aargh...schoonmoeders en hun verwachtingen

25-09-2009 21:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

schoonmoeders...je raakt er nooit over uitgepraat. neem die van mij. ik ben inmiddels 3 jaar getrouwd met hun middelste kind, hij heeft een oudere en een jongere zus. maar we zijn al 16 jaar bij elkaar. In onze relatie hebben mijn man en ik de huishoudelijke taken evenredig verdeeld, dat houdt bijv in dat hij (bijna) iedere dag kookt. mijn schoonmoeder is bijzonder ouderwets (ze is inmiddels 75) en vind dat eigenlijk not done. dat laat ze ook regelmatig merken met onderhuidse opmerkingen.

nu is ze een poos geleden erg ziek geworden en moest met spoed naar het ziekenhuis. ik heb daadkrachtig opgetreden op dat moment en dat is eigenlijk ook de reden waarom ze nog leeft. hetgeen haar is overkomen overleven veel mensen niet. Even kon ik natuurlijk niet meer stuk, maar ze is inmiddels aan de beterende hand en dat is weer te merken. ze zegt het niet, maar laat het me wel op een bepaalde manier voelen dat ik nu weer ben gedegradeerd tot de koude kant. de dochters zijn helemaal geweldig en die moeten het allemaal regelen en ik wordt gewoon weer opzij geschoven. Mijn man heeft oevrigens hetzelfde gevoel, want ook hij doet in het hele verhaal vaak maar mee voor spek en bonen. ik moet het maar van me af laten glijden, denk ik, maar dat lukt me niet helemaal. heeft iemand tips?
tja niet meer helpen volgende keer is een beetje te hard in dit geval.

Ik zeg gewoon zo veel mogelijk negeren en persoonlijk zou ik het niet kunnen laten om een opmerking te plaatsen in de trant van " oh ja wie had jou ook alweer geholpen toen....."
Wat Kraaltje zegt; niets meer aan doen volgende keer. Het is natuurlijk een grapje, maar ik dacht het wel even.

Laat haar gewoon lekker in haar ouderwetse sop gaarkoken en beperk het contact tot een minimum. Heb je er het minste last van.
Iemand van 75 gaat niet meer veranderen. Moeilijk maar ik denk dat jullie er mee moeten leren leven.
Karin, duurt nooit lang meer hooguit 20 jaar, als je ongeluk hebt.

Succes ermee.
idd...dat was ook mijn eerste gedachte...ze is al 75.... probeer wat afstand te nemen voor jezelf en je eigen rust. Kan me voorstellen dat jouw gevoel nu zwaar k*t is.. heel veel sterkte..

Mijnes is halverwege de 50 en net zo erg...en bedenk alleen maar dat het nog zo lang kan duren Hoop natuurlijk op nog vele jaren...maar af-en-toe ...Grrrrrrr
Denk idd niet dat zij nog gaat veranderen, dus het einige dat je in mijn ogen kunt doen is zelf veranderen.
zie het als leermomenten voor tegen de tijd dat je zelf schoondochters hebt ;))
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven