Achternaam partner
maandag 28 januari 2019 om 19:16
Hoi allemaal,
Ik weet dat er veel topics zijn geweest over welke achternaam te dragen na het huwelijk, maar mijn specifieke vraag kon ik niet vinden.
Ik ga sowieso de naam van mijn partner gebruiken, maar ik twijfel erover om daarnaast ook mijn eigen naam te gebruiken. Mijn opties zijn dus:
- alleen achternaam partner
- achternaam partner - eigen naam
Ik kan echt niet kiezen..maakt het uiteindelijk voor instanties en brieven veel uit? Want als ik elke x naam partner+eigennaam moet gaan spellen ben ik er snel flauw van...ik heb gewoon eigenlijk niet echt voorkeur en dat vind ook het alleen maar lastiger maken
Graag hoor ik ervaringen!
Ps: discussie over wel of geen achternaam van partner voeren mag best, maar die keuze heb ik al gemaakt dus daar zal ik zelf niet teveel op in gaan...het gaat mij echt om de ervaringen en de praktische kanten
Ik weet dat er veel topics zijn geweest over welke achternaam te dragen na het huwelijk, maar mijn specifieke vraag kon ik niet vinden.
Ik ga sowieso de naam van mijn partner gebruiken, maar ik twijfel erover om daarnaast ook mijn eigen naam te gebruiken. Mijn opties zijn dus:
- alleen achternaam partner
- achternaam partner - eigen naam
Ik kan echt niet kiezen..maakt het uiteindelijk voor instanties en brieven veel uit? Want als ik elke x naam partner+eigennaam moet gaan spellen ben ik er snel flauw van...ik heb gewoon eigenlijk niet echt voorkeur en dat vind ook het alleen maar lastiger maken
Graag hoor ik ervaringen!
Ps: discussie over wel of geen achternaam van partner voeren mag best, maar die keuze heb ik al gemaakt dus daar zal ik zelf niet teveel op in gaan...het gaat mij echt om de ervaringen en de praktische kanten
anoniem_381049 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 19:17
Reden: Typfoutje
Reden: Typfoutje
0.58% gewijzigd
maandag 28 januari 2019 om 19:19
maandag 28 januari 2019 om 19:21
maandag 28 januari 2019 om 19:28
Dit.poldervrouw schreef: ↑28-01-2019 19:23dagelijks leven -> achternaam partner
officieel documenten -> achternaam partner - meisjesnaam
Instanties , vliegtickets -> meisjesnaam
maandag 28 januari 2019 om 19:28
Het maakt allemaal niet zoveel uit eigenlijk want sommige instanties willen je meisjesnaam. Best wel onhandig eigenlijk, in andere landen krijg je echt een andere achternaam bij trouwen, hier gebruik je hem gewoon. Ik heb gekozen voor achternaam man dus de belastingdienst schrijft me netjes zo aan. De bank gebruikt mijn meisjesnaam en ik kan er wat voor zetten als ik wil maar niet alleen naam van man voeren en de kraamzorg wil mijn meisjesnaam,
maandag 28 januari 2019 om 19:31
Bij jou gelukkig niet.redbulletje schreef: ↑28-01-2019 19:28Dit ja!
Partners zijn vaak tijdelijk. Moet je je naam weer veranderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 28 januari 2019 om 19:36
Ik heb officieel mans naam - meisjesnaam maar gebruik in het dagelijks leven altijd mans naam. Moeten beiden beetje spellen als in 'Janssen met dubbel S' maar niet vd eerste tot de laatste letter.
Vind het prima zo en ben blij met deze keuze.
In het ziekenhuis gebruiken ze meisjesnaam, maar verder overal getrouwde naam.
Vind het prima zo en ben blij met deze keuze.
In het ziekenhuis gebruiken ze meisjesnaam, maar verder overal getrouwde naam.
maandag 28 januari 2019 om 19:48
maandag 28 januari 2019 om 19:48
Ik heb mijn eigen naam gehouden en niemands naam erbij aangenomen. Ik ben niet ineens iemands eigendom. Geen vrouw of man van. Ook smelt ik niet samen.
Ik ben mijn eigen persoon.
Net als mijn partner.
Daarnaast blijft je eigen naam leidend voor officiele documenten. Zie echt het nut er niet van in.
Ik ben mijn eigen persoon.
Net als mijn partner.
Daarnaast blijft je eigen naam leidend voor officiele documenten. Zie echt het nut er niet van in.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 19:49
20.00% gewijzigd
maandag 28 januari 2019 om 19:49
MinkeDeWit schreef: ↑28-01-2019 19:30Dubbel, om je status als getrouwde vrouw aan te tonen. Anders lijkt het alsnog of je ongehuwd bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 28 januari 2019 om 19:50
Jij? Of iedereen?