34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.

Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.

Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.

Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
RamonZwiggelaar, ik vind dat kansloos omdat ik het eng vind om vrouwen zomaar aan te spreken. Het is moeilijk in te schatten hoe het verder gaat.

Bij een vrouw die al oogcontact maakt en naar mij glimlacht, kan het zijn dat haar aanspreken meer gewaardeerd wordt. Het kan zijn dat ze gewoon contact wil. Daarbij heb ik in het verleden (bij oogcontact) de ogen in de zak gehad, of gedacht of ik niet dingen zie, die er niet zijn, of wishful thinking.
World of Warcraft: Legion
Ehh nee bedankt. George Clooney en al zijn narcistische collega's mogen mij voorbijlopen.

Alsjeblieft wat een dom gezwam.

Alsof jij 'die vrouw' een leuke dag kan bezorgen omdat je niets van haar wil, je hebt haar alleen wat 'te geven', je kan 'haar dag beter maken'. Hahahahaha. Braak!!
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 08:55:

Ehh nee bedankt. George Clooney en al zijn narcistische collega's mogen mij voorbijlopen.

Alsof jij 'die vrouw' een leuke dag kan bezorgen omdat je niets van haar wil, je hebt haar alleen wat 'te geven'. Braak!!

Dat dus.

Mijn dag wordt echt niet beter als George Clooney me uit het niets aanspreekt.

Als we toevallig tegelijktijd de laatste nespresso willen pakken hebben we vast een kort aardig praatje, maar dat vergeet ik zodra ik de andere kant op loop.
Ik hoef ook niet door George Clooney aangesproken te worden. Ik zit echt niet te wachten op een getrouwde man van 55 jaar. Ik bepaal zelf wel of ik een leuke dag heb en dat ligt in mijn eigen macht/is mijn eigen verantwoordelijkheid. Je doet net alsof alle vrouwen passieve bloempjes zijn, die zitten te wachten op het moment dat jij hun dag goed komt maken. Inderdaad: braak!
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 08:55:

Alsof jij 'die vrouw' een leuke dag kan bezorgen omdat je niets van haar wil, je hebt haar alleen wat 'te geven'. Braak!!

Een leuke dag is nogal overdreven, maar als iemand (man/vrouw) tegen mij iets zegt als 'leuke schoenen!', ik zeg 'dank je wel' en we vervolgen ons pad, dan vind ik dat wel een leuk momentje.

Ik heb erg, erg leuke sneakers btw.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ja, en zolang een man zo neerbuigend over vrouwen spreekt, wordt het nooit wat. Of trekt hij kwetsbare vrouwen aan.

Geen krachtige vrouw die dit soort praatjes moet.
quote:tonkje schreef op 07 mei 2016 @ 09:02:

[...]

Een leuke dag is nogal overdreven, maar als iemand (man/vrouw) tegen mij iets zegt als 'leuke schoenen!', ik zeg 'dank je wel' en we vervolgen ons pad, dan vind ik dat wel een leuk momentje.

Dit is inderdaad precies het verschil. Ongeacht het geslacht. Van mens tot mens. Vriendschappelijk, oprecht.

Niet omdat het haantje denkt een zielig vrouwtje haar dag 'beter' moet maken.

Ik geloof zo dat jeerg leuke sneakers hebt
quote:tonkje schreef op 07 mei 2016 @ 09:02:

Fotootje? Jij hebt me nu toch wel een beetje nieuwsgierig gemaakt.

Verder eens met de forummers boven Tonkje.
Mijn god, value bieden door haar aan te spreken?

Je praat alsof je Freek in hetWild bent die het heeft over hoe hij een zeer bijzondere diersoort kan benaderen.

Ik heb zelden grotere bullshit gelezen,tenzij je ook zo met mannen omgaat wil je wél wat van haar. Het is nogal scheinheilig om te doen alsof je iemand zonaar aanspreekt om het aanspreken en haar dag leuker te maken. Want als dat zo zou zijn zou je ook mannetjes van 80 aanspreken, vrouwen van 65 en kleine kinderen. Maar ik vermoed zomaar dat de groep waar je 'value' aan wilt geven zich beperkt tot vrouwen, en dan wel tussen de pak em beet 18 en 40.
quote:Rhaegal schreef op 07 mei 2016 @ 10:00:

Mijn god, value bieden door haar aan te spreken?

Je praat alsof je Freek in hetWild bent die het heeft over hoe hij een zeer bijzondere diersoort kan benaderen.

Ik heb zelden grotere bullshit gelezen,tenzij je ook zo met mannen omgaat wil je wél wat van haar. Het is nogal scheinheilig om te doen alsof je iemand zonaar aanspreekt om het aanspreken en haar dag leuker te maken. Want als dat zo zou zijn zou je ook mannetjes van 80 aanspreken, vrouwen van 65 en kleine kinderen. Maar ik vermoed zomaar dat de groep waar je 'value' aan wilt geven zich beperkt tot vrouwen, en dan wel tussen de pak em beet 18 en 40.

Hahahaha! Exact.

En dit soort 'heerschappen' haal je er ook weer zo uit. Het macho sneue haantjes mannetje dat zichzelf heel wat vindt en denkt zo vrouwtjes te kunnen scoren.
Oh God ja, die haal je er inderdaad zo uit. Hoe vaak ik wel niet aan de bar een gesprek heb gehad met een man (rond de 40), die binnen de eerste vijf minuten van het gesprek quasi terloops opmerkingen maakt over zijn goede baan, zijn jacht en tweede huis in Zuid Portugal. Bah! Ik kan zo niks met dat soort ego's. Ik voel me dan eerder beledigd dat zo'n man denkt daarmee indruk op mij te kunnen maken, zo oppervlakkig.
quote:valerievaldera schreef op 07 mei 2016 @ 11:34:

Oh God ja, die haal je er inderdaad zo uit. Hoe vaak ik wel niet aan de bar een gesprek heb gehad met een man (rond de 40), die binnen de eerste vijf minuten van het gesprek quasi terloops opmerkingen maakt over zijn goede baan, zijn jacht en tweede huis in Zuid Portugal.Iets zegt me dat de man dat gewoon ter plekke verzint. Wie heeft naast zijn baan ook nog een jacht en een tweede huis? Een goede baan wil ik nog wel een keer geloven.
quote:valerievaldera schreef op 07 mei 2016 @ 11:34:

Oh God ja, die haal je er inderdaad zo uit. Hoe vaak ik wel niet aan de bar een gesprek heb gehad met een man (rond de 40), die binnen de eerste vijf minuten van het gesprek quasi terloops opmerkingen maakt over zijn goede baan, zijn jacht en tweede huis in Zuid Portugal. Bah! Ik kan zo niks met dat soort ego's. Ik voel me dan eerder beledigd dat zo'n man denkt daarmee indruk op mij te kunnen maken, zo oppervlakkig.

Ja hahaha! Ik voel me dan ook beledigd inderdaad.

Hoe haalt zo'n sukkel het in zijn hoofd om te denken dat ik zo'n oppervlakkige snob ben.

Of zo dom dat ik in die praatjes trap, of zo wanhopig dat ik onder de indruk ben. Een en al belediging.
Die bestaan wel hoor. Vaak komen die mannen uit rijke families. Een enkeling heeft zelf veel succes gehad, met bijvoorbeeld een eigen bedrijf. Ik geloofde het meestal wel, maar het was voor mij altijd direct klaar daarna. Brrrrr, van die blaaskaken, die denken wel even een jong grietje in te kunnen pakken met hun financiële succes.

Ik heb in dit topic ook al een paar mannen horen zeggen dat ze wel een goede baan hebben, maar misschien is het dus niet heel tactisch om dat teveel te benadrukken. Natuurlijk is het fijn als een man een baan heeft en tenminste zichzelf kan onderhouden, dat is voor mij wel een vereiste, maar verder? Ik vind het eerder van een armoede aan persoonlijkheid getuigen, als een man zijn eigenwaarde haalt uit zijn goede baan.
Ja, een huis en een boot is niet zo bijzonder hoor. Hoef je geen miljonair voor te zijn.
Hoe heb jij je partner ontmoet is een super topic geworden! Ook voor mij een eye opener met terugwerkende kracht. Nu zie ik ook waarom iedereen zegt je moet niet op zoek gaan, dat het vanzelf gaat. De spontaniteit spat er bijna vanaf. De vraag wie de eerste zet doet is naar mijn idee eigenlijk nauwelijks relevant nu. Maar het plezier en de soepelheid zoals in die ontmoetingen wordt beschreven staat heel ver weg van de serieuze benadering die ik had. Er ging weinig vanzelf en alles proberen te beredeneren, begrijpen. En nu opnieuw (haha) maar het is zo duidelijk dat communicatie vanzelf hoort te gaan. Nu heb ik daar destijds 4 jaar lang veel aan gedaan dat te veranderen en ook best met resultaat maar er zitten wel grenzen aan.
Nou, hè hè!
quote:Vogelaarster schreef op 07 mei 2016 @ 12:23:

Nou, hè hè!

Beter laat dan nooit natuurlijk! Maar echt een super topic, ben ook benieuwd naar de conclusie van Hans en CaptainKirk als hij het meekrijgt.

Ik weet voor mijzelf alleen niet meer waarom de maatschappelijk werker daar weinig in heeft bereikt. Zei ook dat ik gewoon goed kon praten. Misschien toch de gemiste (sociale) ervaring(en) en de angst.
quote:ooitverlegen schreef op 07 mei 2016 @ 12:05:

Hoe heb jij je partner ontmoet is een super topic geworden! Ook voor mij een eye opener met terugwerkende kracht. Nu zie ik ook waarom iedereen zegt je moet niet op zoek gaan, dat het vanzelf gaat. De spontaniteit spat er bijna vanaf. De vraag wie de eerste zet doet is naar mijn idee eigenlijk nauwelijks relevant nu. Maar het plezier en de soepelheid zoals in die ontmoetingen wordt beschreven staat heel ver weg van de serieuze benadering die ik had. Er ging weinig vanzelf en alles proberen te beredeneren, begrijpen. En nu opnieuw (haha) maar het is zo duidelijk dat communicatie vanzelf hoort te gaan. Nu heb ik daar destijds 4 jaar lang veel aan gedaan dat te veranderen en ook best met resultaat maar er zitten wel grenzen aan.

Ik krijg ook ongeveer deze indruk. Ik probeerde er ook de vinger op te leggen. De situatie waarin ik een vrouw probeer te benaderen (een uitgaansgelegenheid) is duidelijk anders dan de situaties die in dat andere topic (hoe precies de partners elkaar ontmoet hebben).

Ik ben eigenlijk bijna nooit in een situatie geweest waarin het aangaan van een relatie net zo vanzelf gaat als in het topic, dat door Tonkje opgestart werd. Bepaalde momenten die daar op leken, kan ik me wel herinneren. Een paar keer op zomervakantie op een camping (bijna een soort van zomer- of vakantieliefde), op school, in een groepje op straat, tijdens een Viva-forummeet. Het ging door allerlei oorzaken de mist in. De oorzaken heb ik al eerder genoemd: signalen niet zien, signalen wel zien, maar negeren, wantrouwen, sabotage van kansen door anderen (meisjes en vrouwen werden beïnvloed door hen vrienden die mijn treiteraars waren, d.wz. zij werden omgeluld en de kans die ik eerst had of meende te hebben, ging in rook op). De oorzaak ligt zowel bij mij als bij omstanders. Een normale ontwikkeling of een inhaalslag werd uiteindelijk door mijzelf en anderen bemoeilijkt.

Als ik kijk hoe anderen elkaar ontmoet hebben, door het andere topic door te lezen, zijn er bij hen niet die belemmeringen en obstakels die ik bij mijn ervaringen wel waarnam. Ik blijf het vreemd vinden, dat ik die dingen niet geleerd heb, en nog niet leer.
quote:hans66 schreef op 07 mei 2016 @ 14:15:

Ik krijg ook ongeveer deze indruk. Ik probeerde er ook de vinger op te leggen. De situatie waarin ik een vrouw probeer te benaderen (een uitgaansgelegenheid) is duidelijk anders dan de situaties die in dat andere topic (hoe precies de partners elkaar ontmoet hebben).

Ik ben eigenlijk bijna nooit in een situatie geweest waarin het aangaan van een relatie net zo vanzelf gaat als in het topic, dat door Tonkje opgestart werd. Bepaalde momenten die daar op leken, kan ik me wel herinneren. Een paar keer op zomervakantie op een camping (bijna een soort van zomer- of vakantieliefde), op school, in een groepje op straat, tijdens een Viva-forummeet. Het ging door allerlei oorzaken de mist in. De oorzaken heb ik al eerder genoemd: signalen niet zien, signalen wel zien, maar negeren, wantrouwen, sabotage van kansen door anderen (meisjes en vrouwen werden beïnvloed door hen vrienden die mijn treiteraars waren, d.wz. zij werden omgeluld en de kans die ik eerst had of meende te hebben, ging in rook op). De oorzaak ligt zowel bij mij als bij omstanders. Een normale ontwikkeling of een inhaalslag werd uiteindelijk door mijzelf en anderen bemoeilijkt.

Als ik kijk hoe anderen elkaar ontmoet hebben, door het andere topic door te lezen, zijn er bij hen niet die belemmeringen en obstakels die ik bij mijn ervaringen wel waarnam. Ik blijf het vreemd vinden, dat ik die dingen niet geleerd heb, en nog niet leer.

Wat we natuurlijk niet moeten vergeten is dat het topic alleen de successen toont en misschien ook wel een tikkeltje romantischer gemaakt .

Het hebben van obstakels vergt meer inspanning en opdoen van ervaring dan mensen die van nature aanleg hebben soepel om te gaan in contact en daar ook de gelegenheid voor hebben. Wij hebben door verschillende oorzaken een onderbreking(en) in de tijd waarin we ervaringen op hadden kunnen doen en ik zat ook teveel in mijn hoofd. Ik heb op een ander forum ook eens gelezen dat een psycholoog had gezegd dat dit (flirten etc) later heel moeilijk in te halen is. En dan laat ik autisme nog buiten beschouwing.

Je hebt eerder in dit topic al gevraagd hoe je e.e.a. in kunt halen. Het is de vraag of je daar zoveel tijd in kunt investeren en welk resultaat haalbaar is. Uiteindelijk zul je toch bij een partner uit moeten komen die voor het grootste deel gewoon aansluit op jouw communicatie stijl. Dat is mijn ervaring en dan is het probleem meer het vinden, herkenning!
quote:ooitverlegen schreef op 07 mei 2016 @ 14:52:

[...]

Wat we natuurlijk niet moeten vergeten is dat het topic alleen de successen toont en misschien ook wel een tikkeltje romantischer gemaakt .Open een topic met als titel "Deel je ergste blauwtjes".
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ooitverlegen en Tonkje,

Jullie laatste berichten over "alleen de successen" doet me denken aan het topic over flopdates. Dates die de mist ingaan, o.a. omdat een van de partners niet helemaal de waarheid heeft verteld, bijvoorbeeld gesjoemeld met gewicht, leeftijd en hoeveelheid haar nog op zijn hoofd. Bijvoorbeeld: "Op de foto zag ik een lange, slanke knappe man met voldoende haar op zijn hoofd. Toen ik hem in het echt zag, was het een klein, dik, kalend mannetje."

Dat topic heeft intussen ook heel wat berichten...
Ik heb je nu twee keer meegemaakt tijdens een meet Hans, dus ik weet wel een klein beetje hoe je over komt op mensen, in ieder geval op mij. Misschien helpt het je om te horen hoe ik je ervaren heb. En anders is het slechts de mening van 1 persoon op aarde en dus no big deal

Eerst even je uiterlijk, omdat dat heel vaak in je posts terugkomt en dus duidelijk een bron van verwarring en onzekerheid voor je is. Maak je je daar in hemelsnaam niet druk om. Je hebt een prettig gezicht en belangrijker nog een prettige uitstraling. Tuurlijk zijn er mannen mooier, stoerder of mannelijker dan jij, maar geloof me daar gaat het een vrouw meestal niet in hoofdzaak om. Een mooie man is mooi meegenomen, maar het gaat een vrouw meestal om hoe verzorgd je look is en of je een prettige vibe uitstraalt en dat doe je dus.

Dan je innerlijk. Daar heb je het vaak over je gebrek aan zelfvertrouwen t.o.v. vrouwen. Dat is bij jou om zeer begrijpelijke redenen beschadigd geraakt en dat herstelt zich vaak maar lastig op latere leeftijd. Een vrouw zal dus even door je beschermingspantser heen moeten breken, maar ook daar ben je gelukkig ook niet uniek in.

En tenslotte natuurlijk je autisme. Dat is iets wat je anders maakt dan anderen en daar kun je niet omheen. Het is maar licht merkbaar, maar wel merkbaar en als je dat dan ook gewoon benoemt dan wordt het geen vraagteken in haar hoofd dat later misschien door haar wordt uitgelegd als desinteresse of iets dergelijks.

Ik vond je in ieder geval zeer makkelijk in de omgang en vond ook dat ons gesprek heel natuurlijk verliep, zelfs al was je een totale vreemde voor me, dus een gesprek op gang houden lukt je ook prima.

Ik denk dat het probleem hem zit in het vertrouwen in jezelf dat je ook partnermateriaal voor een vrouw kunt zijn en dat als je een stap zet en je je vergist dat je dan, net als vroeger, weer voor gek staat. Tja de kans dat je een blauwtje loopt is natuurlijk aanwezig. Dat heeft iedereen en jij wellicht iets meer omdat je, zoals je zelf ook zegt, de signalen vaak mist of niet juist durft te interpreteren, maar dat risico moet je dan maar nemen.

Begin gewoon eens met een leuk compliment. Dat vindt bijna iedere vrouw leuk, zeker als het een onverwacht en persoonlijk compliment is, dat uiteraard niet te intiem is.
quote:RamonZwiggelaar schreef op 07 mei 2016 @ 02:17:

[...]

Die 30 day challenge is echt een super goede!

Maak 30 dagen lang eens 1x per dag een leuke opmerking naar een onbekendeHaha, dat is nu ook net het probleem, op mijn werk ken ik iedereen en onbekenden kom ik niet elke dag tegen ( ik reken de automobilisten op de weg nu even niet mee, vrij lastig ook om daar een opmerking tegen te maken ;) )
Dag, Iris! Dat is een lange tijd geleden! Vroeger was je vaak op het forum, maar de laatste paar jaar zag ik je niet meer. Ik wist niet dat ik je nog hier zou treffen. Is dit jouw come-back?

Ik zal later nog inhoudelijk reageren; ik kijk nu naar een film over de mislukte aanslag op Hitler door Von Stauffenberg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven