25 en 36... kan dat?

16-11-2018 00:10 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van een leeftijdsverschil tussen een man en een vrouw in een relatie waarbij de vrouw 25 is en de man 36? Te groot verschil, of kan wel?
ik ben nu wat ouder, mijn man is veel ouder, ik zou willen dat hij jonger was
S-Meds schreef:
16-11-2018 22:19
ik ben nu wat ouder, mijn man is veel ouder, ik zou willen dat hij jonger was
Mijn man is jonger dan mij in leeftijd maar voor mijn gevoel ouder dan mij in gedrag en denken.
Hier andersom, man is jonger. We zijn inmiddels 4 jaar samen, een jaar getrouwd en gaat echt heel erg goed. Van het leeftijdsverschil merk ik vrij weinig. We vullen elkaar goed aan. Leeftijd is maar een getal.
Vlinder1963 schreef:
16-11-2018 22:32
Mijn man is jonger dan mij in leeftijd maar voor mijn gevoel ouder dan mij in gedrag en denken.
ja precies, mannen worden eerder oud, zjn eerder op, en eerder dood
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-11-2018 22:45
ja precies, mannen worden eerder oud, zjn eerder op, en eerder dood
En dan is hij 75 en mag jij pas stoppen met werken. Is hij oud en uitgeblust en heeft nergens meer zin in.
Tuurlijk zijn er mannen a la Rob de Nijs die nog alles doen, maar de meesten niet hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
16-11-2018 23:06
En dan is hij 75 en mag jij pas stoppen met werken. Is hij oud en uitgeblust en heeft nergens meer zin in.
Tuurlijk zijn er mannen a la Rob de Nijs die nog alles doen, maar de meesten niet hoor.
rob de nijs ligt thuis ook alleen maar op de bank hoor
Ik dacht dat Rob de Nijs al dood was.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat. Ligt er ook aan in welk stadium van het leven ze zich bevinden en hoe ze daarmee omgaan.
m-april schreef:
16-11-2018 00:22
Mijn vriend is 37 en ik 26, we zijn al 8 jaar samen en hebben 2 prachtige kinderen..
Leeftijdverschil kan best in geval van TO maar om dit soort opmerkingen moet ik altijd een beetje gniffelen. De eerste hier ip Viva die zal zeggen “we zijn al 8 jaar samen en hebben 2 bloedlelijke etters van kinderen” moet nog geboren worden. Waarom niet gewoon als in het normale leven. “We hebben 2 kinderen samen”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kunnen.
Mijn vriend is 10 jaar ouder.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-11-2018 22:19
ik ben nu wat ouder, mijn man is veel ouder, ik zou willen dat hij jonger was
Dat herken ik wel. Als je dan ouder wordt dan wordt hij het helemaal he haha
Ik denk ook weleens van ‘mh, hij wordt ouder nu’ maar ja.... tis zoals het is. Maakt hem niet minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is een heel stuk ouder dan ik en het leeftijdsverschil heb ik hier nog niet voor bij zien komen. In het begin hadden wij beiden daar heel veel moeite mee. Ik zat in de laatste fase van mijn studie en hij was reeds gescheiden met (bijna) volwassen kinderen. Niet helemaal wat ik voor ogen had en we hebben onze relatie ook aantal keren verbroken vanwege die omstandigheden (niet vanwege ons gevoel). Uiteindelijk moest ik wel een afweging maken: of een leven met hem mij gelukkiger zou maken dan zonder hem. Inmiddels getrouwd, bijna 12 jaar samen en een dochter van 13,5 maand. Had ik liever gehad dat mijn man jonger was geweest? Uiteraard - maar ik hou van hem en hij is nu eenmaal ouder. Ben ik nooit bang voor de toekomst? Nee - natuurlijk is de kans aanwezig dat hij eerder komt te overlijden of verzorging nodig heeft (als ik bijvoorbeeld zelf tegen de 50-60 loop), maar naar mijn idee kun je je leven niet laten bepalen door de statistische kans dat zoiets mogelijk gebeurt. Het gaat er m.i. om dat je gelukkig bent (en hopelijk blijft) met elkaar. Een leeftijdsverschil kan een handicap zijn, maar staat geluk naar mijn idee uiteindelijk niet in de weg.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heb zelf gedate met een 37 jarige en ik vond hem uiteindelijk te oud. Hij zat in een andere levensfase, had al een kind, vond hem saai, te serieus en daardoor onaantrekkelijk. Toen ik 24 was heb ik gedate met een 34 jarige, maar ook daar botste ik op die saaie/serieuze kant. Ik zat/zit nog niet in de fase waar zij allebei al in zitten en ik wil dat ook nog niet. Maar niet elke 35+er is hetzelfde, dus hangt af van hoe hij is als persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 29 en mijn man 41 toen we een relatie kregen. Nu zijn we 42 en 54 en nog steeds gelukkig. Zolang je in dezelfde levensfase zit / hobbies hebt is het mi geen probleem.
Ik ben 54, man is 67. Reeds 36j samen en 3 kinderen + enkele kleinkinderen rijker.
Dus ja: het kan.
Orangetree schreef:
17-11-2018 07:38
De eerste hier ip Viva die zal zeggen “we zijn al 8 jaar samen en hebben 2 bloedlelijke etters van kinderen” moet nog geboren worden. Waarom niet gewoon als in het normale leven. “We hebben 2 kinderen samen”
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-11-2018 00:54
Alles kan. Alleen als hij aow krijgt, mag jij nog 11 jaar doorwerken.
Dusssss ga vast sparen, kan je later samen van je oude dag genieten.
Of even omdenken: als het pensioen tegen die tijd tegenvalt (en gezien zijn leeftijd is dat niet ondenkbaar) is er tenminste nog een extra inkomen om leuk te kunnen blijven leven.
Toen ik een relatie kreeg met m'n ex was dat ook rond die leeftijden en paar jaar meer verschil. Geen probleem, behalve dan dat uit de hoek van m'n ex ik altijd op een bep (soort non- acceptatie) manier werd bekeken. Zwakte wel af maar het is voor m'n gevoel nooit volledig weggeweest. Belachelijkst is daarbij dat ik er veel jonger uitzie (ook qua kracht, uitstraling en gezondheid absoluut niet te vergelijken met leeftijdsgenoten) en mensen pas vreemd gingen doen als ze m'n leeftijd te horen kregen...
Mijn ouders waren 25 en 40, hebben inmiddels hun 40 jaar huwelijk gevierd :cheer2:

De enige limiet is dus die twee mensen zelf, en de wet natuurlijk, er aan geven.
Alle reacties Link kopieren
...
pokkewijf wijzigde dit bericht op 19-11-2018 01:20
Reden: 1x voldoet, het is ook geen wereldprobleem
81.25% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik ben 34, man wordt binnenkort 48.

Loopt al 13 jaar prima.

Ik vond op mijn 21ste jongens van mijn leeftijd niets. Veel te jong :-).
Heb dan maar ineens een écht volwassen exemplaar gezocht :-D.

Aan kinderen en stiefmoeder-schap was ik niet begonnen.
Maar hoewel ie werkte leefde mijn partner op zijn 34 à 35 nog behoorlijk studentikoos, jong en vrijgezellig.


Pensioen?
Dat zien we over 20 jaar wel weer.
Ik hoop alleszins tegen die tijd wel een appeltje te hebben zodat ik eerder kan stoppen of af en toe extra onbetaalde vakantie kan nemen.


Zolang het verschil niet groter dan pakweg 15 jaar is ... ga het dan gewoon ontdekken.
(Ik heb een aantal verhalen in onze omgeving gehad van 25 jaar en dat was duidelijk elke keer te veel.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven