Zuid-Afrika! Wat mag ik niet missen?

06-04-2016 16:48 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?



Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Overvallen worden

Malaria

Vertrapt door een olifant

Alle reacties Link kopieren
Krugerpark is fantastisch! Zelf rijden en lekker om je heen kijken en dieren spotten! Blyde river canyon vonden wij ook heel erg mooi, is goed te doen in een dag. Swaziland ook prachtig. Tsitsikamma NP is ook prachtig, hebben we heerlijk gewandeld. Eigenlijk is alles mooi aan zuid-Afrika! ik zou graag een keer terug gaan!
Alle reacties Link kopieren
Addo is onwijs gaaf. Althans 23 jaar geleden....maar ook Cango cave. En Mosselzaad. Dolfijnen en walvissen. Kimberly met het groot gat.
Alle reacties Link kopieren
Mosselbaai dan....hahahaha

Maar ook Jeffreysbay is mooi.



Kleine Karoo ook
Wij zijn twee jaar geleden geweest. De mooiste reis van m'n leven! St. Lucia zou ik zeker niet overslaan, vonden wij fantastisch! Heel apart sfeertje. We zaten daar in Afrikhaya guesthouse, superleuk!



Verder zou ik ook zeker twee overnachtingen in een privépark aanraden. Wij zaten in het park 'Karongwe' en dan in indlovu river Lodge. Het is duur, maar het was de allerleukste ervaring van onze reis. We gingen twee keer per dag op pad met twee gidsen die de auto uit gingen om sporen te zoeken en er alles aan deden dat we de leeuwen zouden (die we nog niet hadden gezien) zouden spotten. Daarnaast hadden we een privékok die heeerlijk voor ons kookte bij het kampvuur. Vanuit ons bed konden we ook wild spotten. Dit was het 100% waard.



Het dorpje clarens vonden we ook heel leuk. Bijzonder sfeertje, btje kunstzinnig en mooie natuur in de buurt.
Kruger ook zeker niet overslaan en zelf rijden vonden wij ook superleuk. Eenmaal terug in Nederland zaten we in de auto nog steeds in de spotstand haha. Ik zou ook zo nog een keer terug willen!!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig paar jaar geleden bijna dezelfde route gedaan, maar dan omgekeerd

Addo zeker doen! Walvissen spotten is het waarschijnlijk te vroeg voor, maar anders zeker doen. Ruim genoeg tijd in voor Kaapstad in, wij hebben achteraf spijt dat we daar zo kort zijn geweest.



De rit is heel mooi en elke dag zie je zo'n verschillend landschap! Van bergen en bos tot woestijn.



Qua hotels weinig tips, wij zaten voornamelijk in b&b's. Wel heb je een prima betaalbare keten in ZA - city lodge en town lodge.



Oh en wel iets wat ik echt afraad: Sun city (buurt van Johannesburg). Vond ik vreselijke vergane glorie
If chocolate can't fix it, it's a real problem
St. Lucia vond ik erg mooi. Blyde River Canyon hebben we door mist weinig van gezien helaas.

Verder is het nogal persoonlijk: mijn man zou het liefst terug willen naar de Kaap, ik vond de safari's in Krugerpark het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Het is er geweldig! Alles is mooi omdat het zo enorm afwisselend is. Een 4x4 is geen must, wij hebben de hele rit in een nissan micra gedaan en dat is prima gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Ik ga in augustus, 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers.....Het is mijn mooiste vakantie ooit geweest!

Het Krugerpark, Hermanus (walvissen) en Swaziland. Ach, alles is prachtig....

Heerlijk eten, prachtige muziek, fijne mensen en schitterende natuur! ZA heeft alles!
Alle reacties Link kopieren
Blyde river en de Drakensbergen vond ik het mooist qua omgeving.

En een privepark is inderdaad een goede tip, ik weet alleen niet meer welke ik ben geweest.

Verder vond ik Swaziland een beetje tegenvallen vergeleken met de rest.
Alle reacties Link kopieren
Het toeristische ZA is inderdaad prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Super! Bedankt voor alle tips sofar!



Mardejo ben je met je nissan micra ook richting drakensbergen gegaan? ik las (in een oud bericht) dat dat lastig te doen was zonder 4x4?



Runningmonster hoe ziet jouw route eruit? heb je al leuke hotels gevonden?
Alle reacties Link kopieren
quote:marley79 schreef op 07 april 2016 @ 09:45:

Super! Bedankt voor alle tips sofar!



Mardejo ben je met je nissan micra ook richting drakensbergen gegaan? ik las (in een oud bericht) dat dat lastig te doen was zonder 4x4?



Runningmonster hoe ziet jouw route eruit? heb je al leuke hotels gevonden? Mijn route is Johannesburg-Hazyview-Krugerpark-Mpumalanga-Mbabane (Swaziland)-St Lucia en dan vliegen we van Durban naar Kaapstad en dan doen we nog een rondje Franschhoek-Hermanus want walvissentijd en eindigen we in Kaapstad, 5 nachten, en vliegen we terug naar Johannesburg en naar huis. Ik heb een combi van hotels en airbnbs en hutjes in Krugerpark. Zal ik je een pb sturen met de accommodaties?
Drakensbergen kan prima zonder 4x4 hoor! Hebben wij ook gedaan en geen problemen tegengekomen onderweg
Alle reacties Link kopieren
Safari in privé reservaat Welgevonden en dan Kruger overslaan.

Goede lodges:

Makweti safari lodge (zeer luxe 5*)

of Nedile lodge (ook 5* maar net iets minder luxe dan Makweti)



Leuk hotel in Johannesburg: The Peech (boutique hotel). Kleinschalig maar zeer goed voor elkaar.



Ergens een canopytour doen: https://www.canopytour.co.za/ super gaaf!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2016 10:59
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Drakensbergen hebben wij ook zonder 4x4 gedaan, kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel graag! Ik ben de def route nog aan het u uitstippelen. Vind het jammer dat je alles al moet vastleggen van te voren. Poef. Weg vrijheid.



Thx voor de canopy en andere tips!





quote:runningmonster schreef op 07 april 2016 @ 10:09:

[...]





Mijn route is Johannesburg-Hazyview-Krugerpark-Mpumalanga-Mbabane (Swaziland)-St Lucia en dan vliegen we van Durban naar Kaapstad en dan doen we nog een rondje Franschhoek-Hermanus want walvissentijd en eindigen we in Kaapstad, 5 nachten, en vliegen we terug naar Johannesburg en naar huis. Ik heb een combi van hotels en airbnbs en hutjes in Krugerpark. Zal ik je een pb sturen met de accommodaties?
Alle reacties Link kopieren
quote:marley79 schreef op 07 april 2016 @ 11:30:

Ja heel graag! Ik ben de def route nog aan het u uitstippelen. Vind het jammer dat je alles al moet vastleggen van te voren. Poef. Weg vrijheid.



Thx voor de canopy en andere tips!





[...]

Ik weet niet of je per sé moet reserveren van tevoren, ik heb het wel gedaan maar ik heb nu ook al voorpret en met 2 pubers erbij heb ik geen zin om ter plekke moeten zoeken. Nu kon ik ook van tevoren TripAdvisor checken en prijzen vergelijken. Geeft ook wel rust om dingen geregeld te hebben en je doelgericht ergens naar toe rijdt. Kruger accommodatie zat trouwens begin januari al grotendeels vol voor augustus dus dat is wel raadzaam om te reserveren.
Ik zou Kruger niet overslaan. Daar niet met gids, maar zelf rijden vonden we fantastisch! Mijn zus heeft Kruger overgeslagen en had achteraf spijt
Alle reacties Link kopieren
Ja met 2 pubers erbij snap ik dat wel! Een heel handboek aan hotelreserveringen wordt dat :S .. Ik heb berichten aan staan dus ik zie hem wel verschijnen. Mocht ik zelf nog wat leuks tegen komen hoor je dat ook als je wil
Alle reacties Link kopieren
@Marley: wij zijn niet naar Drakensbergen geweest, maar zo te lezen hoeft dat geen probleem te zijn.



Wij hebben alleen de eerste nachten in Johannesburg en Krugerpark vastgelegd. De rest hebben we daar ter plekke geregeld. Soms 's ochtends bellen/mailen of er voor de avond plaats was; ging prima. De mensen zijn bijzonder vriendelijk; iedereen wil je wel helpen en B&B's, motels en hotels zijn volop te vinden.

Wij waren met zijn tweeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven