20 jaar en nog nooit een relatie gehad...

01-06-2020 17:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heehoi!

Meteen een vraag aan jullie: Zijn er hier mensen die pas vanaf hun 20e hun allereerste relatie hadden? Dus ook nog nooit daarvoor een 'tienerrelatie' gehad hadden..?

Ik ben nu een meid van 20 jaar en ik heb nog nooit een relatie gehad.. Ik ben ook nog nooit echt verliefd geweest. Ooit 1x op mijn 16e met een jongen gezoend, maar dit was verder niks. Ik vond hem ook niet eens leuk. Nu ben ik 20... En nog altijd single. Op zich is hier niks mis mee. Ik doe nu een voltijd studie, ik werk, ik heb veel hobby's en ik doe leuke dingen met mensen om mij heen... Maar nu er om mij heen steeds meer vriendinnen een relatie krijgen, voelt het alsof ik 'achter' begin te lopen. De vraag: 'Hoe zit het met jouw relatie dan?' Begint me ook steeds meer te irriteren... Alsof je zoiets zo van de een op andere dag hebt en die ene leuke jongen zo van straat plukt...

Maar heel eerlijk. Het lijkt me wel oprecht heel leuk. Iemand die naast je staat. Waar je dingen mee kunt delen. Ik heb mijn leven nu lekker op de rit en ik merk wel dat ik er voor open sta, maar de juiste vinden is nog niet zo makkelijk. In mijn dagelijkse leven kom ik ze niet zo snel tegen. Ga ik een keer uit (hooguit paar keer per jaar) krijg ik wel genoeg aandacht van jongens... Op Tinder heb ik momenteel over de 2000 likes (ik had een maand de betaalde versie aangeschaft en dan kun je zien wie jou geliked hebben). Ook heb ik wel eens een paar dates gehad met jongens die ik had leren kennen via Tinder... Maar dan moest ik ze steeds teleurstellen vanuit mijn kant. Dat ik ze wel aardig vond, maar dat vanuit mijn kant 'de klik' ontbrak.

Hoe kan dat nou? Ben ik dan te kieskeurig? Ben ik ergens bang voor? Of ben ik echt het type dat afwachtend is op die ene speciale persoon? Ik ben qua uiterlijk ook niet bepaald onzeker en ik vind ook wel oprecht dat ik er goed uit zie (als ik dat van mezelf mag zeggen).. Maar toch. Nog altijd single... Wat kan ik hieraan doen?

Graag jullie tips en ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven wachten op de prins op de het witte paard.
Alle reacties Link kopieren
Hier 28 en nog steeds single... Niet echt tips helaas, probeer zelf ook nog van alles, maar wat ik wel weet: Afwachten is doorgaans geen succes. Je date wel zo te lezen, dus dat is goed. Blijf dat vooral doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg mijn eerste relatie op mijn 29e. En dat was ook mijn enige relatie tot nu toe, inmiddels getrouwd en kinderen. Gewoon lekker blijven daten, wat leuks van het leven maken en je tijd niet verdoen aan het wachten op de ware. Die komt echt wel een keer langs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Waarom was er voor jou de klik niet? Ben je niet stiekem bang ivm geen ervaring? Wil je eigenlijk wel echt een relatie of alleen om niet achter te lopen, wees eens heel eerlijk naar je zelf.

Doordat je zo lang alleen bent, heb je je wellicht een muurtje om je heen gebouwd? Een bepaald idee gecreëerd van hoe een relatie/iemand per se moet zijn? Hoeveel zijn een paar dates? Durf je mannen wel toe te laten? Wanneer vind/denk jw iemand volgens jou te kennen om te weten of er een klik is? Waren het doe dates of alleen praat dates? Verschillende situaties laten je ook andere kanten zien, die je niet meteen ziet bij een praat date. Zomaar een aantal vragen die in me op komen..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je hele leven nog voor je! En nee het is goed dat je lekker date en weet wat je wil. Voel je het niet, dan is het goed dat je niet doorgaat, dat is juist een kracht. Zo veel mensen gaan relaties aan omdat ze bang zijn alleen te zijn (en dan later scheiden omdat ze altijd wat 'gemist' hadden). En met je 20 jaar ben je lang geen uitzondering omdat je geen relatie hebt gehad. Bovendien de meeste 'relaties' op de middelbare school zijn vaak niet zo heel serieus.

Ik ben 29 en ben blij dat ik een fijne studententijd heb gehad, zonder rekening te hoeven houden met/verplichtingen hebben tot een vriendje. Gebruik deze tijd om ervan te genieten en te ontplooien en dat doe je volgens mij goed. Dan komt die leuke man vanzelf op je pad ;)
CharLatan schreef:
01-06-2020 17:34
Doordat je zo lang alleen bent, heb je je wellicht een muurtje om je heen gebouwd?
Allemachtig zeg, TO is 20!
Ik kreeg mijn eerste echte relatie op mijn 21ste, en ik ben nog steeds samen met hem. Ik ben inmiddels 41 en 3 kinderen met hem verder :-)

Ik had daarvoor wel een paar keer een verliefdheid op onbereikbare types en jongens die verliefd op mij waren maar die ik niet leuk genoeg vond. Ik vond mijzelf ook te kieskeurig. Maar toen ik mijn nu-man zag (hij kwam ergens aanlopen), was het alsof ik door de bliksem getroffen werd. Fijn genoeg liep hij ook meteen rechtstreeks op mij af en vond hij mij ook meteen leuk. Die avond was het meteen aan...

Ik denk; als je er open voor staat en je doet genoeg sociale dingen, dan kom je vast wel iemand tegen die echt bij jou past...
En ik vind 20 dus niet "laat". Ik krijg nu juist vaak de opmerking dat we "al zo jong bij elkaar waren". Mijn man was ook 21 toen hij wat met mij kreeg, maar had juist een heel andere geschiedenis. Al vanaf zijn 13de meerdere vriendinnen (niet tegelijkertijd hoor!), waarvan de langste van zijn 15de tot zijn 19de.
Iedereen is anders.
Herfstblaadje19 schreef:
01-06-2020 17:42
Allemachtig zeg, TO is 20!
Dit kan iemand natuurlijk wel zo voelen/beredeneren. Ik zeg niet dat ze daadwerkelijk lang alleen is.
Ik was ook een "laatbloeier". Ik begon pas met daten toen ik 22 was of zo.
Inmiddels 20 jaar getrouwd, dus het komt vast wel goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Heelveel mensen van 20 hebben nog nooit een relatie gehad. Zo bijzonder is het dus niet, er wordt alleen niet vaak over gepraat. Lijkt toch een taboe te zijn. Ik was 24 toen ik een relatie kreeg. Op mijn 20e was ik er ook helemaal niet bezig. Was lekker aan het studeren, had een studentenleven. Pas toen ik ging settelen kwam mijn man op het pad. Ook toen was ik er niet echt mee bezig.
Ach ik had zelfs nog nooit gezoend tot mijn 19e. Op mijn 20e kreeg ik een relatie en woonde ik een half jaar later samen. Ik dacht ook altijd dat ik “laat” was en “voor altijd alleen” zou blijven.
@Treurniet: ik woonde ook binnen 6 maanden samen! Nooit spijt van gehad....het liep zo (hij raakte zijn kamer kwijt en inhad een huurhuisje met genoeg ruimte voor twee)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik 24 was en zijn nu bijna een jaar samen. Dus het komt wel

Ja ik geloofde dat ook niet, dat er gezegd wordt als je zoekt vind je niks. Vond het maar onzin dacht dat iedereen tegen mij was. Tot ik in juni zei weet je, ben helemaal klaar met Tinder en mannen, ik blijf wel alleen. Had Tinder alleen nog niet verwijderd, maar volgens mij ook niet meer echt geopend. Tot mijn vriend tegen mij ging praten op de app en ik dus het gesprek aan ging met hem.
En nee Tinder is misschien niet de juiste plek om iemand te zoeken, heeft mij z’n 8 jaar van mijn leven gekost voor ik mijn vriend tegen kwam :facepalm:
Maar ben blij dat ik mij door alle slechte dates heen geslagen heb en mijn vriend ontmoet heb :)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Las trouwens laatst een mooie quote;

Liefde is als het openbaar vervoer, het is er voor iedereen alleen soms moet je er even op wachten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Het komt vanzelf. 🙂

Ik was ook onwijs kieskeurig en enorm verlegen dus bij mij gebeurde er ook weinig. Toen ik mijn man ontmoette sprong de vonk gelijk over. Ineens was ik niet meer kieskeurig en ook niet verlegen. Het gebeurde gewoon..

Ik had altijd een “eisen lijstje” maar mijn man voldeed er op geen enkel vlak aan.

Je prins komt ooit echt ineens voorbij.
Alle reacties Link kopieren
God, je bent nog zo jong. Ik zou me er echt geen druk om maken.

Ik zou me echt niet gaan vergelijken met gemiddelden of de mensen om je heen. Liefde en een relatie is iets dat je moet overkomen. Zelfs datingsapps helpen enkel om mensen te ontmoeten, de vonk komt uit zichzelf. En je bent niet de enige die op jouw leeftijd weinig ervaring heeft in relaties, echt niet.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Je moet alles liken wat je niet afstotelijk vindt.

En dan een heleboel kikkers kussen in de hoop dat hij ertussen zit. Niet letterlijk natuurlijk; het mag bij een handje blijven. Maar een heleboel praten en daten.

In tussentijd ga je ook écht leuke dingen doen waar je hem ook bij kan ontmoeten. Zo houd je zoveel mogelijk opties open.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
01-06-2020 18:27
God, je bent nog zo jong. Ik zou me er echt geen druk om maken.

Ik zou me echt niet gaan vergelijken met gemiddelden of de mensen om je heen. Liefde en een relatie is iets dat je moet overkomen. Zelfs datingsapps helpen enkel om mensen te ontmoeten, de vonk komt uit zichzelf. En je bent niet de enige die op jouw leeftijd weinig ervaring heeft in relaties, echt niet.
Inderdaad; meestal ontmoet je hem als je off-guard bent, als je bijvoorbeeld heel verdrietig bent of oprecht verschrikkelijk blij, of geschokt, of je geniet van een vakantieavond in de maneschijn, of hij blijkt de papa van een kind te zijn wat bij je zat te kletsen, en je opent je hart; die ander herkent je dan en ineens is het er; het gevoel of je hem al heel lang kent, dat het voorbestemd was. En alles verloopt dan vanzelfsprekend: helemaal niet gek dat jullie elkaar morgen weer zien, hoe kan het ook anders? Niemand doet alsof hij een ander is omdat hij anders misschien niet in de smaak valt, en jullie voelen je beiden 100% geaccepteerd. Hoef je niets voor te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een beetje cliche, maar wel echt waar: het komt vanzelf. En soms als je het helemaal niet verwacht kan het zomaar gebeuren en kan het allemaal heel snel gaan, dat heb ik om me heen vaak genoeg gezien!

Ik ben vanaf mij 20e met mijn man samen (nu ergens in de 30) en achteraf vind ik het soms jammer dat ik hem niet wat later heb ontmoet. Het vanaf zo jong al een relatie te hebben heeft er voor gezorgd dat ik keuzes heb gemaakt waar ik achteraf toch wat spijt van had. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit in het buitenland gestudeerd of voor langere tijd op reis geweest. Het is niet dat hij niet wilde dat ik dat deed, maar omdat ik liever bij hem was heb ik daar niet voor gekozen.
Achteraf vind ik dat wel jammer.

Mijn advies is: geniet van het 'vrije' leven, zonder dat je met iemand rekening hoeft te houden en blijf lekker daten en ga zeker niet aan jezelf twijfelen. Hij/zij komt echt vanzelf wel op je pad!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat dit wel eens kan knagen, maar laat het jou niet ontmoedigen. Ik kreeg pas een serieuze relatie op mijn 25ste en heb vriend(inn)en die rond hun 30ste nog geen partner hebben. Je hebt tijd. Blijf gewoon open staan voor het leren kennen van nieuwe mensen en geniet verder van je leven. Dan komt het vast wel eens jouw kant op.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als een serieuze meid, die weet wat ze wil. Misschien zijn jouw vriendinnen indd wat minder kieskeurig, omdat als zij iemand bijv. knap / lief / aardig vinden dit al genoeg voor hun is om daar een tijdje mee te daten. Jij bent blijkbaar op zoek naar het complete plaatje. Dat is wat moeilijker te vinden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mezelf wel in je verhaal! Ik ben nu 24 en relatieloos, maar ik heb ook nog nooit iemand gezoend o.i.d.. Vorig jaar afgestudeerd en werk sinds een half jaar fulltime. De meeste vrienden hebben al een relatie, maar ik nog niet. Als tiener en tijdens m'n opleiding kon ik me er ook niet echt druk om maken, ik was druk genoeg met school en hobby's.

Nu begint het bij mij ook wel een beetje te kriebelen? Maar ik vind het ook wel eng. Ik ben bang dat een man veel sneller iets wil dan ik dat zou willen, ken je de term demisexual? Dat houdt in dat je eerst een vriendschap met iemand moet opbouwen voordat je verliefd kunt worden. Dit herkende ik in mezelf toen ik na 4 jaar verliefd werd op een goede vriend van mij, die ondertussen een relatie heeft met een goede vriendin... Daar heb ik ondertussen wel vrede mee gelukkig.

Lang verhaal kort, je bent niet de enige, iedereen doet dingen op z'n eigen tempo. Ik zit ook wel op datingsites maar merk dat ik het lastig vind om iemand van een paar foto's te beoordelen en dat ik dan veel te 'streng' ben. Ik hoop dat ik niet-online een keer een leuke man tegenkom. :)
Alle reacties Link kopieren
Ben je eigenlijk niet gewoon tevreden met hoe je leven is op het moment?
Wil je wel echt graag een partner of wil je het omdat je vindt dat het bij je leeftijdsfase hoort?
Het antwoord op die vraag is heel belangrijk.
Als jij er niet echt klaar voor bent, heb je grote kans dat je ook geen echte klik zult voelen.
Neem de tijd in het leven, leef je leven op jouw manier. Omdat anderen een relatie krijgen wil dat nog niet zeggen dat jij er eentje moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook pas met 24 mijn eerste echte lange relatie.
Daarvoor wel verliefheden en scharrels van een maand of 3/4, maar of niet wederzijds of niet serieus etc.
Weet nog dat ik een vriendin had die een hele reeks aan vriendjes had.
En ook al ging het uit, dan had ze alweer een volgende!
Ik heb me ook vraag afgevraagd of ik te kieskeurig was en kreeg dat ook weleens te horen.

Toen opeens (off-guard idd) kwam ik hem tegen. Eisenlijsten vielen weg en daar was ie. Inmiddels een aantal relaties verder en nu weer alleen.

Het loopt zo als het loopt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven