Welke vakantiebestemming trekt je helemaal niet aan?

21-11-2017 17:23 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door het topic over tegenvallende vakantiebestemmingen :)

Ik ben nieuwsgierig genoeg om álle landen ter wereld een keer te zien, maar over sommige landen/streken heb ik een negatiever vooroordeel dan over andere.

Ik trap af:

- Ibiza: heb zomaar het idee dat als je niet van electro&drugs houdt, het eiland vooral duur en saai is......
- Australië! hoewel het qua landschap echt tof moet zijn, trekt het land mij qua cultuur, eten en mentaliteit helemaal niet. Ik heb ook het idee dat het vol met Europese backpackers zuipjeugd is... Én het is ver vliegen.
- Thailand: nu ben ik al geen fan van ZO Azië, maar over Thailand heb ik een vooroordeel dat het te vol en te toeristisch is. Én ik háát koriander :mrgreen:

Ben benieuwd :)
Hillegonda1 schreef:
21-11-2017 18:36
Landen met enge politieke regimes, grove schendingen van mensenrechten en landen met grote armoede cq groot verschil arm/rijk.

Dat is helaas een groot deel van de wereld maar ik heb echt geen zin (meer) om me daar als rijke vrije westerse toerist te vertonen. Ik heb er niets te zoeken. Ga liever naar Frankrijk.

Het allerergste om naar toe te moeten lijkt me trouwens Dubai. Omdat het naast al het bovenstaande ook nog eens een jetset-oord is. Bleghhhhh.

Frankrijk :heart:
Sowieso zijn er meer plaatsen die me niet interesseren dan wel, dus wordt een lange lijst denk ik. Vooral naar niet-westerse landen hoef ik eigenlijk niet. Heel erg, ik weet het, maar ik vind dat toch te vies, te eng, te anders. En te warm!

- Maar met stip op 1: India! Eigenlijk heel Azië wel, heb daar niet zoveel mee en dat moet echt een beetje je ding zijn denk ik, maar India en omringende landen lijken me echt een hel. Goor, druk, heet, een totaal andere cultuur, en vrij grote kans dat je er doodziek word.

- Qua Europa lijkt Berlijn lijkt me niet zo interessant. Veel mensen vinden het zo fantastisch, maar er is eigenlijk niets dat ik zou willen zien of doen daar.

- Oost-Europa. Niet genoeg interesse voor, eigenlijk niet echt een reden.

- Afrika. Zal best mooi zijn, bijvoorbeeld om wilde dieren te zien tijdens een safari, maar erheen hoef ik niet.

- Zuid-Amerika. Heeft vast mooie plekken, maar hoef er ook niet per se heen.

- Australië. Lijkt me best mooi en leuk, maar ik heb een spinnenfobie, dus nope. En ook gewoon veel te ver en duur. Voor het geld van een vliegticket ga ik liever twee keer ergens anders heen.

Ik kan eigenlijk beter opnoemen wat me wel interesseert ;-) De VS wil ik erg graag heen. Ik wil Scandinavië en Groot-Brittannië nog verder ontdekken. Vaker naar Mediterrane gebieden. En Japan! Dat is het enige verre land in Azië dat mijn interesse wel heeft.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 18:42
0.75% gewijzigd
Robinson schreef:
21-11-2017 18:18
India. Te druk, vrouwonvriendelijk. Te vies, las ook dat 75% van de mensen ziek wordt.
Oost Europa. Heb het beeld dat het heel troosteloos is daar. En waarschijnlijk zit ik er helemaal naast maar wil er niet graag heen.
China. Die mensen zijn echt ongemanierd. Genoeg ontmoet tijdens Mn reizen, daar krijg je me echt niet zomaar heen.
Amerika. Waar sommige helemaal wild worden van roadtrippen heb ik helemaal niks mee bijvoorbeeld. Misschien ook wel een beetje de cultuur.
En het aparte is. Binnenkort ga ik naar new york en Hawaii wat ook usa is natuurlijk. Maar voor mijn gevoel is het niet helemaal zelfde als de rest van Amerika.
Ik denk dat je "de rest van amerika" zo niet kan benoemen. Elke staat is al anders, westkust vs oostkust en de noordelijke staten vs de zuidelijke statem is een wereld van verschil. Dus new york en hawaii leuk vinden en dan de rest van amrika over 1 kam scheren is niet echt realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Europa: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Rusland

Azie: China, Japan, Korea
Turkije en Egypte.
Frankrijk trekt me ook niet vanwege taal en bevolking.
Alle reacties Link kopieren
Landen waar je last hebt van kakkerlakken, spinnen, ratten, slangen enzovoort. Zou compleet mijn vakantiegevoel bederven als ik daar steeds alert op moet zijn

Mexico, Dominicaanse republiek trekken me ook niet
Middenoosten, Egypte en Tunesië hoef ik ook niet heen
Star² schreef:
21-11-2017 18:49
Turkije en Egypte.
Ha, hier ook. Jammer hoor want again zonder de mensen zou ik zo gaan. Fantastische geschiedenis.

Misschien als Istanbul weer Byzantium wordt lol :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
India
Afrika
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:51
Frankrijk trekt me ook niet vanwege taal en bevolking.

Ik spreek de taal ook minimaal maar steeds meer Fransen doen hun best om Engels met je te spreken. Vooral als je zelf je best doet voor een woordje Frans zijn ze snel toeschietelijker.
Toevallig ging het in een ander topic ook al over de "onvriendelijke Fransen" maar wij hebben die ervaring totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
21-11-2017 18:54
Ik spreek de taal ook minimaal maar steeds meer Fransen doen hun best om Engels met je te spreken. Vooral als je zelf je best doet voor een woordje Frans zijn ze snel toeschietelijker.
Toevallig ging het in een ander topic ook al over de "onvriendelijke Fransen" maar wij hebben die ervaring totaal niet.
Ik had dat vooroordeel ook, afgelopen voorjaar 2 1/2 week door frankrijk getrokken, Route National en daarna een huisje aan de Cote 'd Azur
En ik ben daar ook helemaal op teruggekomen, ze waren eigenlijk allemaal aardig en deden hun best om engels te spreken. En wij wat steenkolen frans en toen was het helemaal goed
herfstappeltaart schreef:
21-11-2017 18:54
Ik spreek de taal ook minimaal maar steeds meer Fransen doen hun best om Engels met je te spreken. Vooral als je zelf je best doet voor een woordje Frans zijn ze snel toeschietelijker.
Toevallig ging het in een ander topic ook al over de "onvriendelijke Fransen" maar wij hebben die ervaring totaal niet.
Ik heb Frankrijk simpelweg nergens voor nodig, als ik dichtbij huis bergen wil ga ik wel naar t gezellige Oostenrijk.
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:57
Ik heb Frankrijk simpelweg nergens voor nodig, als ik dichtbij huis bergen wil ga ik wel naar t gezellige Oostenrijk.
Alleen het Louvre en Chanel :heart:
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:20
New York trekt mij dan weer helemaal niet. De staat overigens wel, maar de stad niet.

Het lijkt me tof om er eens echt te zijn, omdat je die stad zo goed kent van tv en films, maar tegelijkertijd denk ik niet dat het mijn ding is. Zo druk en hectisch, zou nogal overprikkeld en angstig worden denk ik.
pearle schreef:
21-11-2017 18:52

Middenoosten, Egypte en Tunesië hoef ik ook niet heen

Deze landen ook absoluut niet nee. Ik kan niet tegen hitte, en ik kan niet tegen die Fata Morgana-sfeer. Ik ben wat dat betreft echt een westers trutje.
RégineFilange schreef:
21-11-2017 18:58
Het lijkt me tof om er eens echt te zijn, omdat je die stad zo goed kent van tv en films, maar tegelijkertijd denk ik niet dat het mijn ding is. Zo druk en hectisch, zou nogal overprikkeld en angstig worden denk ik.
Ik heb dat zo ervaren. Ik vond het heerlijk om nog tijden er na in de bios te zitten en dan te zeggen 'hey daar ben ik geweest' maar vond het idd veel te druk in centrum Manhattan. Wel heerlijk om dan even naar het museum te gaan (gratis!) maar was er bijna 2 weken en dat was te lang. Speelt ook mee dat ik eigenlijk geen stadsmens ben hoor.
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:57
Ik heb Frankrijk simpelweg nergens voor nodig, als ik dichtbij huis bergen wil ga ik wel naar t gezellige Oostenrijk.

Hahaha ieder z'n ding he. Ik woon in het zuiden van Nederland en wij zijn in een paar uur al een heel eind Frankrijk in. We hebben al genoten van het Loiregebied, grote stukken kust en vooral veel Bretagne. Zijn we dol op .
Ik breng de vakantie het liefst wandelend en fietsend door. Terrasje hier, baquetje daar. Heerlijk hoor :sun:
pearle schreef:
21-11-2017 18:56
Ik had dat vooroordeel ook, afgelopen voorjaar 2 1/2 week door frankrijk getrokken, Route National en daarna een huisje aan de Cote 'd Azur
En ik ben daar ook helemaal op teruggekomen, ze waren eigenlijk allemaal aardig en deden hun best om engels te spreken. En wij wat steenkolen frans en toen was het helemaal goed

:high5:
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk vind ik ook een heerlijk land inderdaad. En wat betreft vooroordelen over Oost-Europa: uiteraard heb je er stukken tussen zitten die armoedig, desolaat of onveilig zijn, maar dat heb je ook in andere landen. Zelfs in Nederland. Verder prachtige oude stadjes, vriendelijke mensen, mooie natuur en genoeg avontuur. Misschien juist wel prettig dat er veel vooroordelen over bestaan, ben er nog nooit in een echte toeristenval gelopen. :)
Oost Europa
Duitsland
Japan
Ibiza
ABC-eilanden
Dubai
Maleisië
Thailand (vond ik tegenvallen)
Afrika trekt me over het algemeen ook niet zo
Ibiza
Balatonmeer / Hongarije
Dubai
Alle reacties Link kopieren
Oost Europa vind ik juist heerlijk en van Afrika heb ik al wat gezien en zou zo terug willen.

Het enige wat me niet trekt is India, ik weet niet precies waarom. Heb het boek Shantaram gelezen en dat vond ik dan wel weer fantastisch. Misschien ben ik wel heel erg bevooroordeeld door de massaverkrachting verhalen die de ronde doen over India. Ik reis graag alleen en dat klinkt dan toch als een flink risico
Alle reacties Link kopieren
India en zuidoost Azië. Ik hoor zo veel enthousiaste verhalen over Cambodja, Vietnam en Laos maar het lijkt me echt he-le-maal niks; heet, arm en vies. Zuid-Amerika trekt me ook niet bepaald; ik zou me daar niet veilig voelen.

Noord-Afrika. Heet en zanderig en ik hou niet van die keuken.

Ik ben van de eerste wereldvakanties, denk ik...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
In ZO Azie kun je juist veel luxe voor weinig krijgen; love it!
Maechtje schreef:
21-11-2017 20:32

Ik ben van de eerste wereldvakanties, denk ik...
:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven