Zin in een groepsreis maar waarheen?

29-05-2024 08:45 382 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal,


Ik ben jaren geleden eens 3,5 week in Brazilie geweest met een singlesreis en dat beviel zo goed dat ik al een tijd zin heb in een nieuwe groepsreis.
Daar ben ik me momenteel op aan het orienteren maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nou precies wil en wat haalbaar is voor mijn budget.
Sowieso zal ik nog een flinke tijd moeten sparen en is het een plan voor volgend jaar of het jaar erna. Ik leef momenteel als minima maar heb wel een aardige spaarrekening ( 5500 euro ) en dankzij mijn nieuwe werk ga ik eindelijk vooruit.
Maar een reis van 4000 euro is dus op dit moment nog veel te duur want ik wil mijn buffer niet grotendeels op maken.
Eerst rustig sparen en kijken wat ik precies wil en wat er haalbaar is.

Als alles goed gaat met mijn nieuwe werk zal ik uiteindelijk meer gaan werken en dus ook meer spaargeld kunnen genereren. Hopelijk werkt mijn gezondheid daar in ook mee.

Maar goed, waar gaan we naar toe? De droom is al een tijdje om naar het oosten te gaan. Japan en China trekken me al vanaf jongs af aan. Ik ga het liefst naar Japan maar dat is behoorlijk duur, zeker vergeleken met China.
Ik ben vorige keer met Shoestring geweest en vond het een fijne organisatie maar er zijn er nog veel meer zoals Sawadee, Djoser, etc.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die organisaties en of er verschil zit met Shoestring.
China is dus betaalbaardaar voor me maar ik maak me daar wel een beetje zorgen om de nachttreinen ( ben een hele lastige slaper ), de hygiene ( ik vind snel dingen vies, zeker WC's en kan dan ook last hebben van plas angst waardoor ik blokeer zeg maar ), de taal.
Japan lijkt me geweldig maar ik weet dat het ook flink duur is, het leven daar ook.
Hoeveel geld zou je daar nog kwijt zijn bovenop de reissom? Ik las op Sawadee zo'n 400 euro per week.
En hoe zit dat in China?
Welke van de landen zouden jullie voor gaan/aanraden? Zelf ga ik het liefst met een singlesreis mee omdat ik alleen ga en de groepssamenstelling is ook wel belangrijk voor me.

Ik ben niet super avontuurlijk aan gelegd dus een fysieke reis met veel klimmen, kamperen, etc is niks voor mij. Ik hou van hotels, comfort en ben geen mega natuurmens.
Ik hou meer van kunst en cultuur dan het buitenleven.

Heeft iemand leuke tips/tricks? De voorpet alleen al vind ik erg leuk.
Andere bestemmingen sta ik ook voor open, Vietnam bijvoorbeeld. India trekt me niet, Afrika hoef ik ook niet naar toe.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je kan altijd een nachtje hier crashen hoor, LadyLola. Ik woon vlakbij Schiphol, pak een Uber of het OV en je bent er zo.
Je auto kan hier ook nog gratis op onze parkeerplaats staan een paar weken.

Wel goed dat je je beslissing gemaakt hebt, je gaat het vast super hebben daar! Hopelijk kan je voorpret nu eindelijk echt beginnen.

Ik ben een beetje terug gekomen van Japan. Het is niet realistisch dat ik voor volgend jaar voorjaar mijn buffer zo hoog heb dat ik 5000 eraf kan halen voor die reis, dus ik ga verder zoeken naar wat anders. Want ik wil echt dan weg. Volgend jaar maart/april/mei die kant op. Vietnam, China, Thailand, Mexico, Colombia zijn allemaal nog opties.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik heb eindelijk een keus gemaakt, ik ga toch voor China.
Deze reis waarschijnlijk:
https://shoestring.nl/groepsreis-china- ... schrijving

Alleen nu heb ik 2 data waar ik over twijfel. Een singlesreis van 23-3 tot 13-4 ( leeftijden van 18-45 ) of 18-5 tot 8-6, dan ook voor 18-45 jaar. Die is iets goedkoper maar ik weet niet zeker of ik dan weg kan met mijn werk omdat het in de meivakantie valt en mijn collega dan vaak ook vrij is. De eerste is dus handiger met mijn werk.
Beide reizen zijn zo'n 2500 euro. Dat vind ik goed te betalen en je gaat overal naar toe wat ik wil zien, en reist veel per hogesnelheidstrein. Geen nachttreinen goddank.
Ik vind het wel eens leuk om uit mijn comfortzone te stappen.
Heeft iemand enig idee wat de beste reistijd is van die 2 data?

Ik had een muntje opgegooid, want ik twijfelde nog tussen Colombia of China. Maar het reistempo ligt ook bij Colombia best hoog en cultureel gezien wil ik meer zien in China.
Ik kreeg ook China als uitkomst bij kop of munt dus dat is beslist dan.
China it is. :P
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi MissEdwards!
Qua beste tijd: Ik zoek altijd op ‘beste reistijd (bestemming)’ en vindt Columbus Magazine altijd wel een goede indicatie geven,
In jouw geval moet bijv Yunnan nog wat opwarmen in maart. Maar je gaat naar plaatsen die ver uit liggen dus ik zou de beste reistijd bekijken voor bijv Beijing, Yunnan en Yangshuo en dan kijken wat je dan de beste maand overall lijkt.

En LadyLola ook de knoop doorgehakt :D
Niet meer aan kosten en alternatieven denken nu maar je verheugen op een heel mooie vakantie.
Ik moet wel even gniffelen om die kinderen die geen kinderen blijken te zijn :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik google ook altijd op beste reistijd natuurlijk, maar misschien slim om dat inderdaad per provincie/stad te doen waar we naar toe gaan.
Sowieso moet ik eerst morgen op mijn werk kijken welke datum het handigst is. Ik denk zomaar dat maart de enige optie zal zijn.
Oh nee, de meivakantie is allang voorbij op 18 mei natuurlijk. Oeps. Nou dan is mei denk ik de beter optie ( goedkoper ook nog ). Ga kijken hoe het zit met het weer dan.

Ik ben erg blij om eindelijk een knoop doorgehakt te hebben. Natuurlijk is het wel heel spannend, China, maar ik ga er gewoon voor. Tijd zat om Chinees te leren.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou.. dat gaat je niet lukken hoor :mrgreen:
Reken op weinig gesprekken met de mensen daar. Maar je bent in een groep, dus genoeg mogelijkheden tot geklets!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, I know. Een vriendin van mijn moeder was tolk en sprak een hele berg talen en zelfs zij kon zich in China met haar Mandarijn amper redden.
Ik ken wel wat basiswoordjes en die zou ik nog wel uit willen breiden maar verder zal het niet komen nee. En je hebt ook nog veel andere dialecten natuurlijk.
Maar daarom ga je met een groep mee inderdaad, heb je in elk geval gezellig contact.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Super Miss Edwards, ook de keuze gemaakt.
Nou je weet het he? Niet te lang wachten met boeken als je een eigen kamer wil.

Fijn hoor, zo leuk om een mooie reis te hebben om naar uit te kijken.

Het zou fijn zijn om ieder jaar of om het jaar een mooie reis te kunnen maken.
Super motiverend spaardoel.

Maar eerst nog met mijn twee jongste kinderen naar Italië volgende week.
En dan me gaan voorbereiden op Costa Rica.

Ik kneep mezelf van de week even. Nooit gedacht dat ik dit zou kunnen doen.

Heb al wel een paar jaar een goede baan, maar hiervoor verdiende ik een stuk minder, ben alleen sinds mijn jongste van nu 15, 2,5 is en heb best pittige tijden gehad.

Vaak zitten te dromen over mooie reizen, veel blogs gelezen, sites bekeken, en zo kwam Costa Rica eruit als " ooit als ik toch eens ooit " Dan klikte ik alles maar weer weg, want dat ging vast niet lukken.

En nu, gaat dat ooit bijna werkelijkheid worden.
Nog een paar maanden, en dan ga ik gewoon naar de plek waar ik al jaren stiekem van droomde.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi zeg, dat je al jaren hier van gedroomd hebt en dat het nu eindelijk gaat gebeuren voor je! Ik snap dat het heel surrealistisch voelt.
Echt heel knap van je dat je toch gaat en dat je het bij elkaar gespaard hebt. Lekker gaan genieten van Italie ook volgende week! Veel plezier. Waar ga je naar toe?

Nou ja, ik dacht ik kan nog wel een half jaar verder twijfelen maar het is slimmer om de knoop door te hakken, een datum te pakken zodat ik iets concreets heb om naar toe te sparen.
Ik moet van mezelf nog iets bewuster zijn met boodschappen doen, daar geef ik teveel aan uit dus dit is voor mij een extra schop onder mijn kont om daar eens wat minder aan uit te geven.
Ik had net nog even bij KoningAap en Djoser gekeken naar China reizen en daar hebben ze er een paar die ook naar Shanghai gaan ipv Hongkong, maar het nadeel aan die sites is dat er veel ouderen mee gaan en dat er niet specifiek singlesreizen te boeken zijn. Dus de meeste boekingen zijn ( oudere ) stellen.
Dat trekt me dan weer niet aan. Bij Shoestring is het echt een groep van 18-45 jaar oud en een singlesreis.
Geen idee of Hongkong leuker is dan Shanghai. Het reistempo zal bij al die reizen wel redelijk hoog zijn, maar dat vond ik de vorige keer ook niet erg. Daar wen je aan. Bovendien hoef ik nu geen uren in een bus te zitten maar ga je met de hogesnelheidstrein.

Ik heb een beetje datzelfde als jij LadyLola, ik droomde als kind al van China. Was gek op Kungfu ( heb dat ook een tijdje gedaan ), Jackie Chan, Bruce Lee, Chinese films, cultuur. Ik heb er zelfs een tijd aan gedacht om au pair werk daar te gaan doen, of een andere vorm van vrijwilligerswerk.
Dus ja, hier lonkt China ook al heel lang. Ik ga straks op mijn werk die 2 data aan mijn baas doorgeven, kijken welke het beste uit komt. 18-5 heeft mijn voorkeur.

Kan je nu wel van je voorpret genieten?
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij ook de knoop doorgehakt Miss_Edwards, leuk!
Ik wens jullie beiden veel voorpret!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic.
Tof dat je voor China kiest TO!

Wil je in september nog naar Griekenland? Ik heb daar ruime ervaring mee, nog nooit 40 graden gehad eind september. De eilanden Rhodos en Kreta zijn echt nog lekker levendig.

Lees hier ook veel over Cuba. Mocht iemand dat boeken, hou er dan rekening mee dat je dan geen esta meer kunt aanvragen voor Amerika en je dan een duur visum moet. Daarom boek ik zelf geen Cuba.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
27-07-2024 10:40

Lees hier ook veel over Cuba. Mocht iemand dat boeken, hou er dan rekening mee dat je dan geen esta meer kunt aanvragen voor Amerika en je dan een duur visum moet. Daarom boek ik zelf geen Cuba.
Ik vond Cuba geweldig. Ik zou mij hierdoor echt niet laten weerhouden. Dan zou ik gewoon als ik daarna naar de VS wil een nieuw paspoort aanvragen. Zal officieel niet de bedoeling zijn maar toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
27-07-2024 10:40
Wat een leuk topic.
Tof dat je voor China kiest TO!

Wil je in september nog naar Griekenland? Ik heb daar ruime ervaring mee, nog nooit 40 graden gehad eind september. De eilanden Rhodos en Kreta zijn echt nog lekker levendig.

Lees hier ook veel over Cuba. Mocht iemand dat boeken, hou er dan rekening mee dat je dan geen esta meer kunt aanvragen voor Amerika en je dan een duur visum moet. Daarom boek ik zelf geen Cuba.
Nou op zich wil ik nog wel naar Griekenland eind september maar ja dat is slimmer om dat nu even niet te doen natuurlijk. Dat is ook zo weer 1200 euro voor een week weg. Ik heb ook nog nergens een goede aanbieding kunnen vinden voor 1 persoon. Ik ben ook niet bang voor 40 graden hoor.

Cuba lijkt mij erg gaaf, dat visum zou mij niet weerhouden want Amerika ga ik toch zelden naar toe en staat niet echt op mijn lijstje. Op het zuiden na maar daar zie ik mezelf voorlopig niet naar toe gaan.

Qua China heb ik helaas nog maar 1 datum over, alleen 23 maart kan ik weg ivm werk. Dus dat word nog even uitpluizen hoe het dan zit met het weer en zo. Ook baal ik wel want de vluchten die bij de Shoestring prijs zitten zijn via Brussel ( ik woon naast Schiphol dus ga echt niet naar Brussel ) dus een andere vlucht kost me ook nog 240 euro extra plus de eigen kamer toeslag van 430 euro. Al met al tik je dan toch al dik over de 3000 heen. Dat was even iets boven het budget.
Ik kan ook de singlesreis 2 weken China doen via Shoestring, dan hoef je ook geen visum aan te vragen voor daar. Die gaat dan 30-3 weg en wel via Schiphol, dan zit je op 2200 euro en ga je naar Shanghai ipv Hong Kong. Een eenpersoonskamer kost dan 300 euro.
Die reis krijgt ook goede reviews, maar je zal wel wat minder zien en een drukker dagschema hebben.

Nou ja, ik ga nog even verder zoeken en speuren of ik nog iets kan vinden binnen het budget.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi dat je droom werkelijkheid wordt, Ladylola!
Alvast heel veel plezier.

Miss_Edwards, hopelijk kun jij snel een knoop doorhakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
27-07-2024 10:53
Ik vond Cuba geweldig. Ik zou mij hierdoor echt niet laten weerhouden. Dan zou ik gewoon als ik daarna naar de VS wil een nieuw paspoort aanvragen. Zal officieel niet de bedoeling zijn maar toch.
Ik reis heel graag door de VS, dus ik ga dat echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel lastig om een knoop door te hakken merk ik. Eigenlijk wil ik toch wel heel graag even er uit in september, puur vanwege mijn werk. Even opladen in een ander land, andere omgeving. Ik heb best een bewogen jaar gehad tot nu toe en ik merk dat ik daar echt aan toe ben.
Misschien een paar dagen Malaga of zo, daar wil ik ook allang naar toe. Of toch een lastminute Griekenland.

Sowieso twijfel ik overal over nog, ga dinsdag wel even concreet met mijn collega kijken welke data handig zijn voor volgend jaar. Dan kan ik wat makkelijker zoeken.
Dus tja, ik vind het lastig. Ik ben ook zo'n twijfelkont. :P

Zuid en Midden Amerika trekt me qua eten in elk geval tien keer meer aan. Ik eet echt zelden Aziatisch en heb niets met noedels, heet eten, etc. Doe mij dan maar taco's en de gerechten uit Mexico bijvoorbeeld.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha, snap ik ik ben ook wel een twijfelaar.
Maar ik weet nu uit ervaring dat je wel beter zsm kan boeken als je weet dat je wil gaan.
( iets met een eenpersoonskamer, genoeg stoelen nog beschikbaar voor een vlucht die niet meteen een stuk duurder zal uitpakken)

Wanneer ik in de toekomst weer een verre reis wil maken, boek ik echt zodra ik weet wanneer en waar ik heen wil gaan.

Als ik nu niet zo lang gewacht had, had ik misschien wel een eigen kamer en was ik 250 minder kwijt ( de reis was vorige maand 100 goedkoper, en sinds vorige week de vliegreis 150 duurder. ) is toch aardig wat geld wat niet nodig was als ik ergens in mei geboekt had. Dure les.

Dat gezegd hebbende.

Een er een paar dagen tussenuit en kijken waar je het goedkoopst heen kan met het vliegtuig en dan een keuze maken?

Oei je weet nog niet dus of je wel echt naar China wil, vanwege het eten?

Ik lust vrijwel alles, ( maar eet niet alles qua vlees of bepaalde delen van dieren die wij in het westen niet als gewoon bestempelen)
Dan is het wel lastig als je niet van Aziatisch eten houdt maar wel graag naar China wil.
ladylola2022 wijzigde dit bericht op 29-07-2024 21:13
Reden: aanvulling
15.86% gewijzigd
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
En chinees eten in China is natuurlijk ook weer anders dan 'Chinees' eten hier...

Succes met de keuzes!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik ga eerst straks op werk maar even kijken welke data kunnen volgend jaar. Dan kan ik wat gerichter gaan nadenken over hoe of wat. China 23 maart ga ik sowieso niet doen, dat wordt me te duur, bijna 1000 euro bovenop de prijs voor vliegen vanaf Schiphol en een eenpersoonskamer vind ik echt bizar veel.
Ik heb sowieso moeite met grote bedragen uitgeven, dat geef ik toe. En ik weet gewoon niet zo goed wat ik wil.
Zuid en midden Amerika trekt meer qua mensen, natuur en eten. Ik voelde me overal zo fijn in Brazilie, de mensen zijn zo lief, zo open en warm. Je hebt in no time met iedereen contact. Ook als je dan bijvoorbeeld geen leuke groep hebt dan kan je altijd nog een leuke tijd met de locals hebben.

Maar goed, ik moet nog goed nadenken over hoe of wat. Ik wil inderdaad in september sowieso even weg, misschien kan mijn moeder nog met me mee. Moet ik even kijken hoe zij zit met haar werk, ze kan zelf haar rooster maken dus als we samen op stedentrip kunnen is dat ook erg leuk.
Ik zit ook onder de hormonen, ben met een nieuwe pil begonnen en voel me daardoor wat instabiel, beetje lusteloos en emotioneel. Dus dan kan ik niet zo goed nadenken ook, nog slechter dan normaal. :P
Dan wordt keuzes maken nog moeilijker dan het normaal al is.

Hoe zit het met jouw voorpret, Lady? Hopelijk kan je er nu van gaan genieten.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha nou ik heb vooral veel last van mijn hormonen door de overgang. Vandaag gaat het wel, maar man man man die hebben mij dwars gezeten de afgelopen weken.

Dus wat dat betreft.

Ja hoor kan er zeker van genieten, kijk al links en rechts naar kleding/schoenen/ lichtgewicht waterdichte rugtas.
Puur oriënteren hoor.

Ik kijk filmpjes en lees blogs, dat vind ik sws erg leuk altijd.

Maar ik ga donderdagochtend naar Puglia dus ik ben daar nu vooral mee bezig. Moet mijn koffers nog pakken, ik ben zo traag de laatste tijd met dat soort dingen.

" vroeger" had ik alles allang ingepakt en weer uitgepakt en weer ingepakt.

Mijn ex moet zelfs nog een kopie ID langs brengen voor onze zoon en het formulier tekenen dat ik zoon met toestemming meeneem.

Ook dat had ik normaal allang geregeld.

Hij komt straks hoor dus het is niet zo dat ik nog moet soebatten (is ooit anders geweest)

Dus even wat pret eerst nog voor onze aanstaande vakantie.

Beetje rondneuzen wat we willen gaan doen, iig een Baja Bikes fietstour. Dat vind ik altijd zo leuk.

Een stedentrip is ook echt heel leuk, doe ik ook graag.

Nou ja alles wat met reizen/vakantie en tripjes te maken heeft vind ik leuk.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik herken dat wel, ik ben ook gek op mijn koffer inpakken, de voorpret van het op reis gaan. Heerlijk. De sfeer op Schiphol achter de douane. Nu heb ik daar ook jaren gewerkt dus dat voelt als thuiskomen.
Leuk dat je al met filmpjes en blogs bezig bent! Geniet er van. Dat zou ik ook doen, hoe meer kennis vooraf hoe beter, toch?

Veel plezier ook in Puglia, dat lijkt me een mooi stukje Italie, helaas ben ik er nog niet geweest. Laat je weten hoe het was?

Ik heb op werk even overlegd over welke data handig zijn en het kan van januari tot maart en vanaf eind augustus/september als de vakantie weer voorbij is.
Die China reis kan ook van 7-9-28-9, dan is hij goed betaalbaar maar ja als er dan weer een andere luchthaven bij komt gaat dat ook weer oplopen in de kosten.
Dat is nu nog onbekend. Die reis van 2 weken naar China zat ik ook naar te kijken, die zou een optie zijn voor in maart maar dan mis ik wel een aantal dingen die ik eigenlijk wel wil zien, Chengdu ( panda's ), het karstgebergte en die mooie thee provincie. September volgend jaar is nog wel ver weg natuurlijk maar dan heb ik nog wel de tijd om te sparen. Dus op dit moment is dat een beetje het plan, ik denk dat ik maar een optie ga nemen.
Eerst nog even Googlen of dat een goede reistijd is voor de provincies waar we naar toe gaan. :proud:

Helaas is het wel een singlesreis voor alle leeftijden, ik had liever een gehad voor 18-45 jaar. Maar goed, vorige keer had ik ook alle leeftijden en dat was gewoon heel gezellig.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je wel eens aan Sri Lanka gedacht?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, eigenlijk niet. Mijn ex kwam daar oorspronkelijk vandaan en was daar met zijn adoptie ouders geweest. Ze vonden het erg mooi, al was het niet overal even veilig.
Ik ga eens kijken. Het is wel goedkoop, zie ik.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben daar geweest in combinatie met een paar dagen Malediven. Het is inderdaad niet zo duur, maar ik vond het ook fijn dat de reisafstanden relatief kort waren. Het is een soort India light, veel minder druk en veel minder vies. Het eten was er echt prima, mooie tempels en best afwisselend. Bijvoorbeeld historische stad zoals Gallo, veel tempels en stoepas, de tand van Boeddha die je kunt bewonderen, mooie natuurgebieden (ze hebben hun eigen olifant soort), theevelden...

Malediven zijn wel duur, maar wel zaten daar vol pensioen (echt zo lekker gegeten daar) en als je jezelf niet elke dag flink aan de alcohol gaat, is het prima te doen. We zijn wezen duiken, was mooi.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sri Lanka is zeker mooi en afwisselend. September is dan een goede maand. Van onveiligheid niets gemerkt, we zijn in bus, trein en tuktuk in drie weken het hele land door geweest inclusief het noorden.
Op de Malediven niet geweest. Zal ongetwijfeld mooi zijn, maar ik geef de voorkeur aan rondreizen en niet aan resorts en luxe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het reisschema even bekeken maar het trekt me echt totaal niet aan.

De datums voor China in september zijn weer onhandig omdat mijn collega dan weer weg is. Toch onhandig zo'n klein team. Hopelijk krijgen we er snel iemand bij.
China in maart kan wel, maar die is dus 2800 euro omdat ik een duurdere vlucht moet boeken. En dan zit de 1 persoonkamer er nog niet bij. Die sla ik dan over, anders wordt het me echt te duur.
Nou ja, ik zoek/twijfel vrolijk verder. Schiet lekker op zo. :P

Ik zag dat je ook een landarragement kan boeken, dan moet je dus je eigen vluchten regelen. Iemand daar ervaring mee? Dat kan misschien ook schelen in de prijs.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven