit is meestal in augustus en september, maar het kan variëren.

Curaçao:
Ligt net buiten de orkaanriem, waardoor het minder vaak getroffen wordt door orkanen dan andere eilanden.
Ik zou voor Bonaire kiezen. Nieuwe appartementen in het resort van van der Valk, alle inclusive, snorkelen vanaf het resort, met een privé transfer naar klein Bonaire vanaf het resort, duikschool op het resort, auto of scooter huren om over het eiland te touren.
Dank voor de reacties!

Foutje! Met "regenseizoen?" bedoelde ik meer: waar is het op dat moment regenseizoen. Niet handig geformuleerd.
Theeleutje schreef:
17-08-2025 18:14
Ik zou voor Bonaire kiezen. Nieuwe appartementen in het resort van van der Valk, alle inclusive, snorkelen vanaf het resort, met een privé transfer naar klein Bonaire vanaf het resort, duikschool op het resort, auto of scooter huren om over het eiland te touren.
Aruba = Amerikaans, Curaçao = Hollands en Bonaire = rustig (grapje, è!). Op Bonaire zou ik wel geen scooter huren, maar een Hilux en het park inrijden. Is de moeite.
Ik zou Bonaire kiezen (maar dan zeker geen All Inclusive) Er zijn zoveel lekkere restaurantjes op mooie plekken die je dan allemaal mist.

Op Bonaire huren wij gewoon een scooter (elektrisch bij www.scootersbonaire.com)

En waar ik het zalig verblijven vind is bv bij: www.habitatbonaire.com of (iets luxer) www.harbourvillage.com
Costa Rica? Dominicaanse Republiek?
Pelle schreef:
17-08-2025 15:08
Ik reageerde alleen op het feit dat 7.000 voor de Malediven te krap zou zijn. TO wil zelf eind oktober.
In die periode kun je dus wel met dat budget naar de Malediven. Ik zeg nergens dat ik het aan zou raden, ook doe ik nergens triomfantelijk.
Je bent toch ook mijn vriendin niet ? :rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mauritius schijnt ook prachtig te zijn!

Verder zou ik Aruba aanbeven. Super leuk eiland, paradijselijke stranden. Hele vriendelijke mensen. Genoeg te doen op het eiland.
Curaçao vind ik niet overal even veilig. Mensen minder vriendelijk en wordt overspoeld met Nederlanders.
Bonaire is prachtig, maar ook klein, mijder te doen en minder mooie stranden. Wel kun je er goed duiken of snorkelen. Ook veel Nederlanders, maar over het algemeen keurige types.
Zanzibar of Mafia Island. Goeie tijd van het jaar en maar 1 uur tijdsverschil. Verder is het nogal paradijselijk en dat is ook wel fijn.
Diani beach in Kenia heeft ook erg fijne resorts en kun je evt nog een wildpark bezoeken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven