Welke rugzak voor ruimbagage?

18-10-2021 16:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga binnenkort een paar weken reizen en zoek daar een nieuwe rugzak voor. Omdat ik veel onderweg ben heb ik liever geen koffer, maar een grote rugzak.

Maar er zijn zoveel opties! Welke rugzak raden jullie aan?
Ik heb een 65 liter rugzaktrolley van EagleCreek. Handig ding als je veel met het OV reist en veel trap op en af moet. Bij veel trappen doe ik hem op m'n rug en anders gewoon rollen. Heb hem zelf nog niet mee gehad in het vliegtuig maar de linten kun je vast zetten zodat het nergens achter blijft haken.

Die ik heb kan ik niet vinden maar zoiets dus: https://www.travelbags.nl/eagle-creek-e ... black.html
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij reisde vroeger de hele wereld over met een grote rugzak. Zij had voor vliegen etc een extra zak (opgevouwen een heel klein pakje) waar die rugzak in kon ter bescherming van de banden etc en bij zware regenval. Ik dacht dat zo’n ding een flightbag heet? Misschien is dat ook iets om voor te kijken?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ga eens langs bij de bever, daar kun je er altijd veel proberen! Want het is heel persoonlijk.

Ik heb zelf een Lowe van 60 liter en dan een koffermodel. Die kun je gewoon rondom open ritsen ipv dat je alles er uit moet halen om bij iets onderin te kijken. En een damesmodel want die zijn wat kleiner.

En koop een flightbag. Ik heb er zelf eentje met een rits, dat is net wat handiger dan met een koord.

Kijk ook naar een fijne toilettas. Ik heb er eentje die je uitklapt en op kan hangen. Fijn als je niet zoveel ruimte is bij de was tafel.
(Dit soort dingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog niet helemaal duidelijk, maar 't is vooral voor vervoer. Ga er gelukkig niet hele stukken mee hiken, daarvoor heb ik m'n handbagage rugzak bij. Maar het is wel fijner iets te hebben wat ik op m'n rug kan doen en geen koffer voor alle bagage.
Alle reacties Link kopieren
Neem hem in ieder geval niet te groot. Investeer liever in kleding die goed met elkaar te combineren is en lichtgewicht, sneldrogend of vaker te dragen (bijvoorbeeld travelstof of merinowol). Met een te grote tas sjouwen is echt verschrikkelijk.

Los daarvan: waar ga je heen? En wat voor soort reis? 3 weken Thailand red ik makkelijk met alleen handbagage, 3 weken Lapland zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een North Face Duffel, heel fijne tas, maar dat merk heeft ook rugzakken in superleuke kleuren.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-10-2021 17:05
Kijk ook naar een fijne toilettas. Ik heb er eentje die je uitklapt en op kan hangen. Fijn als je niet zoveel ruimte is bij de was tafel.
(Dit soort dingen.
Ja die heb ik al! Thanks voor de tip 😁
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
18-10-2021 17:06
Neem hem in ieder geval niet te groot. Investeer liever in kleding die goed met elkaar te combineren is en lichtgewicht, sneldrogend of vaker te dragen (bijvoorbeeld travelstof of merinowol). Met een te grote tas sjouwen is echt verschrikkelijk.

Los daarvan: waar ga je heen? En wat voor soort reis? 3 weken Thailand red ik makkelijk met alleen handbagage, 3 weken Lapland zeker niet.
Zeilen/rondtrekken rondom de caribische zee 😍

Ik ga normaal veel kamperen dus qua inhoud heb ik al veel handige dingen. Het is vooral nu dat ik niet met weekendtassen of een koffer wil sjouwen, maar gewoon die rugzak mee kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk!! Dan heb je dus vooral zomerkleren nodig en geen enorme tas.

Ik heb een Lowe Alpine AT carry on 45 liter. Eigenlijk een gewone tas die helemaal open kan (super fijn) die je als rugzak of als schoudertas kunt dragen. Geen rugzak om dagen te dragen, maar dat heb je ook niet nodig. En kan als handbagage.
ladida1981 wijzigde dit bericht op 18-10-2021 17:18
13.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-10-2021 17:07
Ik heb een North Face Duffel, heel fijne tas, maar dat merk heeft ook rugzakken in superleuke kleuren.
Dit ziet er echt ideaal uit voor wat ik zoek!
Cool! Als je ook over nacht op de zeilboot, dan geen grote tas, lijkt me?
Ik heb een 40 liter tas (plus een kleine tas voor mijn camera)
Dat formaat ligt of staat nooit in de weg, past in een bus in het bagagerek boven je hoofd meestal, in kleine auto’s achter de stoel et cetera. Op een kleine boot dan ook praktisch.
En door het formaat neem je minder mee , daardoor ook lichter, meestal heb ik een kilo of negen mee. Mocht je een stukje moeten sjouwen, traplopen of achter op een brommer moeten zitten, dan is dat dan ook geen probleem.
En groot genoeg voor bagage voor een maand rondtrekken, maar ik weet niet wat voor dingen je allemaal moet/wilt meenemen, aangezien je het over handige kampeerspullen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Koop er een die lekker zit.
Gewoon even de winkel in en passen dus. Wat lekker draagt voor de een, zit afschuwelijk slecht bij de ander.
Het concept trolleyrugzak is ideaal: relaxed rollen over glad terrein (vliegvelden, asfalt, stoepen) terwijl je hem ook op je rug kunt doen als je even een half uurtje over het zand of de rotsen moet. Ze zijn wel in het duurdere segment en niet zo gangbaar.

Duurdere rugzakken zijn vooral duurder door complexere draagsystemen, vooral op de heup. Als je niet veel gaat lopen kun je daarop besparen.

Je kunt ook een rugzak overwegen die je niet van boven vol laadt maar die je volledig open kunt ritsen als een koffer. Je ziet ze niet zo veel.

En verder inderdaad een transportzak/flightbag erbij kopen. Geregeld verplicht, maar ook raadzaam: ik heb mijn rugzak wel eens zo teruggekregen dat duidelijk te zien was dat hij vast had gezeten en er vervolgens een tijdje een zwarte transportband langs was geschuurd.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste bij grote rugzak is echt afstelling en persoonlijke voorkeur. Ik zou gaan passen bij een grotere outdoorwinkel zoals Bever die fatsoenlijk advies kunnen geven.
Als je handbagagemaat wilt, dan kan ik de Tranzpack van Eastpak van harte aanraden. Ik gebruik hem in combinatie met cabinzero packing cubes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (heel oude) Eagle Creek, en die heeft een verborgen flap onderaan die je over de hengsels kunt ritsen voor tijdens vluchten en ander vervoer. Heel handig. Het model dat ik heb bestaat vast niet meer, maar het is wel een handige feature om naar te kijken. Of een flight bag, wat iemand hierboven al noemde.

Maar goed, andere rugzakken laat ik sealen op het vliegveld, dan heb je helemaal geen gedoe meer met hengsels en touwtjes. Als je niet zo vaak vliegt (zoals ik), zijn dat ook de kosten niet.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
18-10-2021 19:36
Belangrijkste bij grote rugzak is echt afstelling en persoonlijke voorkeur. Ik zou gaan passen bij een grotere outdoorwinkel zoals Bever die fatsoenlijk advies kunnen geven.
Dat dus. En een flightbag kopen die je helemaal dicht kun maken zodat "kwade geesten" er niks bij kunnen stoppen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
19-10-2021 11:32
Dat dus. En een flightbag kopen die je helemaal dicht kun maken zodat "kwade geesten" er niks bij kunnen stoppen.
Ja, die had ik ook bij mijn mooie tassen. Nadeel was dat hij net iets te groot was, dus ik had hem met het koordje extra dichtgebonden. Het openmaken kostte dus even tijd. Kreeg ik douanecontrole in Nairobi en om een en ander te bespoedigen wilde die ambtenaar er al een mes insteken om het te bespoedigen. Toen ik hevig protesteerde mocht ik gelukkig doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor al deze fijne tips! Ik weet weer even in welke richting ik verder ga zoeken.
Ik reis al jaren met een backpack en zit me juist te oriënteren op koffers nu. Maar als je veel van boot wisselt, is een backpack misschien toch handiger.

Ik zou gewoon langs een speciaalzaak gaan. Daar zijn ze immers voor.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
19-10-2021 13:24
Ik reis al jaren met een backpack en zit me juist te oriënteren op koffers nu. Maar als je veel van boot wisselt, is een backpack misschien toch handiger.

Ik zou gewoon langs een speciaalzaak gaan. Daar zijn ze immers voor.
Ik vind een koffer enkel handig als je zeker weet dat je niet ver hoeft te lopen en/of te sjouwen. En een straatje met kinderkopjes is nogal slecht voor je wieltjes. En tillen van een koffer is vaak onhandig. Ik neem liever mijn rugzak van 60 liter mee dan mijn koffertje van 60 liter.

TO, eventueel voor een duffel van The North Face gaan. Die zijn makkelijk te dragen door de schouderbanden, waterdicht en flexibel omdat het een tas is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven