Welke vakantie slecht ter been
donderdag 12 juni 2025 om 13:37
Over drie/vier weken heb ik vakantie, maar ik kom er nog niet uit wat het moet worden, wie weet heeft iemand hier inspiratie?
Helaas kan ik op het moment heel slecht lopen. We zaten daarom te denken aan all inclusive, want boodschappen doen, koken, een stukje lopen naar een restaurant is nu allemaal teveel. We hebben echter geen kinderen en zouden wel graag een lekker rustige vakantie willen. Nu heb ik wel een enkel kleinschalig all inclusive hotel gevonden, maar die liggen dan niet aan het strand, of worden matig beoordeeld. Heeft iemand tips? En dan het liefst ook niet 2000 euro pp per week. Het is wel echt de start van het hoogseizoen en dat is te merken aan de prijzen.
Helaas kan ik op het moment heel slecht lopen. We zaten daarom te denken aan all inclusive, want boodschappen doen, koken, een stukje lopen naar een restaurant is nu allemaal teveel. We hebben echter geen kinderen en zouden wel graag een lekker rustige vakantie willen. Nu heb ik wel een enkel kleinschalig all inclusive hotel gevonden, maar die liggen dan niet aan het strand, of worden matig beoordeeld. Heeft iemand tips? En dan het liefst ook niet 2000 euro pp per week. Het is wel echt de start van het hoogseizoen en dat is te merken aan de prijzen.
donderdag 12 juni 2025 om 13:44
Je kunt zoeken op kleinschalige, adults only, all inclusive en aan het strand hotels.
https://www.prijsvrij.nl/vakanties/resu ... ding=False
TAFKAPML
donderdag 12 juni 2025 om 13:45
Pimpelmeesje87 schreef: ↑12-06-2025 13:44Even last minutes van Eliza was here bekijken? Een strand is overigens niet super als je slecht ter been bent, is een zwembad niet een beter idee?
Eliza heeft toch geen all inclusive? En zijn over het algemeen wat meer afgelegen, daarom met auto
TAFKAPML
donderdag 12 juni 2025 om 13:50
Je gaat niet alleen? Dan kan iemand anders evt wel boodschappen doen? En hoe ver kan je lopen?
Ik ben net terug uit Zuid-Spanje waar we een appartementje aan het strand hadden. In alle richtingen visrestaurantjes waar je naartoe kunt kruipen. Je kunt makkelijk en niet al te duur taxi's nemen naar een mooie stad / andere restaurants.
Of een taxi nemen naar een beachclub waar je op een ligbedje en onder een parasol kunt liggen.
Ik zie in dezelfde wijk als wij zaten genoeg opties voor zo'n 2500 euro voor 2 weken. Voor 30 euro pp kan je daar goddelijk overal uit eten. Stuur maar PB als je meer wilt weten.
Ik ben net terug uit Zuid-Spanje waar we een appartementje aan het strand hadden. In alle richtingen visrestaurantjes waar je naartoe kunt kruipen. Je kunt makkelijk en niet al te duur taxi's nemen naar een mooie stad / andere restaurants.
Of een taxi nemen naar een beachclub waar je op een ligbedje en onder een parasol kunt liggen.
Ik zie in dezelfde wijk als wij zaten genoeg opties voor zo'n 2500 euro voor 2 weken. Voor 30 euro pp kan je daar goddelijk overal uit eten. Stuur maar PB als je meer wilt weten.
donderdag 12 juni 2025 om 15:03
wat een fijne site, die had ik nog niet bekeken! Heb al wat leuks gezien in ieder gevalPurrmaid schreef: ↑12-06-2025 13:44Je kunt zoeken op kleinschalige, adults only, all inclusive en aan het strand hotels.

donderdag 12 juni 2025 om 15:05
Ja ben wel benieuwd, ik stuur je zo PB!Taskmaster schreef: ↑12-06-2025 13:50Je gaat niet alleen? Dan kan iemand anders evt wel boodschappen doen? En hoe ver kan je lopen?
Dit is wel een optie als het echt dichtbij is, en er dus inderdaad taxi's te krijgen zijn. Maar dat soort dingen zie je slecht online, en dan staat er "dichtbij het strand", maar 10min lopen is voor mij niet dichtbij.
Het verschilt per dag, maar over het algemeen loop ik max zo'n beetje 5min aan 1 stuk.
donderdag 12 juni 2025 om 15:10
Waar wil je heen?
Hoe wil je er naar toe? (auto, vliegen)
Huur een rolstoel of opvouwbare/klapbare scootmobiel.
https://coneccare.nl/producten/moving-l ... iel-huren/
Deze hebben het formaat van een kleine rolkoffer als ze opgeklapt zijn, ideaal, kunnen dus ook makkelijk mee het vliegtuig in of opgevouwen in je kofferbak.
Hebben hem zelf heel veel nodig, dus uiteindelijk de keuze gemaakt om er een te kopen. Ze zijn echt superfijn in gebruik.
Deze hebben het formaat van een kleine rolkoffer als ze opgeklapt zijn, ideaal, kunnen dus ook makkelijk mee het vliegtuig in of opgevouwen in je kofferbak.
Hebben hem zelf heel veel nodig, dus uiteindelijk de keuze gemaakt om er een te kopen. Ze zijn echt superfijn in gebruik.
donderdag 12 juni 2025 om 15:14
Waar maakt niet zo heel veel uit. Wel het liefst vliegen.groenebroek schreef: ↑12-06-2025 15:10Waar wil je heen?
Ik heb zelf een kleine scootmobiel. Mag je dat gratis meenemen in het vliegtuig?
Ik vind het een grote drempel, ben nog maar rond de 30 jaar. Regel dan liever assistentie op het vliegveld. Hoewel dit natuurlijk eigenlijk veel handiger is, want dan kan ik misschien zelfs nog op uitje (ligt eraan waar het is en of daar goede bestrating is)
donderdag 12 juni 2025 om 15:18
Op de (grotere) Canarische eilanden zijn genoeg adult-only all inclusive hotels aan het strand.
Op zulke plekken kun je ook een rolstoel of scootmobiel huren, en zelfs in je hotel laten bezorgen.
Of een scootmobiel mee in het vliegtuig kan moet je navragen bij de maatschappij. Ik las laatst dat er vaak maar ruimte is voor 1 of 2.
Assistentie op het vliegveld zou ik sowieso regelen, dat moet geen probleem zijn.
Hopelijk vind je iets leuks!
Op zulke plekken kun je ook een rolstoel of scootmobiel huren, en zelfs in je hotel laten bezorgen.
Of een scootmobiel mee in het vliegtuig kan moet je navragen bij de maatschappij. Ik las laatst dat er vaak maar ruimte is voor 1 of 2.
Assistentie op het vliegveld zou ik sowieso regelen, dat moet geen probleem zijn.
Hopelijk vind je iets leuks!
donderdag 12 juni 2025 om 15:23
Karrota schreef: ↑12-06-2025 15:05Ja ben wel benieuwd, ik stuur je zo PB!
Dit is wel een optie als het echt dichtbij is, en er dus inderdaad taxi's te krijgen zijn. Maar dat soort dingen zie je slecht online, en dan staat er "dichtbij het strand", maar 10min lopen is voor mij niet dichtbij.
Het verschilt per dag, maar over het algemeen loop ik max zo'n beetje 5min aan 1 stuk.
Je hebt een PB terug!
donderdag 12 juni 2025 om 15:41
Volgens Europese regelgeving heb je recht op het gratis vervoeren van twee mobiliteitshulpmiddelen, zoals een scootmobiel, mits er ruimte is in het vliegtuig. Luchtvaartmaatschappijen mogen alleen om veiligheids- of gezondheidsredenen weigeren. Een scootmobiel levert doorgaans geen gevaar op, maar het kan zijn dat deze te groot is om door de deuropening van het vliegtuig te passen. Daarom hanteren maatschappijen specifieke afmetingen en gewichtslimieten.Karrota schreef: ↑12-06-2025 15:14Waar maakt niet zo heel veel uit. Wel het liefst vliegen.
Ik heb zelf een kleine scootmobiel. Mag je dat gratis meenemen in het vliegtuig?
Ik vind het een grote drempel, ben nog maar rond de 30 jaar. Regel dan liever assistentie op het vliegveld. Hoewel dit natuurlijk eigenlijk veel handiger is, want dan kan ik misschien zelfs nog op uitje (ligt eraan waar het is en of daar goede bestrating is)
Zou dus contact opnemen met de eventuele maatschappij die je zou willen kiezen.
En dat je nog jong bent is simpelweg kut.
Ik heb rond mijn 30e een tijd met een stok en toen dat niet meer ging met een rollator gelopen. Moest een enorm drempel over.
Inmiddels kan ik meestal goed uit de voeten maar mijn man, heeft vanaf zijn 37 veel been problemen. Die loopt nu dus regelmatig met een stok en bij lange afstanden de grote scootmobiel en uitjes/vakanties onze eigen opvouwbare scootmobiel.
Het geeft je echt zoveel meer bewegingsvrijheid en gevoel van zelfstandigheid.
Als je dit 'Resort in Europa dat extra ingericht is op rolstoel gebruikers?' in typt op chat gtp krijg je een lijst met een aantal resorts die extra ingericht zijn op rolstoel gebruikers, erg fijn!
donderdag 12 juni 2025 om 16:08
Van de website van TUI:
Op de bestemmingen Costa del Sol, Costa Blanca, Mallorca, Algarve, Gran Canaria en Lanzarote is het mogelijk om ter plaatse een scootmobiel te huren.
Nu weet ik natuurlijk niet waar je heen wilt, maar er zijn dus zeker opties om ter plekke een scootmobiel te huren, vaak ook 2 persoons. Ik snap de drempel, maar in Benidorm zag ik er ook veel jongeren meer rijden. Dat zal in andere plaatsen niet anders zijn.
Op de bestemmingen Costa del Sol, Costa Blanca, Mallorca, Algarve, Gran Canaria en Lanzarote is het mogelijk om ter plaatse een scootmobiel te huren.
Nu weet ik natuurlijk niet waar je heen wilt, maar er zijn dus zeker opties om ter plekke een scootmobiel te huren, vaak ook 2 persoons. Ik snap de drempel, maar in Benidorm zag ik er ook veel jongeren meer rijden. Dat zal in andere plaatsen niet anders zijn.
donderdag 12 juni 2025 om 16:29
donderdag 12 juni 2025 om 17:20
Ik zit nu op Lanzarote en zie zat scootmobiels ( scootmobielen?) rondrijden met jong oud dik en dun.Phlox24 schreef: ↑12-06-2025 16:08Van de website van TUI:
Ons complex, en vele hier, liggen wel tegen een heuvel omhoog dus let daar ook op.
donderdag 12 juni 2025 om 17:24
donderdag 12 juni 2025 om 19:10

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in