'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
quote:randjes schreef op 07 juli 2008 @ 17:24:

Omdat ze toch iets raars hebben, iets waardoor ze op onverwachtse momenten , hysterisch lachend in je nek duiken(zo'n Sara Kroos), of ineens hele valse dingen zeggen over jou, je geliefde, je werk of je pas aangemeten uiterlijk (een typiche Daphne streek).

Heel leuk en aardig dat je hier speciaal een nick voor hebt aangemaakt. Maar dit valt niet onder de definitie die wij vandaag geleerd hebben en eerlijk gezegd vind ik daphne deckers er dan niet onder vallen.
quote:yoyo2 schreef op 07 juli 2008 @ 17:34:

[...]

Heel leuk en aardig dat je hier speciaal een nick voor hebt aangemaakt. Maar dit valt niet onder de definitie die wij vandaag geleerd hebben en eerlijk gezegd vind ik daphne deckers er dan niet onder vallen.Nee met het beeld dat 'randjes' schetst van een randjes-mens ben ik het na het college van vandaag ook niet eens maarrrr: Ik vind Daphne Deckers eigenlijk wel een randjes-wijf, maar dan één van het ergste soort: een verkapt randjes-wijf. Volgens mij is ze gewoon nep-schoon. Pfoe dat lucht op!
Mijn definitie was alleen een speculatie hoor

Costello heeft ons verteld dat het niets te maken heeft met je karakter.
Ik bedoelde het beeld dat Randje schetste, heb het even aangepast hoor!
ohh ok!
Oh de tranen rollen over mijn wangen van dit topic! Antonio met zijn frikandel, schitterend.

Ik vind het geweldig dat er een term is voor een verschijnsel waar ik me al heel lang bewust van ben maar nooit kon benoemen. Het heet dus randjes. Ik denk dat ik die term erg vaak ga gebruiken.

Ik vind Daphne Bunskoek ook typisch een randjesgeval (en die blonde vrouw die ook vaak in Boulevard zit ook trouwens), zo ook Angelina Jolie. Monique vd Ven ook, duidelijk. Nikki van Idols is wel het duidelijkste voorbeeld.

Madonna ook, Floortje Dessing (ofzo) zeker. Ik vind vaak lesbische types ook randjes hebben maar ik weet niet waarom. Heel grappig onderwerp dit. Ik heb ook 2 vriendinnen met randjes, maar ik kon het nooit benoemen. Het geft verder ook niks, maar ze hebben ze wel.
quote:randjes schreef op 07 juli 2008 @ 17:24:

hoi dames, het fenomeen 'randjes'intrigeerde mij in zo'n hoge mate dat ik er zelfs een viva account voor heb aagemaakt (zie nick), want ik heb toch echt de ultieme randjes-vrouw gevonden. Het zit misschien in de naam, maar Daphne Deckers is echt de overtreffende trap van randjes-vrouwen.

Randjes zijn het soort waar je uiteindelijk, alles plussend en minnend, toch nét niet vriendjes mee wilt zijn. Ze zijn misschien wel heel knap, hebben een boeiend leven en lijken alles in de bovenkamer op een rijtje te hebben of zijn juist grappig lelijk, niet bedreigend en net een beetje stuntelig, en toch ga je er met een wijde boog omheen. Omdat ze toch iets raars hebben, iets waardoor ze op onverwachtse momenten , hysterisch lachend in je nek duiken(zo'n Sara Kroos), of ineens hele valse dingen zeggen over jou, je geliefde, je werk of je pas aangemeten uiterlijk (een typiche Daphne streek).

Ook een echte randjes vrouw vind ik dat vreselijke hihi-ik-ben-een-40-jarig-Mei-Li-Vosje die de banner hiernaast vergalt

Ben jij ook een troll ?

Daphne iemand met randjes...ze is een tikje alternatief, vind ik ...
Toen ik de titel van dit topic zag en zag dat het op de relatiepijler was geplaatst, dacht ik aan 'scherpe kantjes' qua karakter....
Peas on earth!
Heeft Patty Brard randen? Of geef ik haar nu een heel groot compliment?

Nada van Nie heeft trouwens ook wel randjes vind ik. En die acteur die Jack van Houten speelt in gtst ook...weet even zijn naam niet...
quote:Miss Moneypenny schreef op 07 juli 2008 @ 15:54:

En ik wil toch ook echt Ron Brandsteder nog aan mijn lijstje toevoegen!

Ron is niets anders dan randjes

Ik vind Xander de Buisonjé echt een man met randjes.
Patty Brard heeft randen zo groot als -eh- de evenaar ofzo.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ok...twijfelde een beetje of ze randen had of dat het gewoon een ordinair stinkwijf is...
quote:TheEmpress schreef op 07 juli 2008 @ 19:26:

Ik vind vaak lesbische types ook randjes hebben maar ik weet niet waarom.

Heej haloo...

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Het is ook gewoon waar. Alhoewel het natuurlijk ook wel een klein beetje een vooroordeel is. Maar dat is met alle voorbeelden zo die hier genoemd zijn.

Ik vind het ook een grappig topic!
Ik dacht gelijk aan Martin Gaus...... kan er nix aan doen....

Mijn avatar is trouwens ook best randerig
Het woord randdebiel krijgt er op deze wijze ook weer een betekenis bij...
quote:Ysabel schreef op 07 juli 2008 @ 21:49:

Heeft Patty Brard randen? Of geef ik haar nu een heel groot compliment?

Nee, die is gewoon ranzig.

Let op: er is een verschil tussen randjes, ranzig en ordinair!
quote:Helmy schreef op 07 juli 2008 @ 21:53:

Ik vind Xander de Buisonjé echt een man met randjes.Dat ik die kon vergeten! Dat is een über-rand!
Ik kan nu dus niet meer over straat zonder mensen die ik tegenkom op randjes te schatten...
Daphne Deckers heeft geen randjes.
quote:Laura289 schreef op 08 juli 2008 @ 00:36:

Het woord randdebiel krijgt er op deze wijze ook weer een betekenis bij...
quote:ModuleX schreef op 08 juli 2008 @ 00:29:

Ik dacht gelijk aan Martin Gaus...... kan er nix aan doen....

dat komt door de baard. Daar blijft allerlei viezigs in hangen, etensresten en als hij zijn vrouw or ... wacht verder ga ik niet, ik word misselijk bij het idee dat Martin Gaus nog sex heeft.
Stressed is just desserts spelled backwards
xander de buisonjé (?) ben ik t niet mee eens.

is er trouwens nog iemand die een klein randje (ala daphne bunskoek) eigenlijk wel prettig vind? Ik hou niet zo van die plastic-achtige über-cleane types (Camiel Eurlings).
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juli 2008 @ 21:49:

Toen ik de titel van dit topic zag en zag dat het op de relatiepijler was geplaatst, dacht ik aan 'scherpe kantjes' qua karakter....

ja was n foutje. ik wilde m eigenlijk bij mode en beauty zetten.

maar t loopt goed dus ik laat t maar zo
Isa Hoes vind ik ook randjes hebben. Ze ziet er vaak een beetje "vettig" uit.

Verder vind ik alle vrouwen in zo'n synthetische glimmende legging randjes hebben. Daar ga je al na vijf minuten in ruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven